اینستاگرام پخش زنده ویدیو و تصاویر محو شدنی را به سرویس خود افزود

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

این روزهای همه سرویس های اجتماعی تمایل دارند تا به نحوی خود را شبیه سرویس مجبوب اسنپ چت دربیاورند و از این طریق بتوانند محبوبیت آن را تکرار کنند. در همین راستا شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز دو قابلیت جدید مشابه را به سرویس خود افزوده است؛ عکس های محو شدنی برای «Instagram Direct» و همچنین امکان استریم آنلاین ویدیو در بخش stories.


قابلیت استریم آنلاین ویدیو چیزی است که اسنپ چت هم هنوز آن را ارائه نمی دهد، اما از آن طرف یکی از دلایل قطعی محبوبیت فیسبوک و پریسکوپ به شمار می رود. به نظر می رسد دیر یا زود سایر سرویس های مشابه نیز از ارسال ویدیوهای زنده پشتیبانی کنند.

همان طور که پیش تر گفتیم امکان پخش زنده ویدو در بخش stories فعال شده است. وقتی شما هنگام ارسال ویدیو گزینه پخش زنده را انتخاب می نمایید، کاربران عبارت «live» را در گوشه تصاویر ارسالی شما مشاهده می کنند و به این گونه تصاویر زنده با ویدیوهای ضبط شده متمایز می شوند.

ig-live-1

طبیعیست که بتوان در حین پخش زنده ویدیو اقدام به ارسال کامنت نیز کرد، یا کامنت های رسیده از سایر کاربران را مشاهده نمود. ضمن این که آنها می توانند ویدیوی در حال ارسال شما را «لایک» کنند.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۲۵

جالب تر این که استریم های آنلاین در حال انجام از طریق بخش «explore» در اپلیکیشن اینستاگرام قابل مشاهده و دسترسی هستند. حتی امکان مشاهده ویدیوهای زنده حساب های کاربری که شما آنها را دنبال نمی کنید نیز وجود دارد.

همان طور که گفتیم دیگر قابلیت جدید اینستاگرام مربوط به امکان ارسال عکس های محو شدنی در بخش Instagram Direct است. چنین عکس هایی را می توان هم به صورت مستقیم برای سایر کاربران و هم برای گروه هایی که عضو آن هستید ارسال کنید. البته تنها دنبال کنندگان شما هستند که می توانند این عکس ها را مشاهده نمایند.

161121111339-instagram-disappearing-messages-780x439

اگر کسی بخواهد از چنین تصاویری اسکرین شات تهیه کند، یا یک ویدیوی محو شونده شما را دوباره ببیند، شما از این موضوع مطلع خواهید شد. باقی شرایط و امکانات ارسال چنین تصاویری مشابه پست های عادی بخش Stories خواهد بود.

به این دو قابلیت جدید امکان ارسال پیام های محو شونده را نیز بیافزاید، ویژگی جدیدی که اینستاگرام وعده داده از امروز به تدریج در دسترس کاربران قرار بگیرد. لازم به ذکر است که در دسترس قرار گرفتن امکان ارسال ویدیوهای زنده در طی هفته های جاری در کشورهای مختلف محقق می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.