چرخنده دیجیتالی؛ راه ارتباطی بعدی شما با آیفون و آیپد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

اگر به خاطر داشته باشید، اپل واچ دو سال پیش رونمایی شد و در آن زمان توجه همه را به خود جلب کرد. یکی از علت های همین مسئله، وجود یک راهکار ارتباطی کاملا جدید و نو در ساختار این ساعت هوشمند بود. اپل نام ابداع جدید خود را «چرخنده دیجیتالی» (Digital Crown) گذاشته بود و خبر داد که کاربر اپل واچ می تواند آن را بچرخاند تا عملیات زوم شدن تصویر انجام گردد.


اما اصلا اپل چرا باید چنین چیزی را ابداع می کرد؟ علت این بود که نمایشگر یک ساعت هوشمند به خودی خود بسیار کوچک است. حال اگر بخواهید روی یک تصویر زوم کنید، تقریبا انگشتان شما تمام سطح نمایشگر را فرا گرفته و دیگر قادر به دیدن چیزی نخواهید بود.

اما با استفاده از این چرخنده دیجیتالی، به راحتی می توانید آن را به عقب یا جلو چرخانده و عملیات زوم شدن را انجام دهید. حال گفته می شود که اپل تصمیم دارد همین چرخنده دیجیتالی را به آیفون و آیپد بعدی اش بیاورد.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۴۴

modular_adjust_apple_watch_watchos2-100657656-medium

اما این خبر از کجا درز کرده؟ گویا اپل چند سال پیش حق ثبت این اختراع را برای خود دریافت کرده و در اسناد مربوط به اختراعش نیز چرخنده دیجیتالی را بر بدنه آیفون و آیپد به تصویر کشیده.

شاید استفاده از این راهکار ارتباطی، چندان برای آیفون و آیپد کارایی نداشته باشد چرا که نمایشگر به اندازه کافی بزرگ هست که بتوان از انگشت برای زوم کرده استفاده کرد، اما تصور کنید زمانی که بخواهید صدای دستگاه خود را کم کرده و چندین بار روی کلید ولوم کلیک کنید، به راحتی قادر هستید Digital Crown را بچرخانید و اقدام مورد نظرتان را انجام دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.