دیجی تایمز می گوید عرضه‌ی جهانی اسمارت‌فون ها در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ با رشد ۷ درصدی روبرو می شود

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

بر اساس آخرین برآوردهای موسسه‌‌ی تحقیقاتی دیجی تایمز، انتظار می رود عرضه‌ی جهانی تلفن های همراه هوشمند در سال جاری با ۷.۲ درصد به ۱.۴۲ میلیارد دستگاه و تا سال آینده میلادی با ۷ درصد رشد به ۱.۵۲ میلیارد دستگاه برسد. موسسه یاد شده در این باره عنوان می کند:


در سال ۲۰۱۷ از میان ۲۰ شرکت مطرح، اپل تنها تولیدکننده غیر آسیایی به حساب می آید و در میان ۱۹ شرکت باقیمانده، ۱۱ سازنده به چین تعلق دارند. سامسونگ به عنوان بزرگترین تولید کننده موبایل‌های هوشمند مطرح شده و با فاصله‌ای اندک نام اپل در رتبه‌ی بعدی به چشم می خورد که شانه به شانه رقیب کره‌ای در مرز عرضه ۸۰ میلیون دستگاه حرکت می کنند.

سال آینده، کمپانی های هواوی، اوپو و ویوو به ترتیب در جایگاه سوم و پنجم جای خواهند گرفت و انتظار می رود دو شرکت هندی تبار مایکرومکس و اینتکس به لیست راه یابند و در رتبه‌های دوازدهم و سیزدهم جا خوش کنند. همچنین موسسه دیجی تامیز می گوید که عرضه محصولات هیچ یک از ده کمپانی بالای جدول، رشد ۲۰ درصدی را تجربه نخواهد کرد و صرفا شرکت های چینی اوپو، ویوو و جیونی با رشد بالای ۱۵ درصد در عرضه‌ی محصولات‌شان روبرو خواهند شد.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۲۵

گفته می شود که در سال آینده و معرفی نسل جدیدی از آیفون در نیمه دوم سال، اپل با رشدی ۱۲ درصدی در فروش اسمارت فون‌هایش مواجه گردد. حال آنکه سامسونگ تا آخر ۲۰۱۶ و سه ماه‌ی نخست ۲۰۱۷ همچنان متاثر از اتقاقات نوت ۷ باقی خواهد ماند و نهایتا با افزایش فروش ۲.۲ درصدی روبرو می شود.

مطابق با اطلاعات ارائه شده از سوی دیجیتایمز، شرکت های زد تی ای و هواوی با گسترش فروش اسمارت فون ها به خارج از آسیا تنها تولیدکنندگانی در این رتبه هستند که افزایش عرضه محصولات خود را به درصدی دو رقمی خواهند رساند؛ حال آنکه ال جی و شیائومی هر کدام در همان بازه‌ی زیر ۱۰ درصد به رشدشان ادامه می دهند.

موسسه مورد اشاره عنوان می کند که با تغییر جهت در کشورهای متقاضی به سمت آسیای جنوب شرق و آمریکای جنوبی و همچنین آفریقا، انتظار می رود که فروش موبایل های هوشمند به طور میانگین سالیانه به ۱۰۰ میلیون دستگاه بیشتر افزایش یابد و تا سال ۲۰۲۱ به رقم سالانه  ۱.۹۳ میلیارد دستگاه دست یابد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.