برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

مک بوک پرو ۱۳.۳ اینچی اپل با چیپ M2-مدل MNEH3 رنگ خاکستری

  • پردازنده Apple M2 با CPU هشت هسته‌ای
  • ۸ گیگابایت حافظه رم
  • ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD
  • نمایشگر ۱۳.۳ اینچی رتینا
  • دارای تاچ‌بار
  • پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته‌ای
بیشتر بخوانیدShow less
76,900,000 تومان
مرجع:
11700

آخرین به‌روزرسانی ۱۴۰۳/۰۱/۰۷

افزودن به مقایسه0
افزودن به لیست علاقه‌مندی‌(1)
سازنده:
توضیحات

بررسی و خرید مک بوک پرو M2 مدل MNEH3  

مک بوک پرو MNEH3 برای عکاسان، فیلمسازان، طراحان سه ‌بعدی، آهنگسازان و به طور کلی تولید محتوا در سطح نیمه‌حرفه‌ای طراحی و ساخته شده است. مک بوک پرو ۲۰۲۲ با چیپ M2 قدرت پردازشی لازم برای انجام تمام این کار‌ها را به راحتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و روند آن‌ها را سریع‌تر می‌کند.

مک بوک پرو MNEH3 یک لپتاپ نیمه‌حرفه‌ای است که به چیپست M2 اپل مجهز شده است. این چیپ با پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای تا ۱۸ درصد سریع‌تر از چیپ نسل قبلی یعنی M1 عمل می‌کند و همچنان از لحاظ مصرف باتری نیز کم‌مصرف‌تر است. با وجود این راندمان بالا، پردازنده گرافیکی ۱۰ ‌هسته‌ای این چیپ تا ۳۵ درصد سریع‌تر از چیپ مک بوک پرو ۲۰۲۰ یعنی همان M1 است. در نتیجه پردازش‌های گرافیکی و رندر‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌شوند. صفحه‌نمایش ۱۳.۳ اینچی با وضوح ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل، حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت و پوشش دامنه رنگی P3، تصاویر درخشان و چشمگیری را به نمایش می‌گذارد. به لطف ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD، اجرای نرم‌افزار‌های مختلف یا بارگذاری فایل‌های سنگین با سرعت بسیار بالایی در مک بوک پرو MNEH3 انجام می‌شود.

مک بوک پرو MNEH3: پیشرانه پروژه‌های خلاقانه

چیپ اپل M2

چیپست اپل M2 به کار رفته در مک بوک پرو MNEH3 از بیش از ۲۰ میلیارد ترانزیستور ساخته شده است. این چیپست شامل مجموعه قطعات پردازنده مرکزی (CPU)، پردازنده گرافیکی (GPU)، موتور عصبی و بخش کنترل انرژی است که همگی به صورت سیستم روی چیپ (SoC) کنار هم قرار گرفته‌اند. این تعداد ترانزیستور، ۲۵ درصد بیشتر از چیپ M1 است که در کنار کنترلر حافظه جدید، پهنای باند ۱۰۰ گیگابایت بر ثانیه‌ای را فراهم کرده است. در نتیجه هیچ مانعی برای بارگذاری فایل‌های سنگین یا نرم‌افزار‌های حرفه‌ای وجود نخواهد داشت. هستهای پردازنده نیز عملکرد سریع‌تری نسبت به نسل قبل دارند و در حالت چند‌هسته‌ای و به طور میانگین، ۱۸ درصد عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهند. به طور کلی می‌توان گفت چیپ M2 اپل تا ۱.۴ برابر سریع‌تر از چیپ M1 است. با این وجود به لطف مصرف بسیار پایین پردازنده و راندمان بالای آن، یکبار شارژ کامل باتری مک بوک MNEH3 برای ۱۷ ساعت وبگردی  یا ۲۰ ساعت پخش پیوسته ویدئو کافی است.

نمایشگر رتینا

نمایشگر مک بوک پرو MNEH3 با سایز ۱۳.۳ اینچی و از نوع IPS است. وضوح ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل تصاویر دقیق و شارپی را به نمایش می‌گذارد که در کنار پشتیبانی از استاندارد‌های HDR10، Dolby Vision و رنج دینامیکی وسیع HLG و حداکثر ۵۰۰ نیت روشنایی، برای انجام کار‌های حرفه‌ای یا حتی استفاده به عنوان یک نمایشگر مرجع برای افراد حرفه‌ای کارامد است.

رنگ‌های این نمایشگر بسیار دقیق است و پوشش دامنه رنگی P3 سبب شده تا نمایش رنگ‌های بیشتری ممکن باشد. در نتیجه تصاویر به واقعیت نزدیک‌تر هستند. به علاوه، بهره‌مندی از فناوری True Tone سبب شده تا توازن سفیدی تصویر به صورت خودکار و متناسب با دمای نور محیط تنظیم شود. در نتیجه کاربران همواره و در هر فضایی تجربه بهتری از مشاهده تصاویر روی مک بوک  MNEH3 خواهند داشت.

حافظه

چیپست M2 به کار رفته در مک بوک پرو MNEH3، پهنای باند حافظه ۱۰۰ گیگابایت بر ثانیه‌ای را فراهم می‌کند که ۵۰ درصد بیشتر از چیپست M1 است. ۸ گیگابایت حافظه رم برای این مدل در نظر گرفته شده که با توجه به سرعت بالا و پهنای باند وسیعی که این چیپست دارد، برای اجرای بیشتر نرم‌افزارهای حرفه‌‌ای مناسب است. اگرچه برای اجرای فایل‌های سنگین یا انجام پروژه‌های حرفه‌ای بهتر است مک بوک با حافظه رم بیشتری انتخاب کنید. ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD نیز ذخیره‌سازی و بارگذاری فایل‌ها و نرم‌افزار‌ها را با سرعت بسیار بالایی ممکن می‌کند. 

طراحی مک بوک پرو MNEH3

عملکرد خنک‌کننده

سیستم خنک‌کننده فعال و با راندمان بالا، به کمک یک سیستم حرارتی پیشرفته و فن، چیپست اپل M2 را خنک می‌کند. در نتیجه مک بوک پرو M2 برای استفاده‌های سنگین و طولانی مدت، بدون افت کارایی، کاملا مناسب است. تدوین‌های طولانی مدت، رندرهای گرافیکی، برنامه‌نویسی و اجرای کد‌ها به لطف این سیستم خنک‌کننده کارامد به راحتی انجام می‌شوند.

درگاه تاندربولت ۳

دو عدد پورت تاندربولت ۳ برای مک بوک پرو MNEH3 در نظر گرفته شده که از لحاظ ظاهری مشابه کانکتور‌های USB Type-C هستند. اگرچه به لطف استاندارد Thunderbolt 3، حداکثر سرعت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه و پشتیبانی از خروجی تصویر از طریق این پورت‌ها ممکن شده است. امکان اتصال یک نمایشگر 6K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز از طریق این درگاه‌ها وجود دارد. به علاوه، شارژ مک بوک پرو M2 از همین پورت‌ها انجام می‌شود.

 

اسپیکر با صدای فراگیر

مک بوک پرو MNEH3 دارای اسپیکر‌های استریو با پشتیبانی از رنج دینامیکی بالا است. استاندارد Dolby Atmos نیز صدایی سه‌بعدی و فراگیر را تضمین می‌کند. به علاوه، در صورت اتصال ایرپاد ۳، ایرپادز پرو، ایرپادز پرو ۲ یا ابرپادز مکس، امکان فعال کردن صدای سه‌بعدی هوشمند Spatial Audio نیز وجود دارد. با این حال یک خروجی ۳.۵ میلی‌متری صدا نیز برای اتصال انواع هدفون یا اسپیکر نیز برای این محصول در نظر گرفته شده است.

وبکم و میکروفون

دوربین وبکم 720p که اپل نام آن را FaceTime HD گذاشته است به خوبی با پردازشگر سیگنال‌های تصویری چیپ M2 سازگار شده و با کاهش نویز تصاویر و شناسایی خودکار چهره و تنظیم توازن سفیدی و نور، تصاویری شفاف و درخشان از شما ثبت می‌کند. در نتیجه کیفیت مکالمات تصویری بسیار بهتر می‌شود. به علاوه، یک مجموعه سه تایی میکروفون که با آرایش استودیویی روی مک بوک MNEH3 قرار گرفته‌اند، صدایی شفاف، واضح و بلند را دریافت می‌کنند.

اتصال وای‌فای پرسرعت

استاندارد Wi-Fi 6 (802.11ax) حداکثر نرخ انتقال اطلاعات ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه را بر بستر شبکه بی‌سیم ممکن می‌کند که برای تماشای آنلاین ویدئو‌ها، انتقال دیتا یا تماس تصویری با کیفیت بالا ضروری و کاربردی است.

کیبورد Magic Keyboard

از آنجایی که مک بوک پرو ۲۰۲۲ با چیپ M2 با کیبورد فوق‌العاده Magic Keyboard عرضه شده، تایپ کردن با آن بسیار راحت و سریع خواهد بود. به علاوه، در قسمت بالایی این کیبورد یک نمایشگر لمسی باریک با نام تاچ بار قرار گرفته که به صورت خودکار و متناسب با برنامه‌هایی که اجرا می‌شود، کلید‌های مورد نیاز را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به علاوه، برای امنیت بیشتر، یک حسگر اثر انگشت Touch ID نیز برای مک بوک پرو MNEH3 در نظر گرفته شده که امنیت لازم برای ورود به حساب کاربری یا تنظیمات دستگاه را تضمین می‌کند.

باتری قدرتمند

چیپ M2 شامل پردازنده مرکزی و گرافیکی جدیدی است که همگی با فناوری نسل دوم ۵ نانومتری تولید شده‌اند. در نتیجه نه تنها سرعت بالاتری دارند، بلکه مصرف انرژی آن‌ها نیز نسبت به نسل قبلی به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. در نتیجه باتری ۵۸.۲ وات ساعتی مک بوک پرو MNEH3 با یکبار شارژ برای ۲۰ ساعت پخش پیوسته ویدئو انرژی تأمین می‌کند.

مک بوک پرو ۲۰۲۲ مدل MNEH3 مناسب چه کسانی است؟

مک بوک پرو MNEH3 مناسب افرادی است که نیاز به اجرای برنامه‌های حرفه‌ای دارند اما سطح فعالیت‌ ‌آن‌ها در حد نیمه حرفه‌ای است. در واقع اجرای سنگین‌ترین نرم‌افزارها مانند برنامه‌های مربوط به تدوین فیلم و عکس یا برنامه‌نویسی به راحتی با مک بوک پرو M2 ممکن است. اگرچه حافظه رم ۸ گیگابایتی برای بارگذاری فایل‌های سنگین یا رندر‌ مدل‌های پیچیده کافی نیست. اگرچه به لطف سیستم خنک‌کننده کارامد این محصول، استفاده سنگین پیوسته و طولانی مدت از آن مشکل‌ساز نخواهد بود.

در نتیجه می‌توان گفت مک بوک MNEH3 برای افراد نیمه‌حرفه‌ای یا افراد مبتدی که قصد فراگیری کار با نرم‌افزار‌های حرفه‌ای را دارند و حتی دانشجویان کاملا مناسب است. حافظه ۲۵۶ گیگابایت نیز برای ذخیره‌سازی برنامه‌ها و فایل‌های ضروری مناسب است. اگر افراد تمایل به ذخیره‌سازی فایل‌های بیشتری داشته باشند، باید به همراه این محصول یک هارد اکسترنال HDD (قیمت مناسب) یا SSD (سرعت بسیار بالا) تهیه کنند.

قیمت مک بوک پرو MNEH3

قیمت مک بوک پرو MNEH3 روی وبسایت اپل، پیش از اعمال درصد مالیات و هزینه‌های حمل و نقل، ۱۲۹۹ دلار است. اگرچه قیمت مک بوک در ایران وابسته به عوامل مختلفی است. قیمت مک بوک در ایران نیز تابع پارت نامبر دستگاه، وضعیت بسته‌بندی و رنگ دستگاه است که همه این موارد ناشی از تقاضای بالاتر برای حالات خاصی از این موارد است. به طور کلی پارت نامبر LL/A به دلیل بهره‌مندی از کیبورد استاندارد آمریکایی (US English) قیمت بالاتری دارد. اگرچه ممکن است مک بوک پارت نامبر دیگری داشته باشد اما همچنان با کیبورد US English سفارشی سازی شده باشد.

وضعیت بسته‌بندی به صورت پک مستر و نات اکتیو بودن مک بوک نیز از مواردی هستند که سبب افزایش قیمت مک بوک می‌شوند. اگرچه بسته‌بندی عادی نیز تفاوت خاصی با پکیج مستر ندارد و تنها موضوعی که حتما باید در زمان خرید مک بوک به آن دقت شود، نات اکتیو بودن دستگاه است. وضعیت نات اکتیو بودن مک بوک را می‌توان از طریق وبسایت Check Coverage اپل و با وارد کردن شماره سریال دستگاه متوجه شد.

قیمت برخی رنگ‌های مک بوک ممکن است بالاتر از بقیه رنگ‌ها باشد و علت این مسئله تقاضای بیشتر مشتریان و موجودی محدود است. در چنین مواردی اگر رنگ مک بوک برای شما اهمیت ندارد، بهترین گزینه برای شما ارزان‌ترین رنگ است.

عوامل دیگری مانند کمیاب شدن یک مدل خاص، دارا بودن گارانتی Apple Care+ یا سفارشی بودن (مک بوک کاستوم) نیز بر قیمت مک بوک اثر گذار هستند. مک بوک‌ کاستوم معمولا با ظرفیت رم یا حافظه داخلی بالاتر از نسخه پایه هستند. به علاوه، ممکن است برخی از مشخصات سخت‌افزاری آن‌ها مانند تعداد هسته‌های پردازنده مرکزی یا پردازنده گرافیکی آن‌ها نیز بیشتر و در نتیجه قوی‌تر باشد.

بیشتر بخوانیدShow less
جزئیات محصول
11700

مشخصات

سال معرفی
۲۰۲۲
رنگ
خاکستری
جنس بدنه
آلومینیوم
ابعاد
۱۵.۶x۳۰۴.۱x۲۱۲.۴ میلی‌متر
وزن
۱.۴ کیلوگرم
پردازنده‌ی اصلی
M2
تعداد هسته‌های CPU
۸ هسته
پردازنده‌ی گرافیکی
Apple GPU
تعداد هسته‌های GPU
۱۰ هسته
موتور عصبی
۱۶ هسته‌ای
پهنای باند حافظه
۱۰۰GB/s
سایر ویژگی‌های پردازنده
Media Engine
حافظه رم
۸ گیگابایت
ظرفیت هارد
۲۵۶ گیگابایت
نوع هارد
SSD
سیستم عامل
macOS Sonoma
اندازه‌ی صفحه نمایش
۱۳.۳ اینچ
نوع صفحه نمایش
Retina
رزولوشن
۲۵۶۰x۱۶۰۰ پیکسل
پوشش صفحه نمایش
شفاف
نرخ نوسازی تصویر
۶۰ هرتز
ویژگی‌های نمایشگر
تکنولوژی True Tone
پورت‌ها
۲ درگاه USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt 4
درگاه Thunderbolt
۲ عدد
درگاه جک ۳.۵ میلی‌متری
دارد
بلوتوث
نسخه‌ی ۵.۰
نسخه‌ی وای‌فای
Wi-Fi 6
باتری
باتری داخلی لیتیوم-پلیمر با ظرفیت ۵۸.۲ وات‌ساعت
عمر باتری
تا ۱۷ ساعت وب‌گردی
تا ۲۰ ساعت تماشای فیلم با اپ Apple TV
نوع اتصال شارژر
USB-C
توان آداپتور
۶۷ وات
وبکم
720p FaceTime HD
مشخصات اسپیکر
اسپیکرهای استریو با داینامیک رنج بالا
مشخصات میکروفون
مجهز به ۳ میکروفون با کیفیت استودیویی
کیبورد
Magic Keyboard
نور پس‌زمینه کیبورد
دارد
مشخصات تاچ‌پد
مجهز به ویژگی Force Touch
محتویات جعبه
مک‌بوک پرو، آداپتور شارژ ۶۷ وات، کابل شارژ ۲ متری USB-C
نظرات(1)
امتیاز کلی
5
1 نظر
کیفیت
(5)
کارایی
(5)
آیا مک بوک هم مثل آیفون وقتی ۲۵۶ گیگ میخریم، چندگیگش پر است و حافظه کمتری قابل استفاده است؟

نظر خود را بنویسید

  • کارایی:
  • کیفیت:
این محصول را با کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگذاری تصاویر:
تصاویر در این جا بکشید و رها کنید یا برای براگذاری کلیک کنید.

مشخصات ظاهری و فیزیکی

رنگ
خاکستری
جنس بدنه
آلومینیوم
ابعاد
۱۵.۶x۳۰۴.۱x۲۱۲.۴ میلی‌متر
وزن
۱.۴ کیلوگرم

مشخصات پردازنده

پردازنده‌ی اصلی
M2
تعداد هسته‌های CPU
۸ هسته
پردازنده‌ی گرافیکی
Apple GPU
تعداد هسته‌های GPU
۱۰ هسته
موتور عصبی
۱۶ هسته‌ای
پهنای باند حافظه
۱۰۰GB/s
سایر ویژگی‌های پردازنده
Media Engine

ظرفیت

حافظه رم
۸ گیگابایت
ظرفیت هارد
۲۵۶ گیگابایت
نوع هارد
SSD

سیستم‌عامل

سیستم عامل
macOS Sonoma

صفحه نمایش

اندازه‌ی صفحه نمایش
۱۳.۳ اینچ
نوع صفحه نمایش
Retina
رزولوشن
۲۵۶۰x۱۶۰۰ پیکسل
پوشش صفحه نمایش
شفاف
نرخ نوسازی تصویر
۶۰ هرتز
ویژگی‌های نمایشگر
تکنولوژی True Tone

درگاه و اتصالات

پورت‌ها
۲ درگاه USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt 4
درگاه Thunderbolt
۲ عدد
درگاه جک ۳.۵ میلی‌متری
بلوتوث
نسخه‌ی ۵.۰
نسخه‌ی وای‌فای
Wi-Fi 6

باتری و شارژ

باتری
باتری داخلی لیتیوم-پلیمر با ظرفیت ۵۸.۲ وات‌ساعت
عمر باتری
تا ۲۰ ساعت تماشای فیلم با اپ Apple TV
تا ۱۷ ساعت وب‌گردی
نوع اتصال شارژر
USB-C
توان آداپتور
۶۷ وات

سایر ویژگی‌ها

سال معرفی
۲۰۲۲
وبکم
720p FaceTime HD
مشخصات اسپیکر
اسپیکرهای استریو با داینامیک رنج بالا
مشخصات میکروفون
مجهز به ۳ میکروفون با کیفیت استودیویی
کیبورد
Magic Keyboard
نور پس‌زمینه کیبورد
مشخصات تاچ‌پد
مجهز به ویژگی Force Touch
محتویات جعبه
مک‌بوک پرو، آداپتور شارژ ۶۷ وات، کابل شارژ ۲ متری USB-C

فهرست

۰۲۱-۸۸۸۷۹۶۲۶

مجله

ورود

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

وارد شوید