با این ترفندها به آیفون‌تان جانی دوباره ببخشید

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۴ دقیقه

پس از اینکه آیفون‌ را به آی او اس ۱۰ به روز می کنید، ممکن است اتفاقات عجیبی رخ دهد. به طور مثال احتمالا گوشی شروع به گرم شدن می‌کند، برنامه ها با تاخیر باز می شوند و مصرف باتری هم به طرز عجیبی بالا می رود. اما در طی ساعات بعدی، تقریبا اوضاع به منوال قبل باز می گردد و کم کم قابلیت های نسخه ۱۰ آی او اس خودشان را نشان می دهند.


به نظر می رسد افزایش دما و کندی عملکرد گوشی به این دلیل باشد که اپلیکیشن Photos به سرعت کار طبقه بندی عکس ها را در پشت زمینه آغاز می کند تا با ویژگی‌های تازه هماهنگ باشند. بنابراین پس از اتمام کار عملا نباید هیچ تاخیر یا لَگی را در اپلیکیشن ها شاهد باشیم. چنانچه آیفون‌تان گاه گاهی دچار کندی یا تاخیر در اجرای برنامه ها می شود، راهکارهایی که آیفون‌چی در اختیارتان قرار داده را به کار ببندید تا  مشکلات برطرف شوند.

یک- کمی جا باز کنید

ios-10-00

اگر فضای ذخیره‌سازی گوشی کاملا اشغال شده یا فضای خالی کمی باقی مانده باشد، بهترین کار اینست که با آزادسازی حافظه این امکان را برای آی او اس فراهم کنید تا با سرعت بالاتری اجرا شود. به منظور مشاهده میزان فضای اختصاص یافته به اپلیکیشنهای مختلف به مسیر Settings > General > Storage & iCloud Usage مراجعه کنید و در پایین قسمت Storage روی Manage Storage اشاره نمایید. حالا می توانید به دقت حجم استفاده شده توسط هر برنامه را مشاهده و سپس به حذف آنها اقدام کنید. در مرحله بعد به سراغ آلبوم عکس بروید و تصاویر تکراری، ویدیوها و یا اسکرین شات هایی که دیگر به کار نمی آیند را پاک کنید.

 

دو- تمام دانلودها و بروزرسانی های خودکار را غیر فعال نمایید

ios-10-01

در آی او اس ۱۰ برنامه ها به صورت خودکار بروزرسانی می شوند و این امر پردازنده‌ی آیفون را همواره به خود مشغول می نماید و حتی می تواند بر روی باتری هم تاثیرگذار باشد. پس توصیه می کنیم این گزینه را با رجوع به قسمت Settings > iTunes & App Store به حالت خاموش در آورید؛ کافیست روی دکمه روشن Updates تپ کنید. لازم است اشاره کنیم سه گزینه‌ی دیگر Music، Apps و Books & Audiobooks هنگامی کاربرد دارند که شما سایر دستگاه‌های آی او اس را نیز در اختیار دارید(به طور مثال آیپد)؛ هنگامی که از اپ استور یا بخش های دیگر اپلیکیشن، کتاب یا موسیقی دریافت می نمایید، روشن بودن این گزینه‌ها کمک می کند تا فایل دانلود شده در کلیه‌ی دستگاه ها در دسترس قرار گیرند.

 

سه- نگذارید برنامه ها در پشت زمینه رفرش شوند

ios-10-02

یکی دیگر از مواردی که ناخواسته اجرا می شود اینست که شماری از اپلیکیشن ها به صورت خودکار رفرش می شوند، به طور مثال بدون اینکه تلگرام یا فیس بوک‌ را باز نمایید، پست های جدید یا نظرها دریافت می شوند و پردازنده را به خود مشغول نگاه می دارند. با مراجعه به Settings > General > Background App Refresh می توانید دکمه روشن را خاموش نمایید و صرفا زمانی که خواستید پیام های جدید را مشاهده کنید.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۵۹

همچنین می توانید با انتخاب هر یک از برنامه های لیست شده، این گزینه را روی همان اپلیکیشن غیر فعال نمایید.

 

چهار- شفافیت و افکت های حرکتی را کاهش دهید

ios-10-03

اپل برای اینکه زیبایی خاصی هنگام کار با اپلیکیشن ها ایجاد کند و به منو یا آیکن‌های روی صفحه عمق بیشتری بخشد از افکت های خاصی بهره می گیرد که غیرفعال کردن آنها می تواند سرعت بیشتری را برای سیستم عامل به ارمغان بیاورد. کافیست به Settings > General > Accessibility رجوع کرده تا گزینه های Reduce Motion و Increase Contrast را مشاهده نمایید؛ حال با قرار دادن دکمه در حالت خاموش می توانید تنظمیات یاد شده را غیر فعال نموده و به عملکرد آی او اس سرعت بیشتری ببخشید.

البته به یاد داشته باشید که غیر فعال نمودن Transparency و Motion Effects زیبایی صفحه و برنامه ها را تا حدی تحت تاثیر قرار می دهد.

 

پنج- اپلیکیشن هایی که به موقعیت‌ مکانی‌تان دسترسی دارند را شناسایی کنید

ios-10-04

خدمات مبتنی بر تشخیص لوکیشن کاربر که از سوی برخی برنامه ها صورت می گیرند، بیشتر از اینکه روی سرعت اسمارت فون اثر گذار باشند باتری را تحت تاثیر قرار می دهند. با این حال می توانید به مسیر Settings > Privacy > Location Services رفته و موقعیت یابی اپلیکیشن هایی که نیازی نیست را غیر فعال نمایید. ناگفته نماند که شماری برنامه ها از جمله اپلیکیشن‌های آب و هوا، همواره به یافتن لوکیشن آیفون نیازمند هستند؛ پس آنها را به حال خود رها کرده و لوکیشن یابی سایر برنامه ها را تنظیم نمایید.

شش- ری استارت را هم امتحان نمایید

چنانچه تمام راهکارهای ارائه شده را امتحان کردید اما تغییر آنچنانی حاصل نشد، احتمالا باید گزینه‌ی آخر که همان ری استارت کردن است را امتحان کنید. گاهی تلفن هوشمند برای روزها و حتی هفته ها روشن است، در چنین مواقعی خاموش روشن کردن آن استراحتی به دستگاه می دهد و در نتیجه گوشی موبایل را به حالت عادی برمی گرداند.

اگر هریک از راهکارهای ارائه شما برای‌تان سودمند بود، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید و سایر کاربران را از تجربه‌ی شخصی‌تان بهره‌مند کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.