آهنگ هنگام بوت در مک بوک پروهای جدید اپل حذف شده است

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

سال های زیادی است که وقتی انواع مختلف رایانه های اپل را روشن می کنید، با یک آهنگ کوتاه مواجه می شوید که نشان می دهد سیستم در حال بوت شدن است و تمام قطعات اصلی به درستی کار می کنند، اما ظاهراً شرکت اپل برای مک بوک پروهای جدیدش این نوای نوستالژیک را کنار گذاشته است.


شاید اصلی ترین دلیل را باید در تغییر نحوه روشن شدن مک بوک های جدید جستجو کرد، چرا که دیگر در این محصولات شاهد حضور دکمه پاور نیستیم و در عوض با باز کردن نمایشگر دستگاه، سیستم خود به خود روشن می شود. البته لازم به ذکر است که در نسخه پایه ۱۳ اینچی فاقد نوار تاچ بار نیز شاهد حذف این آهنگ هستیم، در حالی که دکمه پاور در این مدل همچنان حضور داشته و دستگاه به شیوه پیشین روشن می شود.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۹

موسیقی مذکور از سال ۱۹۹۱ تا به امروز در تمام رایانه های مک کمپانی اپل حضور داشته است و طی این سال ها بارها ریمستر شده. این نوا حتی توانسته بود موافق استیو جابز سختگیر را پس از بازگشتش در سال ۱۹۹۶ جلب کرده و تا به امروز به حضور خود ادامه دهد، اما به نظر می رسد دیگر در محصولات جدید شرکت کالیفرنیایی نیازی به حضور آن دیده نشده است.

نکته جالب اینجاست که این موسیقی حتی به انیمیشن بسیار محبوب WALL-E نیز راه یافته بود. طوری که هر بار این رباط دوست داشتنی به طور کامل شارژ می شد، صدای این قطعه کوتاه به گوش می رسید. لازم به ذکر است که کمپانی پیکسار – سازنده انیمیشن مذکور – با حمایت و مدیریت استیو جابز تاسیس شده است.

در آخر نیز یادآور می شود که در مک بوک های جدید، علاوه بر کنار گذاشتن موسیقی ورود، شاهد حذف نور پیس زمینه لوگوی اپل در پشت نمایشگر آن هستیم. تصمیمی که با بازخوردهای مثبت و منفی فراوانی از طرف کاربران مواجه شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.