برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

کنسول بازی مایکروسافت ایکس باکس | XBox Series X-1TB

  • قابلیت اجرای بازی‌ها با کیفیت4K و سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه
  • امکان خروجی گرفتن با فرکانس ۱۲۰ هرتز در نمایشگر‌های 4K
  • مجهز به تکنولوژی HDR
  • خروجی 8K
بیشتر بخوانیدShow less
27,200,000 تومان
مرجع:
11216

آخرین به‌روزرسانی ۱۴۰۳/۰۱/۰۸

افزودن به مقایسه0
افزودن به لیست علاقه‌مندی‌
سازنده:
توضیحات

بررسی و خرید کنسول ایکس باکس سریز ایکس | Xbox Series X

برخلاف سایر حوزه‌های تکنولوژی که هرساله از قابلیت‌ها و پیشرفت‌های جدید در محصولات خود رونمایی می‌کنند؛ حوزه گیمینگ و بازی با ثبات پیش می‌رود. هر نسل از کنسول‌ها بین ۶ تا ۷ سال کارامد هستند و تا قبل از آن نیازی به تعویض آن‌ها نیست. در این میان ممکن است یک یا دو مدل با تغییرات جزئی سخت‌افزاری ارائه شوند اما به طور کلی دستگاه‌های هر نسل در دوره خودشان از پس بازی‌ها برمی آیند.

در واقع همین موضوع باعث شده تا هر زمان که نسل جدیدی از کنسول‌ها به بازار معرفی می‌شود، هیجان زیادی در میان کاربران ایجاد شود. کنسول‌های جدیدتر نه تنها در بخش کیفیت گرافیک بازی‌ها، بلکه به طور کلی از همه نظر، از طراحی کنسول تا دسته‌ها و قابلیت‌های دستگاه تغییر می‌کنند. اگرچه در مورد Xbox Series X،‌ اوضاع کمی فرق می‌کند.

نگاه اولیه

ایکس باکس سریز ایکس بدون شک یک کنسول قدرتمند است. به جرئت می‌توان گفت این یک کامپیوتر گیمینگ حرفه‌ای است که حتی ظاهر آن نیز شبیه به کیس کامپیوتر است. از لحاظ قدرت پردازشی، این کنسول به قدری پیشرفته است که بازی‌ها همچنان در حال توسعه برای استفاده از حداکثر پتانسیل آن هستند. به علاوه، این کنسول سر و صدای قابل توجهی ندارد و این مسئله به لطف یک فن بزرگ در بخش بالایی کنسول برطرف شده است. شاید مهم‌ترین نقاط ضعف این کنسول ظاهر ساده، وزن زیاد و ابعاد بزرگ آن باشد. اگرچه ظاهر ساده آن برای بسیاری از کاربران خوشایند است.

طراحی Xbox Series X

ایکس باکس سریز ایکس از تمام سنت‌ها فاصله گرفته است. اگر در این لحظه صاحب کنسول Xbox One باشید، شاید منو‌ها و حتی دسته نیز به نظر شبیه بیاید. در نتیجه ممکن است شک کنید که آیا خرید کنسول جدیدتر منطقی است یا خیر؟ خوشبختانه اجزای داخلی کنسول به شما ثابت می‌کند که همه چیز ارزشش را دارد. در واقع مایکروسافت نتیجه گرفته که چیزی که کار می‌کند و منطقی است را تغییر ندهد.

اگرچه در بخش طراحی ظاهری کنسول، همه چیز عالی پیش نرفته است. ظاهر کنسول شبیه به یک مینی PC است. ظاهر این کنسول به شدت ساده است و دقیقا در مقابل کنسول پلی استیشن ۵ با آن ظاهر عجیب و فضایی‌اش قرار می‌گیرد. در بخش روبرو، درایو دیسک بلو-ری، درگاه USB 3.1 و دکمه‌های اتصال دسته، خاموش/روشن و خروج دیسک دیده می‌شود. در بخش پشتی نیز دو درگاه اضافه USB 3.1، خروجی HDMI 2.1، درگاه کابل شبکه LAN و سوکت برق قرار گرفته است. متاسفانه در این کنسول مایکروسافت قید کانکتور USB-C را زده و چنین پورتی روی کنسول دیده نمی‌شود.

یک درگاه مخصوص نیز برای اتصال کارت حافظه SSD در نظر گرفته شده که به طور اختصاصی توسط کمپانی Seagate برای ایکس باکس تولید می‌شود. این کارت حافظه با ظرفیت ۱ ترابایت تولید شده و امکان نصب و نگهداری بازی‌های بیشتر را به طور همزمان مهیا می‌کند.

در بخش بالایی و پشتی کنسول نیز حفره‌هایی برای تبادل هوا در نظر گرفته شده است. نکته قابل توجه، الگوی سبز رنگ جذابی است که از بخش بالایی کنسول و درون حفره‌ها دیده می‌شود.

دسته جدید ایکس باکس Xbox Series S/X Controller

دسته جدید ایکس باکس همچنان به همراه دو عدد باتری قلمی عرضه می‌شود. دسته موجود در بسته‌بندی به رنگ مشکی است و باتری شارژی آن باید به صورت جداگانه تهیه شود. اگرچه این ویژگی قابل تعویض بودن باتری‌ها سبب شده تا در زمان افت کارایی باتری‌های شارژی نیز بتوان باتری‌های جدید را جایگزین آن کرد.

تفاوت اصلی این دسته نسبت به نسل قبلی، اضافه شدن دکمه Share، تغییر شکل دکمه‌های D-Pad و ارگونومی بهتر است. از لحاظ عملکردی نیز، بهره‌مندی از بلوتوث با تأخیر کم BTLE و فناوری DLI برای تغییر پیوسته نرخ تأخیر سبب شده تا لگ عملکرد دسته پایین باشد. درگاه USB-C نیز روی دسته قرار گرفته که اتصال باسیم را به کنسول یا شارژ کردن باتری شارژی آن را ممکن می‌کند.

سخت افزار Xbox Series X

  • پردازنده مرکزی: هشت هسته‌ای Zen 2
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت GDDR6
  • پردازنده گرافیکی: انحصاری با قدرت پردازشی 12 TFLOPS
  • حافظه داخلی: ۱ ترابایت SSD

به جرئت می‌توان گفت کنسول Xbox Series X قوی‌ترین کنسول نسل جدید است. یک پردازنده انحصاری ۸ هسته‌ای با فرکانس ۳.۸ گیگاهترزی و ۱۶ گیگابایت رم با استاندارد GDDR6 و یک پردازنده گرافیکی فوق قدرتمند با توان پردازشی ۱۲ ترافلاپ برای این محصول در نظر گرفته شده است. این کنسول به راحتی تمام بازی‌ها را با وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌کند. حتی پتانسیل اجرای بازی‌ها با وضوح 8K یا نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه نیز وجود دارد.

به علاوه، این سری از معماری Velocity بهره می‌برد که سرعت هارد SSD آن را افزایش می‌دهد. حافظه جانبی ۱ ترابایت قابل اتصال به ایکس باکس نیز از همین ویژگی بهره می‌برد. یک ترابایت حافظه در این لحظه یعنی سال ۲۰۲۲ برای ذخیر‌ه‌سازی ۱۰ الی ۱۵ بازی کافی است. البته امکان اتصال هارد دیسک اکسترنال عادی (HDD) نیز وجود دارد. اما از آن‌جایی که سرعت این هارد دیسک‌ها پایین است، با برخی ویژگی‌های بازی‌های نسل جدید سازگار نخواهد بود.

این کنسول به فناوری‌های VRR برای تنظیم خودکار نرخ نوسازی تصویر، ALLM برای کاهش تأخیر به صورت خودکار، DirectX ray-tracing برای جلوه‌های چشم‌نواز نوری و AMD Freesync مجهز شده است.

سازگاری با نسل‌های پیشین ایکس باکس

ایکس باکس سریز ایکس با بازی‌های تمام نسل‌های قبلی ایکس باکس سازگار است. در واقع بازی‌های ایکس باکس اصلی، ایکس باکس ۳۶۰ و ایکس باکس وان، همگی با ایکس باکس سریز ایکس سازگار است. یکی از نقاط قوت ایکس باکس، امکان تهیه اشتراک گیم پس آلتیمیت است. با تهیه این اشتراک، دسترسی به بیش از ۲۰۰ بازی ممکن می‌شود که بازی‌های نسل جدید در کنار بازی‌های نسل پیشین در میان آن‌ها به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانیدShow less
جزئیات محصول
11216
نظرات
نظری ثبت نشده است

نظر خود را بنویسید

  • کارایی:
  • کیفیت:
این محصول را با کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگذاری تصاویر:
تصاویر در این جا بکشید و رها کنید یا برای براگذاری کلیک کنید.

فهرست

۰۲۱-۸۸۸۷۹۶۲۶

مجله

ورود

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

وارد شوید