با این راهکارها، از فرسودگی کابل شارژر محافظت کنید

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

گاهی اوقات پیش می آید که کابل های شارژ در بدترین موقع و درست هنگامی که به آنها نیاز داریم در نزدیکی سوکت دچار پارگی یا قطعی می شوند. این فرسودگی در بیشتر مواقع به دلیل پیچ خوردگی آنها اتفاق می افتد. چنانچه شما هم کابلی دارید که دچار پیچ خوردگی یا پارگی شده است، با راهکارهای ارائه شده می توانید تا مدتی با این کابل های فرسوده کنار بیایید.


چسب برق

fraying-cable01

یکی از راه هایی که می تواند کابل را برای مدت بیشتری قابل استفاده نگه دارد، همین چسب های برق ارزان قیمتی هستند که در تقریبا در جعبه ابزار هر خانه‌ای پیدا می شوند. با چند دور پیچیدن چسب برق بر روی قسمت آسیب دیده کابل، آن قسمت ثابت شده و از قطعی و اتصالی جلوگیری می شود. همچنین ناگفته نماند که این روش، ظاهر کابل را کمی زشت می کند.

فنر خودکار

fraying-cable02

اگر خودکارهای فشاری که دیگر رنگ نمی دهند را در لوازم تحریرتان پیدا می کنید، می توانید از فنری که درون شان جای دارد استفاده کنید. کافیست سر فنر را از یک طرف کمی باز کنید و آن را به دور کابل بپیچانید. این فنر با ایجاد حصاری دور بخش آسیب دیده، از ساییدگی بیشتر جلوگیری می کند. ضمنا به این نکته نیز توجه کنید که از فنرهایی که بر اثر کشیدگی باز شده اند استفاده نکنید چرا که به دلیل فاصله ایجاد شده بین‌شان، قسمت آسیب دیده‌ به خوبی محافظت نمی شود.

روکش حرارتی(شیرینگ)

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

روکش های حرارتی یا شیرینگ، لوله های پلاستیکی هستند که با حرارت دیدن جمع می شوند و از کابل ها و سیم ها در برابر عواملی همچون فرسودگی محافظت می کنند. با تهیه چند عدد از آن ها می توانید کابل های شارژ یا لایتنینگ را به خوبی محافظت نمایید.

fraying-cable03

ابتدا روکش حرارتی را روی قسمت ساییده شده کابل قرار دهید، سپس یا یک سشوار که حرارت کافی را تولید می کند، روکش را گرم کنید تا شروع به جمع شدن کند. هنگامی کاملا به دور کابل ثابت شد، سشوار را خاموش کنید.

همچنین برای محافظت بیشتر می توانید ابتدا یک فتر به دور ساییدگی بپیچانید و سپس آن را با روکش حرارتی ثابت کنید.

استفاده از محافظ

یک راهکار آسان دیگر اینست که از محافظ کابل استفاده کنید. این محافظ ها که در فرم های مختلفی تولید می شوند، از فروشگاه های لوازم جانبی قابل تهیه هستند و به خوبی از کابل شارژ یا لایتنینگ حفاظت می کنند. در واقع محافظ کابل برای این است که از ساییدگی جلوگیری کند اما در عین حال باز هم می تواند عمر استفاده از کابل آسیب دیده را افزایش دهد.

fraying-cable04

 

چنانچه هر یک از راهکارهای بالا را به کار بستید، در قسمت نظرات، دیگران را از تجربه‌تان مطلع سازید.

 

 

1 نظر
  1. صبا می‌گوید

    من از روش (استفاده از محافظ) استفاده کردم ولی بازم کابلم پاره شد !!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.