آموزش استفاده از AirDrop برای ارسال عکس به دیگران

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

بسیاری از اوقات که با دوستان یا اعضای خانواده کنار هم جمع شده ایم و عکس ها و تصاویر دورهمی‌هایمان را مرور می کنیم، کسی هست که می گوید، “می توانی این عکس را برایم بفرستی؟”. خب اولین راه حلی که به ذهن‌مان می رسد اینست که از طریق اپلیکشین های پیام رسان و شبکه های اجتماعی, عکس مورد نظر را ارسال کنیم. اما گاهی اوقات دل‌مان نمی خواهد آیدی یا شماره‌مان را دراختیار همه قرار دهیم، خب آیفون در این شرایط راه حل بهتری را پیش روی‌مان قرار می دهد.


راهکار مورد نظر، قابلیت ایردراپ(AirDrop) نام دارد که یکی از بهترین ویژگی های iOS به حساب می آید که کمتر کاربری با آن آشناست. قابلیت یاد شده این امکان را فراهم می کند تا بسیار ساده تصاویر و ویدیوهای روی حافظه آیفون را برای دیگران بفرستیم. آیفون‌چی شما را با این ویژگی کاربردی آشنا می کند.

مرحله اول: از روشن بودن وای فای و بلوتوث در هر دو آیفون(یا دستگاه‌های دیگر اپل) اطمینان حاصل کنید.

airdrop00

مرحله دوم: روی صفحه نمایش از پایین به بالا سوایپ کنید تا کنترل سنتر باز شود. سپس روی AirDrop اشاره کنید. توجه داشته باشید که این تنها راه دسترسی به ایردراپ است و این گزینه در هیچ قسمتی از Settings دیده نمی شود.

airdrop01

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۵۹

مرحله سوم: با باز شدن منوی ایردراپ، نوبت به آن می رسد که تعیین کنید آیفون‌تان برای چه کسانی قابل رویت باشد(مانند بلوتوث). اینجا با دو گزینه روبرو می شوید، «فقط مخاطبین» و «همه». آیفون‌چی به شما پیشنهاد می کند همه را انتخاب و دسترسی خود را به صرفا به مخاطبین‌تان محدود نکنید چرا که گاهی ممکن است اتصال با مشکل مواجه شود و نام فرد گیرنده نیز در لیست مخاطبین قرار نداشته باشد.

مرحله چهارم: حالا وقت ارسال است. اپلیکیشن Photos را باز کنید، هر چند عکس یا ویدیویی که مایلید را برگزینید و سپس روی دکمه Share(گوشه پایین سمت چپ) اشاده کنید.

airdrop02

مرحله پنجم: پس از باز شدن منوی Share، در بالاترین اسم یا اسامی افرادی را می بینید که می نوانید از طریق ایردراپ برای‌شان فیلم و عکس ها را ارسال نمایید. در این قسمت روی فرد مورد نظر تپ کرده و می بینید که به فایل ها به سرعت انتقال می یابند. هنگامی که در پایین نام گیرنده، عبارت Sent نمایش داده شد، کار تمام است.

نکته ۱:  چنانچه نام دریافت کننده را در منوی Share مشاهده نمی کنید، از روشن بودن وای فای و بلوتوث آن دستگاه اطمینان حاصل نمایید.

نکته ۲: از طریق ایردراپ می توانید سایر فایل ها از جمله ویدیو، یادداشت، مخاطبین و صفحات وب سافاری را نیز به آسانی ارسال نمایید. همچنین اگر از اپلیکیشن Pages(برنامه‌ای مانند آفیس) نیز استفاده می نمایید، ایردراپ می تواند اسناد را هم از همین طریق به دستگاهی دیگر ارسال کند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.