برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

اپل ویژن پرو Apple Vision Pro ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت

  • نمایشگر Micro-OLED با ۲۳ میلیون پیکسل
  • چیپ‌ست Apple M2 (5nm)
  • چیپ‌ست R1
  • ۲ ساعت دوام باتری
  • دو دوربین High-Res
  • ۱۰ دوربین برای تشخیص اطراف
  • ۶ میکروفون
بیشتر بخوانیدShow less
175,000,000 تومان
مرجع:
20348

آخرین به‌روزرسانی ۱۴۰۳/۰۲/۱۱

افزودن به مقایسه0
افزودن به لیست علاقه‌مندی‌
سازنده:
توضیحات

بررسی و خرید اپل ویژن پرو

هدست واقعیت‌ ترکیبی (AR/VR) اپل پس از شش سال شایعه،‌ در نهایت با نام اپل ویژن پرو عرضه شد. هشت ماه پس از رونمایی از این محصول در مراسم WWDC 2023، عرضه این محصول به صورت رسمی آغاز شد. با وجود زمان زیادی که کاربران منتظر این هدست بودند، انتظار می‌رود این محصول بتواند تجربه واقعیت ترکیبی را به مرحله جدیدی ارتقا دهد. اپل ادعا می‌کند که ویژن پرو پیشرفته‌ترین دستگاه الکترونیکی شخصی تا به امروز است.

پیش‌سفارش این محصول در ۱۹ ژانویه و با قیمت پایه ۳۴۹۹ دلار برای نسخه ۲۵۶ گیگابایت آغاز شد و به لطف استقبال عالی از آن، بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه از آن تنها در ۱۰ روز به فروش رسید. در ادامه به بررسی تخصصی اپل ویژن پرو، قابلیت‌های آن، قیمت و ارزش خرید این محصول پرداخته شده است.

استفاده از اپل ویژن پرو چه احساسی دارد؟

طراحی اپل ویژن پرو با تمامی هدست‌های واقعیت‌مجازی یا واقعیت افزوده بازار متفاوت است. برای مثال، این دستگاه به یک باتری‌پک نیاز دارد که باید توسط کابل به آن متصل باشد. در نتیجه کاربران باید همیشه یک باتری در جیب خود داشته باشند و حواسشان به کابل آویزان از اپل ویژن پرو باشد. البته به لطف استفاده از این باتری جداگانه، اپل توانسته وزن این هدست را پایین بیاورد که از بسیاری از رقبای خود سبک‌تر به حساب می‌آید. این راهکار برای افزایش راحتی استفاده از این محصول در استفاده طولانی مدت در نظر گرفته شده است.

طراحی ظاهری اپل ویژن پرو شباهت زیادی به عینک‌های اسکی دارد. شیشه خمیده آن کاملا شبیه به عینک است و نمایشگر بیرونی آن نیز امکان دیده شدن چشم‌های شما را توسط بقیه افراد فراهم می‌کند. این ویژگی که EyeSight نامیده می‌شود، وضعیت چشم‌های شما را به کمک دوربین‌های داخلی هدست به افراد دیگر نشان می‌دهد تا همه چیز طبیعی و مانند یک عینک عادی به نظر برسد.

بخش جلویی هدست از یک شیشه لمینیت شده سه‌بعدی ساخته شده که به شاسی آلومینیومی آن متصل است. عایق نور اپل ویژن پرو که Light Seal نامیده می‌شود، از پارچه لطیف ساخته شده و به راحتی بر روی صورت می‌نشیند و از ورود نورهای مزاحم به چشم کاربر جلوگیری می‌کند. یک هدبند مخصوص که به صورت سه‌بعدی بافته شده نیز به همراه این محصول عرضه شده که راحتی استفاده از آن را تضمین می‌کند.

سخت افزار اپل ویژن پرو

اپل ویژن پرو دارای دو عدد نمایشگر OLED است که در کنار هم، مجموعا ۲۳ میلیون پیکسل را به نمایش می‌گذارند. این وضوح حتی از دو نمایشگر 4K (یکی برای هر چشم) هم بیشتر است! یک چیپست Apple M2 در این دستگاه استفاده شده که در کنار ۱۶ گیگابایت حافظه رم، اجرای روان انواع برنامه‌ها و بازی‌ها را تضمین می‌کند. ۱۲ عدد دوربین، ۵ حسگر و ۶ میکروفون هم مجموعه سنسورهای این هدست را تشکیل می‌دهد. دستیار صوتی محبوب اپل یعنی Siri نیز در اختیار کاربران است. با این حال، اپل از یک چیپ‌ست جدید به نام R1 در کنار M2 استفاده کرده که وظیفه محاسبات مربوط به واقعیت ترکیبی را بر عهده دارد تا به این ترتیب هیچگونه کندی یا تأخیر در عملکرد احساس نشود.

در بخش صدا نیز، اپل ویژن پرو دارای دو بلندگوی تقویت‌شده در کنار هدبند است که قابلیت پخش صدای سه‌بعدی شخصی‌سازی شده را فراهم می‌کند. این ویژگی که Personalized Spatial Audio نام دارد، پس از اسکن کردن هندسه سر کاربر و در نظر گرفتن موقعیت گوش‌ها، صدای سه‌بعدی را به بهترین شکل پخش می‌کند.

برای تغییر وضعیت میان حالت واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR)، یک سرکوک مشابه نمونه به کار رفته در اپل واچ بر روی این هدست واقعیت مجازی در نظر گرفته شده است. یک دکمه نیز در بالای اپل ویژن پرو، امکان عکس گرفتن را مهیا می‌کند. یک پیچ دیگر نیز بر روی هدبند تعبیه شده که میزان شل یا سفت بودن آن را تنظیم می‌کند.

کاربران ویژن پرو می‌توانند هدست را با استفاده از حرکت چشم‌ها و دستان خود کنترل کنند. این ویژگی به تازگی در سایر هدست‌ها به کار گرفته شده است. برای انتخاب یک مورد کافیست تا کاربران انگشتان اشاره و شست را به هم بزنند یا با کشیدن آن به بالا و پایین، در صفحات اسکرول کنند.

نرم‌افزار اپل ویژن پرو

اپل ویژن پرو به سیستم‌عامل جدید اپل یعنی VisionOS مجهز شده که رابط کاربری مشابهی با iPadOS دارد. در نتیجه یکپارچگی میان محصولات اپل به طور کامل احساس می‌شود. این سیستم‌عامل به طور اختصاصی برای کامپیوترهای فضایی (Spatial Computers) طراحی شده است.

این هدست می‌توانند برنامه‌های محبوب اپل مانند Books، Camera، Contacts، Facetime، Mail، Maps، Messages، Music، Notes، Photos، Safari و غیره را در فضای واقعیت ترکیبی اجرا کند. به علاوه بیش از ۶۰۰ برنامه دیگر شامل Zoom، Microsoft 365، Slack، Todoist و غیره نیز در دسترس هستند.

طبق ادعای اپل، استفاده از نرم‌افزارها در اپل ویژن پرو مانند استفاده از آن‌ها در فضای طبیعی اطراف کاربران است. در نتیجه جابجا کردن پنجره برنامه‌ها احساسی شبیه به جابجا کردن اشیا در اطراف کاربر خواهد داشت. تجربه کاربران از استفاده از اپل ویژن پرو نشان می‌دهد مدیریت پنجره‌ها به سرعت به یک کار عادی و راحت تبدیل می‌شود. حتی اسکرول کردن، انتخاب کردن موارد و به طور کلی استفاده از این هدست بسیار ساده است و دقت آن مثال زدنی است.

یکی دیگر از نکاتی که اپل روی آن تأکید زیادی دارد، قابلیت پخش ویدئو به صورت فراگیر است. به لطف این ویژگی، کاربران کاملا احساس می‌کنند که در محیط ویدئو هستند و محیط اطراف از دیدشان حذف می‌شود. برای مثال می‌توان در فضای ساحل، یک ویدئو پخش کرد و محیط اطراف را حذف کرد تا تنها یک نمایشگر بسیار بزرگ در پیش چشمان کاربر باشد. این ویژگی در کنار صدای سه‌بعدی، تجربه‌ متفاوتی از تماشای فیلم‌ها را ممکن می‌کند.

اپل ویژن پرو با سرویس‌های آنلاین پخش فیلم و سریال مانند Disney Plus، ESPN، Amazon Prime Video، Paramount+، Peacock، IMAX و MUBI سازگار است. به علاوه، کاربرانی که از آيفون ۱۵ پرو یا آیفون ۱۵ پرومکس استفاده می‌کنند، می‌توانند عکس‌ها و ویدئو‌های سه‌بعدی مناسب تماشا با اپل ویژن پرو ثبت کنند. نام فرمت این نوع ویدئو‌ها Spatial Video و Spatial Photos است.

قابلیت جذاب دیگر هدست واقعیت ترکیبی اپل، امکان استفاده از آن به عنوان یک مانیتور 4K برای کامپیوترهای مک است. در نتیجه می‌توان به راحتی جلوی مک بوک نشست و از یک نمایشگر بزرگ و با کیفیت برای انجام کارها استفاده کرد.

تماس تصویری فیس‌تایم با اپل ویژن پرو

یکی از قابلیت‌های شگفت‌انگیز و جذاب هدست ویژن پرو اپل، امکان تماس تصویری و ویدئوکنفرانس اشتراکی است. به این ترتیب که کاربران می‌توانند تماس‌های مختلف تصویری را در بخش‌های مختلف دید خود قرار بدهند و صدای افراد با توجه به موقعیت قرارگیری تصویرشان به صورت سه‌بعدی به گوش می‌رسد. قسمت جذاب این قابلیت این است که افراد بجای تصویر واقعی کاربر ویژن پرو، یک شخصیت دیجیتالی بازسازی شده از او را می‌بینند که اپل نام آن را Persona گذاشته است. این ویژگی با استفاده از اسکن سه‌بعدی چهره کاربر، قابلیت یادگیری ماشینی، ردیابی حرکت چشم‌ها و دهان و بازتاب حرکت دست‌ها، یک تصویر مجازی از کاربر ایجاد می‌کند که به جای او در تماس تصویری حضور دارد.

محتویات جعبه اپل ویژن پرو

به همراه هدست اپل ویژن پرو، یک باتری‌پک، یک هدبند اصلی، یک هدبند دوگانه (Dual Loop Band)، یک کاور، یک بالشتک عایق نور، یک دستمال تمیزکننده، یک آداپتور ۳۰ وات و یک کابل شارژ USB-C ارائه شده است. کاربران عینکی، برای استفاده از اپل ویژن پرو ملزم به سفارش لنزهای اختصاصی Ziess هستند که طبق شماره چشم آن‌ها ساخته می‌شود و با مبلغ ۹۹ تا ۱۴۹ دلار قابل تهیه است. کیف مسافرتی اپل ویژن پرو نیز با مبلغ ۱۹۹ دلار قابل خریداری است.

قیمت اپل ویژن پرو

هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو در نسخه پایه با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت با مبلغ ۳۴۹۹ دلار قابل سفارش است. این هدست در مقایسه با سایر محصولات موجود در بازار که توسط کمپانی‌های Meta و غیره تولید می‌شوند، گران‌قیمت به حساب می‌آید زیرا سایر رقبا همگی کمتر از ۱۰۰۰ دلار قیمت دارند. اپل ویژن پرو با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت به مبلغ ۳۶۹۹ دلار و ظرفیت ۱ ترابایت با قیمت ۳۸۹۹ دلار نیز قابل سفارش است.

افرادی که قصد استفاده از گارانتی و خدمات Apple Care+ را دارند نیز می‌توانند با پرداخت ۴۹۹ دلار برای ۳ سال یا ۲۴.۹۹ دلار به صورت ماهانه، از این سرویس برخوردار شوند.

آیا اپل ویژن پرو ارزش خرید دارد؟

این یک سؤال هزینه‌بر و گران‌قیمت است! هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو می‌تواند یک گزینه عالی برای تجربه یک دنیای متفاوت از کامپیوترها باشد. به علاوه، مدیریت پنجره‌های مختلف در زمان کار، به ویژه برای افرادی که از کامپیوترهای مک استفاده می‌کنند، یک گزینه وسوسه انگیز است. اگرچه، مقایسه قیمت این محصول با سایر رقبا ممکن است کمی دلسرد کننده باشد. در هر حال ویژن پرو فصل جدیدی از کامپیوترهای شخصی است که به مرور زمان، جای لپتاپ‌های امروزی را خواهند گرفت.

بیشتر بخوانیدShow less
جزئیات محصول
20348

مشخصات

وزن
۶۰۰ تا ۶۵۰ گرم
جنس مجموعه نمایشگر
آلومینیوم، شیشه، پلی‌استر، نایلون و پلی‌کربنات
جنس لایت‌سیل
الیاف پلی‌استر و نایلون، الاستومر ترموپلاستیک، پلی‌استر پلی‌کربنات و فولاد ضدزنگ
جنس بالشتک
فوم پلی‌اورتان با روکش نایلون و الاستومر ترموپلاستیک
جنس فریم
آلومینیوم
جنس صفحه جلو
شیشه
جنس بند
الیاف پلی‌استر و اسپندکس
ابعاد
دو نمایشگر ۱.۴۱ اینچی
رزولوشن
۳۲۰۰×۳۶۶۰ پیکسل
تعداد پیکسل‌ها
۲۳ میلیون پیکسل
فناوری ساخت
Micro‑OLED
نرخ تازه‌سازی
۹۰، ۹۶ و ۱۰۰ هرتز
نرخ فریم پخش
۲۴ و ۳۰ فریم در ثانیه
سیستم‌عامل در زمان معرفی
visionOS 1.0.1
چیپ‌ست
M2: پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای، پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته‌ای، موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای
حافظه یکپارچه
۱۶ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی
۲۵۶ گیگابایت
فناوری صوتی
Spatial Audio با ردیابی دینامیک سر
میکروفون
مجموعه شش‌تایی
پخش صوت
پشتیبانی از فرمت‌های AAC، MP3، Apple Lossless، FLAC، Dolby Digital، Dolby Digital Plus و Dolby Atmos
پخش ویدیو
پشتیبانی از فرمت‌های HEVC، MV‑HEVC، H.264، HDR با Dolby Vision، HDR10 و HLG
دوربین اصلی
استریواسکوپی سه‌بعدی
قابلیت ضبط
عکس‌ها و ویدیوهای فضایی
اپرچر
۱۶ میلی‌متری با ƒ/2.00
کیفیت
۶.۵ مگاپیکسل استریو
دوربین‌های ردیاب داخلی
دو دوربین رزولوشن‌بالا
دوربین‌های ردیاب بیرونی
شش عدد
دوربین‌های ردیاب چشم
چهار عدد
دوربین TrueDepth
دارد
اسکنر LiDAR
دارد
IMU
چهار عدد
سنسور سنجش پرش نور
دارد
سنسور نور محیطی
دارد
فناوری
Optic ID (اعتبارسنجی بیومتریک قرنیه)
کاربردها
باز کردن قفل دستگاه، حفاظت از داده‌های شخصی و اپ‌ها و تأیید خرید از آی‌تیونز استور و اپ استور
وای‌فای
Wi‑Fi 6 (802.11ax)
بلوتوث
Bluetooth 5.3
دست‌ها
دارد
چشم‌ها
دارد
صدا
دارد
امکان اتصال صفحه‌کلید
دارد
امکان اتصال ترک‌پد
دارد
امکان اتصال دسته بازی
دارد
بازه
۵۱ تا ۷۵ میلی‌متر بین مرکز قرنیه دو چشم
ظرفیت
۳٬۱۶۶ میلی‌آمپر ساعت
محل قرارگیری
اکسترنال
دوام باتری
۲ ساعت استفاده عمومی و ۲.۵ ساعت پخش ویدیو (ادعای سازنده)
محتویات جعبه
اپل ویژن پرو (شامل لایت‌سیل، بالشتک و بند تکی)، کاور، بند دوتایی، باتری اکسترنال، پارچه نظافت، شارژر ۳۰ وات USB‑C، کابل ۱.۵ متری USB‑C
نظرات
نظری ثبت نشده است

نظر خود را بنویسید

  • کارایی:
  • کیفیت:
این محصول را با کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگذاری تصاویر:
تصاویر در این جا بکشید و رها کنید یا برای براگذاری کلیک کنید.

مشخصات ظاهری و فیزیکی

وزن
۶۰۰ تا ۶۵۰ گرم
جنس مجموعه نمایشگر
آلومینیوم، شیشه، پلی‌استر، نایلون و پلی‌کربنات
جنس لایت‌سیل
الیاف پلی‌استر و نایلون، الاستومر ترموپلاستیک، پلی‌استر پلی‌کربنات و فولاد ضدزنگ
جنس بالشتک
فوم پلی‌اورتان با روکش نایلون و الاستومر ترموپلاستیک
جنس فریم
آلومینیوم
جنس صفحه جلو
شیشه
جنس بند
الیاف پلی‌استر و اسپندکس

نمایشگر

ابعاد
دو نمایشگر ۱.۴۱ اینچی
رزولوشن
۳۲۰۰×۳۶۶۰ پیکسل
تعداد پیکسل‌ها
۲۳ میلیون پیکسل
فناوری ساخت
Micro‑OLED
نرخ تازه‌سازی
۹۰، ۹۶ و ۱۰۰ هرتز
نرخ فریم پخش
۲۴ و ۳۰ فریم در ثانیه

مشخصات نرم‌افزاری

سیستم‌عامل در زمان معرفی
visionOS 1.0.1

مشخصات سخت‌افزاری

چیپ‌ست
M2: پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای، پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته‌ای، موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای
حافظه یکپارچه
۱۶ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی
۲۵۶ گیگابایت
فناوری صوتی
Spatial Audio با ردیابی دینامیک سر
میکروفون
مجموعه شش‌تایی
پخش صوت
پشتیبانی از فرمت‌های AAC، MP3، Apple Lossless، FLAC، Dolby Digital، Dolby Digital Plus و Dolby Atmos
پخش ویدیو
پشتیبانی از فرمت‌های HEVC، MV‑HEVC، H.264، HDR با Dolby Vision، HDR10 و HLG

دوربین

دوربین اصلی
استریواسکوپی سه‌بعدی
قابلیت ضبط
عکس‌ها و ویدیوهای فضایی
اپرچر
۱۶ میلی‌متری با ƒ/2.00
کیفیت
۶.۵ مگاپیکسل استریو

سنسورها

دوربین‌های ردیاب داخلی
دو دوربین رزولوشن‌بالا
دوربین‌های ردیاب بیرونی
شش عدد
دوربین‌های ردیاب چشم
چهار عدد
دوربین TrueDepth
اسکنر LiDAR
IMU
چهار عدد
سنسور سنجش پرش نور
سنسور نور محیطی

تشخیص هویت

فناوری
Optic ID (اعتبارسنجی بیومتریک قرنیه)
کاربردها
باز کردن قفل دستگاه، حفاظت از داده‌های شخصی و اپ‌ها و تأیید خرید از آی‌تیونز استور و اپ استور

امکانات ارتباطی

وای‌فای
Wi‑Fi 6 (802.11ax)
بلوتوث
Bluetooth 5.3

ورودی‌ها

دست‌ها
چشم‌ها
صدا
امکان اتصال صفحه‌کلید
امکان اتصال ترک‌پد
امکان اتصال دسته بازی

تنظیم فاصله دو چشم

بازه
۵۱ تا ۷۵ میلی‌متر بین مرکز قرنیه دو چشم

باتری

ظرفیت
۳٬۱۶۶ میلی‌آمپر ساعت
محل قرارگیری
اکسترنال
دوام باتری
۲ ساعت استفاده عمومی و ۲.۵ ساعت پخش ویدیو (ادعای سازنده)

محتویات جعبه

محتویات جعبه
اپل ویژن پرو (شامل لایت‌سیل، بالشتک و بند تکی)، کاور، بند دوتایی، باتری اکسترنال، پارچه نظافت، شارژر ۳۰ وات USB‑C، کابل ۱.۵ متری USB‑C

فهرست

۰۲۱-۸۸۸۷۹۶۲۶

مجله

ورود

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

وارد شوید