برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل با چیپ M2 Pro - مدل MNWC3 رنگ نقره‌ای

  • پردازنده Apple M2 Pro با CPU دوازده هسته‌ای
  • پردازنده گرافیکی ۱۹ هسته‌ای
  • ۱۶ گیگابایت حافظه رم
  • ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD
  • نمایشگر ۱۶.۲ اینچی رتینا
  • نمایشگر دارای ناچ و ۱۲۰ هرتزی
بیشتر بخوانیدShow less

 پردازنده

M2 Pro M2 Max

 حافظه داخلی

512GB SSD 1TB SSD
در صورت موجود شدن، من را خبر کن!
مرجع:
16565
افزودن به مقایسه0
افزودن به لیست علاقه‌مندی‌
سازنده:
توضیحات

مکبوک پرو ۱۶ اینچ با ظاهر جدید، سخت‌افزار پیشرفته‌تر، نمایشگر دارای ناچ و باتری پرتوان از سوی کمپانی اپل معرفی شده است. این مکبوک آلومنیومی با دو چیپست M1 Pro و M1 Max قابل سفارش است که از نظر پردازشی، جهشی بزرگ در راندمان کارایی لپتاپ‌ها ایجاد کرده است. ۱۶ تا ۶۴ گیگابایت رم در کنار حداکثر ۸ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD نیز اجرای همزمان سنگین‌ترین نرم‌افزارهای حرفه‌ای را بدون تآخیر تضمین می‌کند و دیگر جای نگرانی در مورد کمبود حافظه وجود نخواهد داشت. مکبوک پرو ۱۶ اینچ به یک نمایشگر Liquid Retina XDR با فناوری‌های mini-LED و ProMotion مجهز شده تا با ۷.۷ میلیون پیکسل بتواند از محتوای HDR پشتیبانی کند و نرخ نوسازی به صورت خودکار تا ۱۲۰ هرتز تنظیم شود. این نمایشگر دارای ناچ است و تاچ بار کیبورد جای خود را به یک ردیف کلید فیزیکی با سایز استاندارد داده است. ۱۶ تا ۳۲ هسته پردازشگر گرافیکی نیز تدوین ویدئو‌های 8K، استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی و سه‌بعدی و یا اتصال همزمان به چندین نمایشگر را ممکن می‌کند. مکبوک‌ پرو ۲۰۲۱ دارای یک پورت‌ HDMI، سه پورت تاندربولت ۴ و یک شیار کارت حافظه SDXC است. برای شارژ این محصول از فناوری مغناطیسی جدید مگ سیف ۳ استفاده شده و قابلیت شارژ سریع این دستگاه نیز وجود دارد. نیم ساعت شارژ، درصد باتری را از ۰ به ۵۰ می‌رساند و با یکبار شارژ کامل می‌توان تا ۲۱ ساعت به طور پیوسته به تماشای ویدئو پرداخت. وبکم این محصول وضوح 1080p دارد و عملکرد بهتری در نور کم از خود نشان می‌دهد. حساسیت و کیفیت میکروفون‌ها نیز افزایش یافته و بلندگوهای شش تایی صدایی فراگیر و واضح ایجاد می‌کنند. این مکبوک ۱۶ اینچ با سیستم‌عامل macOS Monterey عرضه می‌شود.

مشخصات مکبوک پرو ۱۶ اینچ

مکبوک پرو ۱۶ اینچ هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ سخت‌افزاری تغییرات گسترده‌ای داشته است. تمام این تغییر و تحول‌ها سبب افزایش راندمان و کارایی این لپتاپ حرفه‌ای شده و حالا با عملکردی بی‌رقیب می‌تواند همراه مناسبی برای کاربران حرفه‌ای باشد.

طراحی

مکبوک پرو ۱۶ اینچ در قسمت طراحی بدنه تغییرات زیادی داشته است. سطوح کاملا تخت با لبه‌های گرد، یک شکل مکعب مستطیلی جذابی به بدنه بخشیده است. نوشته MacBook Pro در زیر لپتاپ به صورت فرو‌رفته حک شده است. خروجی‌های هوا نیز در لبه این محصول مشاهده می‌شود که به شکل شیار‌ باریک و بلند است. ابعاد ترک‌پد همانند نسخه‌های قبلی است اما در قسمت کیبورد تغییراتی صورت گرفته است. تاچ‌بار جای خود را به یک ردیف کلید با سایز استاندارد داده است و تاچ‌ آیدی نیز دارای یک حلقه فرو رفته برای لمس راحت‌تر است. به علاوه، رنگ حاشیه اطراف کلید های کیبورد مشکی شده است. در قسمت نمایشگر دیگر خبری از نوشته MacBook Pro در قسمت پایین آن نیست. حاشیه‌های اطراف نمایشگر باریک‌تر شده اند و در قسمت بالای نمایشگر تمام‌صفحه، یک ناچ برای قرارگیری وبکم جدید و حسگرهای نور در نظر گرفته شده است. طراحی سیستم انتقال حرارت نیز پیشرفته‌تر شده و ۵۰ درصد هوای بیشتر، حتی با سرعت پایین‌تر فن، به جریان می‌افتد.  وزن این مکبوک جدید ۲.۱ کیلوگرم با چیپست M1 Pro و ۲.۲ کیلوگرم با چیپست M1 Max بوده و ابعاد آن نیز ۱.۶۸×۳۵.۵۷×۲۴.۸۱ سانتی‌متر است. این محصول در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری عرضه می‌شود.

نمایشگر

صفحه نمایش مک بوک پرو ۱۶ اینچی با نام Liquid Retina XDR شناخته می‌شود. این پنل ۱۶.۲ اینچی وضوح ۳۰۲۴×۱۹۶۴ پیکسلی دارد که در مجموع ۷.۷ میلیون پیکسل را با تراکم ppi ۲۵۴ تشکیل می‌دهد. بیشینه روشنایی این نمایشگر در حالت عادی ۱۰۰۰ نیت است که در زمان پخش محتوای HDR می‌تواند به ۱۶۰۰ نیت هم برسد تا نسبت کنتراست ۱ به ۱ میلیون را ایجاد کند. این قابلیت حاصل بهره‌گیری از فناوری mini-LED در بخش نور پس‌زمینه است که از هزاران دیود ریز برای نورپردازی موضعی صفحه‌نمایش استفاده می‌کند. فناوری ProMotion نیز نرخ نوسازی تصویر را به صورت هوشمند تا حداکثر ۱۲۰ هرتز تنظیم می‌کند که سبب نمایش روان تصاویر متحرک و صرفه‌جویی در مصرف باتری می‌شود.

این نمایشگر از بازه رنگی P3 پشتیبانی می‌کند و قابلیت نمایش ۱ میلیارد رنگ را دارد. فناوری True Tone نیز به طور خودکار با سنجش نور محیط، دمای رنگ‌های صفحه‌نمایش را تنظیم می‌کند تا بهترین تجربه از مشاهده تصاویر ایجاد شود.

چیپست مک بوک پرو ۱۶ اینچ

چیپست‌های M1 Pro و M1 Max آخرین محصولات بخش Apple Silicone هستند که قلب تپنده مکبوک پرو ۱۶ اینچ را تشکیل می‌دهند. هرکدام از این چیپست‌ها با ویژگی‌های پایه‌ای عرضه شده‌اند که امکان سفارشی‌سازی آن‌ها برای افزایش کارایی وجود دارد.

چیپست M1 Pro

چیپست M1 Pro شامل پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی، رم، پردازنده Media برای کدینگ ویدئو و موتور عصبی است. پردازنده این چیپست در مدل پایه دارای ۱۰ هسته (۶۸ هسته با عملکرد بالا و ۲ هسته برای پردازش‌های سبک) است. ۱۶ هسته پردازشی گرافیکی برای مدل پایه در نظر گرفته شده است. موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای نیز پردازش‌های یادگیری ماشینی را تا ۱۱ برابر سریع‌تر انجام می‌دهد. ۱۶ گیگابایت رم در مدل پایه برای این چیپست در نظر گرفته شده که امکان سفارش ظرفیت ۳۲ گیگابایت نیز وجود دارد. پهنای باند حافظه در مکبوک پرو جدید با چیپست M1 پرو به ۲۰۰ گیگابایت بر ثانیه می‌رسد. پردازشگر مدیا نیز وظیفه افزایش عملکرد Encode و Decode ویدئوها را دارد و به لطف همین واحد، سازگاری بالایی با فرمت ProRes حاصل شده است. با استفاده از این چیپست می‌توان دو نمایشگر 6K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز را به طور همزمان به مک بوک پرو ۱۶ اینچی متصل کرد.

چیپست M1 Max

چیپست M1 Max قدرتمندترین چیپست به کار رفته در لپتاپ در میان تمام نمونه‌های دنیاست. این چیپست دارای یک پردازنده مرکزی ۱۰ هسته‌ای با ۸ هسته عملکرد بالا و ۲ هسته برای پردازش‌های سبک‌تر است. در کنار این پردازنده اصلی، یک پردازشگی گرافیکی با ۲۴ یا ۳۲ هسته گرافیکی قرار می‌گیرد که به راحتی از پس اجرای سنگین‌ترین نرم‌افزار‌های طراحی سه‌بعدی و گرافیکی بر می‌آید. عملکرد این پردازشگر به قدری بالاست که اتصال ۳ نمایشگر 6K و یک نمایشگر 4K را به صورت همزمان به مکبوک پرو ۱۶ اینچی ممکن می‌کند. ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت رم با پهنای باند حافظه ۴۰۰ گیگابایت بر ثانیه برای این چیپست در نظر گرفته شده که امکان اجرای همزمان نرم‌افزارهای سنگین را در کنار یکدیگر ممکن می‌کند. موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای نیز پردازش‌های مربوط به یادگیری ماشینی را با سرعت بسیار بالایی انجام می‌دهد. واحد پردازشگر Media نیز وظیفه بهبود فرایند Encode و Decode کردن ویدئو‌های مختلف و به ویژه فرمت ProRes را بر عهده دارد. با استفاده از این چیپست می‌توان ۷ رشته ویدئو 8K را به طور همزمان پخش کرد. برای درک بهتر قدرت پردازشگر گرافیکی باید به این نکته اشاره کرد که عملکرد کلی این پردازشگر ۴ برابر سریع‌تر از پردازشگر گرافیکی چیپست M1 است.

اتصالات و درگاه‌ها

مکبوک پرو ۱۶ اینچ به پورت‌های متنوعی مجهز شده است. درگاه HDMI به این مک بوک بازگشته و قابلیت خروجی 4K با نرخ ۶۰ هرتز را دارد. سه پورت تاندربولت ۴ که از نظر ظاهری به درگاه USB Type-C شباهت دارند نیز برای اتصال انواع تجهیزات جانبی، نمایشگر‌هایی با حداکثر وضوح 8K و کارت گرافیک اکسترنال به کار می‌روند. البته همچنان قابلیت شارژ مک بوک ۱۶ اینچی از طریق این پورت‌ها وجود دارد. درگاه شارژ MagSafe 3 نیز اتصال آهنربایی و ساده‌ای دارد و از افتادن ناگهانی لپتاپ در صورت کشیده شدن سیم شارژر جلوگیری می‌کند. جک ۳.۵ میلی‌متری صدا نیز در پیشرفت قابل توجهی داشته است. امکان اتصال هدفون‌های حرفه‌ای با امپدانس بالا به این جک هدفون وجود دارد و دیگر نیازی به استفاده از آمپلی‌فایر هدفون یا کارت صدا برای راه‌اندازی آن‌ها نیست. ک شیار کارت حافظه SDXC از انواع کارت‌حافظه‌های SD پشتیبانی می‌کند که برای انتقال عکس و فیلم‌های دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری یا پهپادها کاربرد زیادی دارد.

در بخش اتصالات بی‌سیم نیز، مک بوک پرو ۱۶ اینچ به Wi-Fi 6 با استاندارد 802.11ax مجهز شده و با پروتکل‌های IEEE 802.11a/b/g/n/ac سازگار است. فناوری بلوتوث نیز از نسخه ۵.۰ است.

میکروفون، بلندگو و وبکم

سه عدد میکروفون با کیفیت استودیویی در مک بوک پرو ۱۶ اینچی قرار داده شده که حداقل سطح نویز آن‌ها نسبت به نمونه‌های به کار رفته در مک بوک‌های قدیمی‌تر، ۶۰ درصد کمتر است. به این ترتیب آرام‌ترین صداها نیز ضبط می‌شوند و چینش جهت‌دار آن‌ها به طور پیوسته صدایی واضح و شفاف از صحبت کردن کاربر دریافت می‌کند.

سیستم صوتی مک بوک پرو ۱۶ اینچ شامل ۶ اسپیکر است. ۴ ووفر Force-Cancelling قابلیت اجرای صداهای بم را تا نیم اکتاو بم‌تر دارند و به این ترتیب ۸۰ درصد بیس بیشتری ایجاد می‌کنند. ۲ توییتر با عملکرد بالا نیز وظیفه پخش صداهای زیر شفاف و واضح را بر عهده دارند. به کمک فناوری Spatial Audio، مک بوک پرو جدید با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته صدایی فراگیر ایجاد می‌کند که با استاندارد Dolby Atmos سازگاری کامل دارد. نتیجه ترکیب این صدای سه‌بعدی و فراگیر با نمایشگر خیره‌کننده این مکبوک پرو، یک سینمای قابل حمل است.

وبکم نسل جدید مک بوک پرو ۱۶ اینچی نیز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و اکنون با وضوح 1080p و بیشینه گشودگی دیافراگم بیشتر، تصاویر شفاف‌تری حتی در نور کم ثبت می‌کند. حسگر این وبکم بزرگتر شده و عملکرد پیکسل‌ها نیز بهینه شده تا در نهایت عملکرد آن در نور کم به دو برابر نمونه به کار رفته در نسل پیشین برسد.

باتری و حافظه ذخیره‌سازی

مکبوک پرو ۱۶ اینچ به لطف استفاده از چیپست‌های جدید و بهینه، نمایشگر مجهز به فناوری ProMotion و ظرفیت بالا، عملکرد قابل توجهی دارد. با یکبار شارژ کامل می‌توان تا ۲۱ ساعت ویدئو تماشا کرد یا ۱۴ ساعت وبگردی کرد. این باتری ۱۰۰ وات‌ساعتی از نوع لیتیوم پلیمر است و از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب تنها در نیم ساعت، درصد شارژ از ۰ به ۵۰ درصد می‌رسد. به همراه این محصول یک آداپتور ۱۴۰ وات با خروجی USB-C ارائه شده است که می‌توان از طریق کابل مگ سیف ۳ یا کابل دو سر USB Type-C آن را به مک بوک پرو متصل کرد.

حافظه ذخیره‌سازی مک بوک پرو جدید از نوع SSD است و سرعت انتقال اطلاعات توسط آن به ۷.۴ گیگابایت بر ثانیه می‌رسد. در نتیجه بارگذاری و پخش کردن یک ویدئو 8K به سرعت انجام می‌شود. مکبوک پرو ۱۶ اینچ در مدل‌های پایه با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت عرضه می‌شود اما امکان سفارش آن با حداکثر ۸ ترابایت حافظه نیز وجود دارد. به این ترتیب ذخیره‌سازی فایل‌های سنگین مانند عکس‌های فرمت RAW یا ویدئو‌های ProRes بدون دغدغه ممکن است.

سیستم‌عامل macOS Monterey

مک بوک پروهای جدید با آخرین نسخه سیستم عامل مک یعنی macOS Monterey عرضه می‌شوند. این سیستم‌عامل قابلیت‌های پیشرفته و متنوعی دارد. برای مثال با استفاده از فناوری Universal Control از یک موس و کیبورد می‌توان به صورت یکپارچه از مک بوک و آیپد استفاده کرد. به اشتراک گذاری صفحه نمایش از طریق FaceTime، انجام خودکار فرآیند‌های پیچیده با استفاده از برنامه Shortcuts و مرورگر جدید سافاری نیز تنها بخشی از قابلیت‌های گسترده این سیستم‌عامل جدید هستند.

بیش از ۱۰ هزار اپلیکیشن مختلف تا به این لحظه برای چیپست‌های اختصاصی اپل بهینه‌سازی شده‌اند اما همچنان به لطف مترجم Rosetta 2، امکان اجرای نرم‌افزارهای سازگار با پردازنده‌های اینتل وجود دارد.

بیشتر بخوانیدShow less
جزئیات محصول
16565

مشخصات

سال معرفی
اول ۲۰۲۳
رنگ
نقره‌ای
جنس بدنه
آلومینیوم
ابعاد
۱۶.۸x۳۵۵.۷x۲۴۸.۱ میلی‌متر
وزن
۲.۱۵ کیلوگرم
پردازنده‌ی اصلی
M2 Pro
تعداد هسته‌های CPU
۱۲ هسته
پردازنده‌ی گرافیکی
Apple GPU
تعداد هسته‌های GPU
۱۹ هسته
موتور عصبی
۱۶ هسته‌ای
پهنای باند حافظه
۲۰۰GB/s
سایر ویژگی‌های پردازنده
Media Engine
حافظه رم
۱۶ گیگابایت
ظرفیت هارد
۵۱۲ گیگابایت
نوع هارد
SSD
سیستم عامل
macOS Sonoma (در زمان معرفی)
اندازه‌ی صفحه نمایش
۱۶.۲ اینچ
نوع صفحه نمایش
Liquid Retina XDR
رزولوشن
۳۴۵۶x۲۲۳۴ پیکسل
پوشش صفحه نمایش
شفاف
نرخ نوسازی تصویر
۱۲۰ هرتز با تکنولوژی ProMotion
ویژگی‌های نمایشگر
تکنولوژی True Tone
پورت‌ها
درگاه ورودی کارت حافظه SDXC
پورت HDMI
پورت مگ‌سیف ۳
۳ درگاه USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt 4
درگاه Thunderbolt
۳ عدد
درگاه جک ۳.۵ میلی‌متری
دارد
بلوتوث
نسخه‌ی ۵.۳
نسخه‌ی وای‌فای
Wi-Fi 6E
باتری
باتری داخلی لیتیوم-پلیمر با ظرفیت ۱۰۰ وات‌ساعت
عمر باتری
تا ۱۵ ساعت وب‌گردی
تا ۲۲ ساعت تماشای فیلم با اپ Apple TV
نوع اتصال شارژر
پورت MagSafe 3
توان آداپتور
۱۴۰ وات
وبکم
1080p FaceTime HD
مشخصات اسپیکر
مجهز به ۶ اسپیکر
مشخصات میکروفون
مجهز به ۳ میکروفون با کیفیت استودیویی
کیبورد
Magic Keyboard
نور پس‌زمینه کیبورد
دارد
مشخصات تاچ‌پد
مجهز به ویژگی Force Touch
ویژگی‌های امنیتی
حسگر اثر انگشت
محتویات جعبه
مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی، آداپتور شارژ ۱۴۰ وات، کابل USB-C به MagSafe 3
نظرات
نظری ثبت نشده است

نظر خود را بنویسید

  • کارایی:
  • کیفیت:
این محصول را با کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگذاری تصاویر:
تصاویر در این جا بکشید و رها کنید یا برای براگذاری کلیک کنید.

مشخصات ظاهری و فیزیکی

رنگ
نقره‌ای
جنس بدنه
آلومینیوم
ابعاد
۱۶.۸x۳۵۵.۷x۲۴۸.۱ میلی‌متر
وزن
۲.۱۵ کیلوگرم

مشخصات پردازنده

پردازنده‌ی اصلی
M2 Pro
تعداد هسته‌های CPU
۱۲ هسته
پردازنده‌ی گرافیکی
Apple GPU
تعداد هسته‌های GPU
۱۹ هسته
موتور عصبی
۱۶ هسته‌ای
پهنای باند حافظه
۲۰۰GB/s
سایر ویژگی‌های پردازنده
Media Engine

ظرفیت

حافظه رم
۱۶ گیگابایت
ظرفیت هارد
۵۱۲ گیگابایت
نوع هارد
SSD

سیستم‌عامل

سیستم عامل
macOS Sonoma (در زمان معرفی)

صفحه نمایش

اندازه‌ی صفحه نمایش
۱۶.۲ اینچ
نوع صفحه نمایش
Liquid Retina XDR
رزولوشن
۳۴۵۶x۲۲۳۴ پیکسل
پوشش صفحه نمایش
شفاف
نرخ نوسازی تصویر
۱۲۰ هرتز با تکنولوژی ProMotion
ویژگی‌های نمایشگر
تکنولوژی True Tone

درگاه و اتصالات

پورت‌ها
۳ درگاه USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt 4
پورت مگ‌سیف ۳
پورت HDMI
درگاه ورودی کارت حافظه SDXC
درگاه Thunderbolt
۳ عدد
درگاه جک ۳.۵ میلی‌متری
بلوتوث
نسخه‌ی ۵.۳
نسخه‌ی وای‌فای
Wi-Fi 6E

باتری و شارژ

باتری
باتری داخلی لیتیوم-پلیمر با ظرفیت ۱۰۰ وات‌ساعت
عمر باتری
تا ۲۲ ساعت تماشای فیلم با اپ Apple TV
تا ۱۵ ساعت وب‌گردی
نوع اتصال شارژر
پورت MagSafe 3
توان آداپتور
۱۴۰ وات

سایر ویژگی‌ها

سال معرفی
اول ۲۰۲۳
وبکم
1080p FaceTime HD
مشخصات اسپیکر
مجهز به ۶ اسپیکر
مشخصات میکروفون
مجهز به ۳ میکروفون با کیفیت استودیویی
کیبورد
Magic Keyboard
نور پس‌زمینه کیبورد
مشخصات تاچ‌پد
مجهز به ویژگی Force Touch
ویژگی‌های امنیتی
حسگر اثر انگشت
محتویات جعبه
مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی، آداپتور شارژ ۱۴۰ وات، کابل USB-C به MagSafe 3

فهرست

۰۲۱-۸۸۸۷۹۶۲۶

مجله

ورود

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

وارد شوید