هر آنچه از آیفون های ۲۰۱۸ انتظار داریم

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۵ دقیقه

شرکت اپل سال گذشته با معرفی محصولی انقلابی با نام آیفون ایکس (Apple iPhone X) از امکانات و ویژگی‌های جدیدی همچون Face ID رونمایی کرد تا دیگر دکمه هوم را از پرچمدار اصلی خود حذف کند و کاربران با قابلیت تشخیص چهره گوشی خود را آنلاک کنند.

شرکت اپل سال گذشته با معرفی محصولی انقلابی با نام آیفون ایکس (Apple iPhone X) از امکانات و ویژگی‌های جدیدی همچون   Face ID رونمایی کرد تا دیگر دکمه هوم را از پرچمدار اصلی خود حذف کند و کاربران با قابلیت تشخیص چهره گوشی خود را آنلاک کنند.

 

در سال گذشته، به جز آیفون ایکس، دو گوشی دیگر با نام آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس با طراحی مشابه سال‌های قبل و دکمه هوم فیزیکی همراه بودند. بنابراین اپل در سال ۲۰۱۷ به جای دو گوشی، از سه پرچمدار جدید رونمایی کرد.

 

احتمال دارد آیفون های سال ۲۰۱۸ نیز در سه نسخه مختلف طراحی و رونمایی شوند و دکمه هوم در هیچ کدام از این محصولات وجود نداشته باشد

 

 

آیفون های سال ۲۰۱۸

iphone 2018 

تصویر بالا یک جمع بندی از مشخصات احتمالی آیفون های ۲۰۱۸ اپل می باشد البته درستی و نادرستی این مشخصات را نمیشه تاییرد یا رد کرد باید منتظرماند تا مشخصات آن به طور رسمی منتشرشود

 

نام ها

 

اپل معمولا از پسوند S در محصولات خود استفاده می‌کند، اما برای آیفون های پلاستیکی خود از پسوند C نیز استفاده کرده است. از طرفی آیفون‌های ۹.۷ اینچی این شرکت پسوند خاصی ندارند و نام آنها فقط آیپد است و البته نسخه بزرگتر آنها آیپد پرو نام دارد. یک احتمال کوچک وجود دارد که اپل کماکان بخواهد از پسوند X استفاده کند.

 

این احتمال وجود دارد که نام دو مدل ۵.۸ و ۶.۵ اینچی آیفون های امسال مواردی همچون آیفون ۱۱ (آیفون ۱۱ پلاس)، آیفون (و آیفون پلاس)، آیفون (و آیفون پرو)، آیفون ایکس (و آیفون ایکس پلاس)، آیفون ایکس اس (و آیفون ایکس اس پلاس) باشد.

 

گفته می‌شود مدل ۶.۱ اینچی به نسبت دو دیگر آیفون های سال ۲۰۱۸ اپل قیمت کمتری خواهد داشت، درست مثل آیفون SE. اصلا نمی‌توان انتظار این را داشت که آیفون ۶.۱ اینچی امسال جایگزین آیفون SE شود، چرا که این گوشی هم از نظر اندازه و هم از لحاظ رده قیمتی، یک محصول منحصر به فرد بود. با این حال شاید اپل بخواهد این مدل مقرون به صرفه را به خانواده SE بیاورد و از نام آیفون SE پلاس برای آن استفاده کند.

 

مدل‌ها

iphone 2018

نسخه جدیدتر از آیفون ایکس کنونی اپل از همان صفحه نمایش ۵.۸ اینچی با تراکم پیکسلی ۴۵۸ بهره خواهد برد و یک نسخه پلاس با صفحه ۶.۵ اینچی و تراکم پیکسلی ۴۸۰ الی ۵۰۰ به خانواده X اضافه می‌شود. این آیفون های سال ۲۰۱۸ در واقع پرچمداران جدید اپل خواهند بود و از صفحه نمایش OLED با قابلیت لمس همزمان، HDR و لمس سه بعدی بهره می‌برند. شرکت اپل در تبلیغ خود از این پنل‌های جدید از عبارت سوپر رتینا اچ دی (Super Retina HD) استفاده کرده است.

 

این پرچمداران ۲۰۱۸ اپل به همراه یک گوشی با اندازه متوسط ۶.۱ اینچی صفحه نمایش و تراکم پیکسلی ۳۲۰-۳۳۰ عرضه می‌شوند که کماکان از پنل LCD بهره خواهد گرفت. اپل نام این صفحات را رتینا HD قرار داده است. این پنل که احتمالا از HDR پشتیبانی دارد، احتمالا به همراه فناوری لمس سه‌بعدی همراه می‌شود.

 

طراحی، ساخت و جنس بدنه

تمامی آیفون های سال ۲۰۱۸ این شرکت از زبان طراحی جدیدی که سال گذشته توسط آیفون ایکس معرفی شد، پیروی خواهند کرد و ساختاری مشابه با پرچمدار سال گذشته اهالی کوپرتینو خواهند داشت. تکنولوژی تشخیص چهره یا همان Face ID در تمامی پرچمداران امسال اپل قرار می‌گیرد و کیفیت آن نیز بهبود خواهد یافت. علاوه بر این در برخی گزارش‌ها آمده است که اندازه بریدگی بالای صفحه در محصولات امسال کمتر خواهد شد.

 

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۱۱۰

از آنجایی که شرکت اپل علاقه زیادی به تکنولوژی شارژ بی‌سیم دارد، گوشی های امسال این شرکت قطعا با بدنه پشتی از جنس شیشه طراحی و تولید می‌شوند. همچنین از فولاد ضدزنگ بین دو لایه شیشه‌ای در پنل پشت بهره گرفته خواهد شد.

 

اگر آیفون ۶.۱ اینچی امسال با بدنه پشتی از جنس شیشه از راه برسد، احتمال می‌رود از فلز آلومینیوم برای اتصال دو پنل شیشه‌ای عقب و جلو استفاده شود.

 

دوربین

iphone 2018

در بخش دوربین انتظار می‌رود همچون آیفون ایکس، گوشی های امسال با دوربین دوگانه همراه باشند؛ ترکیبی از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با گشادگی لنز f/1.8 به همراه یک سنسور telephoto با گشادگی لنز f/2.4. همچنین سیستم تثبیت‌گر دوگانه اپتیکال تصاویر نیز کماکان در این مجموعه قرار خواهد داشت. در نهایت فلاش ال ای دی چهارگانه با فناوری True Tone نور را برای دوربین دوگانه دستگاه فراهم می‌کند.

 

علاوه بر این، احتمال می‌رود برای کاهش قیمت آیفون ۶.۱ اینچی، در این محصول از دوربین دوگانه استفاده نشود و همچون آیفون ۸ از یک لنز دوربین در بخش پشتی بهره گرفته شود.

 

اما خبرگزاری Forbes بر طبق طرح‌های منتشر شده در Ghostek پیش‌بینی کرده است که در آیفون ۶.۵ اینچی اپل از سه سنسور دوربین بهره گرفته می‌شود. اگر چنین چیزی حقیقت داشته باشد، یک نقطه تمایز بزرگ دیگر برای پرچمدار پلاس اپل در ۲۰۱۸ وجود خواهد داشت؛ با اضافه شدن یک سنسور مونوکروم (تک رنگ) به دوربین، شاهد کاهش نویز تصاویر و بهبود محدوده داینامیک خواهیم بود. همانطور که می‌دانید، شرکت هواوی چندی پیش از چنین ترکیبی در گوشی پی ۲۰ پرو بهره گرفت و نتیجه نیز رضایت بخش بود، ما نیز امیدوار هستیم چنین اتفاقی برای پرچمدار اصلی اپل در سال ۲۰۱۸ رخ دهد.

 

 

پردازنده A12 اپل با ۴ گیگابایت رم

iphone 2018

شاید یکی دیگر از مواردی که به راحتی بتوان آن را برای آیفون های امسال پیش‌بینی کرد، رونمایی از نسل جدید تراشه‌های سری A اپل در آنها باشد. استفاده از تراشه A12 در حداقل دو آیفون سال جاری تقریبا نهایی شده است.

 

اما اپل برای آیفون ۶.۱ اینچی خود از چه تراشه‌ای استفاده می‌کند؟ با توجه به اینکه چیپست A11 سال گذشته هنوز هم عملکرد خوبی دارد، شاید شرکت اپل کماکان از همین سیستم پردازنده در آیفون مقرون به صرفه خود بهره گیرد.

 

پیش‌بینی می‌شود در پردازنده جدید A12 از نسل دوم پردازنده گرافیکی داخلی اپل بهره گرفته شود. اگر اطلاعات سرویس Geekbench در این زمینه نیز حقیقت داشته باشد، شاهد عملکرد قابل توجه و سطح بالایی در این بخش خواهیم بود.

 

ما همیشه از اپل می‌خواهیم میزان حافظه رم محصولات خود را بالاتر از چیزی که هست ببرد، اما می‌توان امیدوار بود آیفون های سال ۲۰۱۸ با چهار گیگابایت حافظه رم از راه برسند. بدین ترتیب ماکسیموم حافظه داخلی این محصولات از ۲۵۶ به ۵۱۲ گیگابایت ارتقا خواهد یافت.

 

باتری و شارژ

به احتمال زیاد شاهد به کارگیری دو باتری برای پرچمداران امسال باشیم، چیزی که سال گذشته برای اولین بار در آیفون ایکس اتفاق افتاد. اما آیفون ۶.۱ اینچی اپل تنها از یک باتری بهره می‌برد. چیپست‌های جدید اپل اگر به آیفون ۵.۸ و ۶.۵ اینچی امسال برسند، شاهد بهبود عملکرد در بخش مدیریت باتری، شارژ شدن و مصرف انرژی در پرچمداران خواهیم بود. علاوه بر این در iOS 12 نیز مشخصات و اطلاعات مربوط به بخش باتری دقیق و با جزئیات بیشتری به نمایش در می‌آیند.

 

در نهایت انتظار می‌رود اپل بالاخره از AirPower رونمایی کند. اگر این مهم رخ دهد خواهیم توانست چند محصول مختلف را به صورت همزمان شارژ‌ کنیم.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.