محصولات جدید اپل در سال ۲۰۲۳

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۶ دقیقه

با وجود اینکه نیمه دوم سال ۲۰۲۳ آغاز شده است، اپل همچنان دو مراسم دیگر در برنامه‌های خود دارد. این رویدادها به ترتیب در ماه‌های سپتامبر و اکتبر (مصادف با شهریور و مهر) برگزار خواهند شد. در این رویدادها انتظار می‌رود از محصولات جدید اپل رونمایی شود. در این مقاله به بررسی محصولات قطعی و احتمالی مورد انتظار امسال پرداخته می‌شود.

محصولات جدید اپل که در سال ۲۰۲۳ معرفی خواهند شد

از سری آیفون ۱۵ تا کامپیوترهای مک با چیپ‌ست جدید M3 تنها بخشی از محصولاتی هستند که انتظار می‌رود در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه شوند. در ادامه فهرستی از این محصولات و مشخصات احتمالی آن‌ها بر اساس آخرین پیش‌بینی‌ها و شایعات آورده شده است.

۱-سری آیفون ۱۵

طبق رویه هر ساله، اپل امسال هم از سری جدید گوشی‌های آیفون یعنی آیفون ۱۵ رونمایی خواهد کرد. سری آیفون ۱۵ شامل مدل‌های آیفون ۱۵ (معمولی)، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرومکس خواهد بود. اگرچه ممکن است نام پرچمدار این سری به جای آیفون ۱۵ پرومکس، آیفون ۱۵ اولترا باشد.

انتظار می‌رود آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرومکس با شاسی لبه‌گرد تیتانیومی و حاشیه باریک‌تر نمایشگر به بازار عرضه شوند. گزارش‌های متعددی مبنی بر تعویض سوییچ سایلنت با دکمه اکشن نیز منتشر شده که قابلیت شخصی‌سازی و اجرای فرمان‌های دلخواه کاربران را خواهد داشت. دکمه اکشن پیش از این در اپل واچ اولترا دیده شده بود.

محصولات جدید اپل

به علاوه، هر دو مدل از سری آیفون ۱۵ پرو به چیپست جدید A17 مجهز خواهند بود که اولین چیپ‌ست موبایل ساخته شده با فناوری ۳ نانومتری است. این چیپست جدید در کنار دوربین تله‌فوتو پریسکوپی و حسگر ۴۸ مگاپیکسلی تصاویر با کیفیت‌تری را ثبت می‌کنند که زوم آن‌ها بین ۶ تا ۱۰ برابر تخمین زده شده است. همچنین احتمال دارد گزینه پایه برای حافظه داخلی این سری به ۲۵۶ گیگابایت افزایش پیدا کند و امکان انتخاب مدل‌هایی با حداکثر ۲ ترابایت حافظه داخلی نیز وجود داشته باشد.

در مورد مدل‌های آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس نیز به نظر می‌رسد مهم‌ترین تغییر در بخش نمایشگر باشد. احتمالا بریدگی بالای نمایشگر در این مدل‌ها حذف شود و جای خود را به داینامیک آیلند بدهد. چیپ‌ست‌ها نیز A16 خواهند بود که پیشرفت قابل توجهی خواهد بود. البته خبری از لنزی پریسکوپی و شاسی تیتانیومی در این مدل‌ها نیست. طراحی آیفون ۱۵ نیز تغییر قابل توجهی نداشته اما رنگ‌ها جدید‌تر و ظرفیت بیشتر باتری از محتمل‌ترین اتفاقات هستند. در نهایت انتظار می‌رود تمام مدل‌های سری آیفون ۱۵ تحت تأثیر فشارهای اتحادیه اروپا با درگاه شارژ USB-C به بازار عرضه شوند.

۲-آیفون SE 4

با وجود اینکه احتمال معرفی این مدل در سال ۲۰۲۳ در کنار دیگر محصولات جدید اپل بسیار پایین است، اما همچنان بعید نیست که اپل با معرفی نسل جدید سری اقتصادی آیفون، همگان را شگفت‌زده کند. تغییرات پیش‌بینی‌شده برای این مدل شامل نمایشگر با حاشیه باریک‌تر و حذف دکمه هوم است. برای این مدل یک نمایشگر OLED با سایز ۶.۱ اینچی در نظر گرفته شده که بریدگی ناچ برای قرارگیری حسگر‌های تشخیص چهره (فیس‌آیدی) دارد. اگرچه برای کاهش هزینه‌های تولید، احتمالا این مدل همچنان با یک دوربین اصلی به بازار عرضه شود.

خوشبختانه این مدل با وجود اقتصادی بودن از تحولات جدید اپل محروم نخواهد ماند. درگاه USB-C، دکمه اکشن و حتی مودم مخابراتی نسل پنجم (۵G) بخشی از این بروزرسانی هیجان‌انگیز خواهند بود. اگرچه اپل تا زمانی که تولید مودم‌های مخابراتی را آغاز نکند، خبری از نسل جدید آیفون SE نخواهد بود.

۳-اپل واچ سری ۹

در کنار مدل‌های جدید در سری آیفون ۱۵، اپل به احتمال زیاد در طی مراسم سپتامبر خود از نسل جدید اپل واچ یعنی اپل واچ سری ۹ نیز رونمایی خواهد کرد. اپل واچ سری ۹ نیز با چیپ‌ست جدید S9 به بازار عرضه خواهد شد که یک تغییر بزرگ نسبت به نسل قبلی خود است. انتظار می‌رود این چیپ‌ست با معماری کاملا متفاوتی به بازار عرضه شود که راندمان و کارایی اپل واچ سری ۹ را به طور شگفت‌انگیزی افزایش دهد. به علاوه، مصرف باتری نیز بهینه‌تر خواهد بود که به طول عمر بیشتر منجر می‌شود.

در عوض به نظر می‌رسد در بخش طراحی قرار نیست تغییر خاصی رخ دهد و اپل واچ سری ۹ از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به اپل واچ سری ۸ خواهد داشت. اگرچه انتظار می‌رود ساز و کار اتصال بند به اپل واچ از حالت کشویی به حالت آهنربایی تغییر پیدا کند تا تعویض بند‌ها ساده‌تر باشد.

۴-اپل واچ اولترا نسل ۲

در کنار اپل واچ سری ۹، احتمال زیادی وجود دارد که اپل از نسل بعدی ساعت هوشمند جان‌سخت خود یعنی اپل واچ اولترا نسل ۲ رونمایی کند. این نسخه جدید تغییرات خاصی در بخش ظاهری نخواهد داشت و تنها نکته قابل توجه، عرضه آن به رنگ جدید خاکستری تیره است. البته چیپ‌ست جدید S9 نیز برای آن در نظر گرفته شده و قطعا با بندهای جدیدی به بازار عرضه خواهد شد.

به لطف این چیپ‌ست جدید، مصرف باتری این نسخه بهینه‌تر خواهد بود که در نهایت به طول عمر بیشتر آن منجر می‌شود. به علاوه ممکن است اپل قابلیت تماس اورژانسی SOS را به این نسخه اضافه کند که برای ماجراجویان و ورزشکاران حرفه‌ای گزینه‌ای ایده‌آل به حساب می‌آید.

۵-کامپیوتر‌های مک با چیپ‌ست M3

با وجود معرفی مک استودیو، آی مک دیگر گزینه‌ای ایده‌آل برای کارهای حرفه‌ای به شمار نمی‌آید. با این وجود اپل در حال توسعه نسل جدید کامپیوترهای خود با چیپ جدید M3 است. این محصولات شامل مک بوک ایر جدید، مک بوک پرو جدید و نسل جدید آی‌مک خواهد بود. بر اساس شایعات مطرح شده، ممکن است آی‌مک جدید در سایز‌های دیگری به غیر از ۲۴ اینچ نیز عرضه شود.

طبق ادعاهای مطرح شده از سوی مارک گورمان، تحلیلگر مؤسسه بلومبرگ، انتظار می‌رود نسل جدید آی‌مک به همراه مک بوک پرو جدید، مک بوک ایر جدید و مک مینی جدید در ماه اکتبر عرضه شود. اما نباید تا پیش از سال ۲۰۲۴ انتظار چیپ‌ست‌های رده بالای M3 Pro یا M3 Max و حتی M3 Ultra را داشته باشیم.

۶-آیپد پرو بزرگتر و آیپد مینی جدید

آخرین شایعات مطرح شده در مورد نسل جدید آیپد پرو مربوط به معرفی آن‌ها پیش از پایان سال ۲۰۲۳ ارتباط دارد. طبق ادعاهای مارک گورمان، آیپد پرو نسل جدید در سایز‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی با نمایشگر mini-LED عرضه خواهند شد. اما همچنان احتمال معرفی این محصولات جدید در مراسم اکتبر سال ۲۰۲۳ وجود دارد. فارغ از زمان معرفی این محصولات، باید توجه داشت که این مدل‌ها همگی با نسل جدید چیپ‌ست‌های اپل یعنی M3 عرضه خواهند شد که تأثیر بسزایی در کاهش مصرف باتری آن‌ها خواهد داشت. به علاوه، نسل جدید آیپد مینی نیز به احتمال زیاد با نمایشگر بهتر و چیپ‌ست A17 همین امسال معرفی خواهد شد.

۷-ایرپاد مکس نسل ۲

برخلاف سایر محصولات خانواده ایرپاد، ایرپاد مکس تنها محصولی است که از زمان معرفی آن در سال ۲۰۲۰ تا به امروز هیچ نسخه جدیدی از آن به بازار عرضه نشده است. در نتیجه احتمال معرفی نسل دوم ایرپاد مکس در سال ۲۰۲۳ وجود دارد. به احتمال زیاد اپل چیپ‌ست H1 را با نسخه‌ای جدیدتر جایگزین می‌کند که در کنار قابلیت حذف نویز بهتر، کیفیت صدا نیز افزایش یابد. در این نسخه جدید، سرکوک دیجیتالی حذف خواهد شد و فرمان‌ها به صورت لمسی اجرا خواهند شد. همچنین، کیف هوشمند این محصول نیز طراحی جدیدی خواهد داشت. اگرچه هنوز اخبار موثقی در مورد زمان عرضه این محصول جدید منتشر نشده است.

منبع iGeeksBlog
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.