آیفون ۸ احتمالاً با ظاهری غافلگیر کننده روانه بازار شود

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۳ دقیقه

حتی پیش از رونمایی رسمی آیفون ۷ و ۷ پلاس نیز اکثر کارشناسان معتقد بودند که اپل می خواهد از آیفون سال آینده (احتمالاً آیفون ۸) محصولی متمایز و خاطره انگیز بسازد. این کار هم قرار است به نوعی گرامی داشت ۱۰ سالگی این محصول در بازار باشد، هم شوکی اساسی به بازار در حال کوچک شدن تلفن های هوشمند اپل وارد نماید.


در حدود ۳ سال است که آیفون های کمپانی اپل با کمترین تغییرات ظاهری روانه بازار می شوند. پس عجیب نخواهد بود اگر ببینیم بیشترین تغییر در محصول سال آینده، شامل طراحی بدنه آن شود. تا به امروز اخبار و شایعات زیادی در این باره به گوش رسیده است. برای شروع باید به استفاده از نمایشگر OLED به جای LCD فعلی اشاره کنیم، و این احتمال که نمایشگر تمام سطح پنل جلویی دستگاه را به خود اختصاصی خواهد داد.

در این شرایط سنسور اثر انگشت و مجاورت به زیر نمایشگر منتقل می شوند. مشابه این فناوری را در حال حاضر کمپانی شیائومی در پرچمدار تازه خود می ۵s مورد استفاده قرار داده است.

تغییر عمده بعدی نیز استفاده از شیشه به جای فلز در بدنه پشتی است. در این حالت شاهد بازگشت متد طراحی آیفون به ریشه های خود در آیفون ۴ و ۴s خواهیم بود.

حالا گزارش جدیدی منتشر شده که تمام شنیده های قبلی را نقض می کند و مدعیست که طراحی بدنه آیفون ۸ کاملاً غیر منتظره است، طوری که تا کنون نمونه آن مشاهده نشده.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

منبع جدید مدعی شده که احتمالاً بدنه نسل بعد تلفن هوشمند اپل از شیشه یکپارچه تشکیل شده باشد. این چنین بدنه ای چگونه می تواند در مقابل ضربات و سقوط های احتمالی دوام بیاورد، هنوز اطلاع نداریم.

این منبع همچنین معتقد است که آیفون ۸ از لحاظ قدرت پردازشی – به خصوص در زمینه گرافیک – بسیار فراتر از تمام هم دوره های خود خواهد بود. به نحوی که توان آن با یک کارت گرافیک تمام اچ دی کمپانی انویدیا برابری خواهد کرد.

بخش جالب تر ماجرا انجاست که گفته می شود آیفون بعدی تماماً شفاف خواهد بود، به نحوی که می توان آن طرف آن را دید. با بهره مندی از چنین قابلیتی می توان تجربه واقعیت افزوده را به شکلی بی نظیر دریافت نمود. شما می توانید آیفونی را در نظر بگیرید که در عین حال کاربری مشابهی با عینک هولو لنز مایکروسافت دارد.

استفاده از اسکنرهای سه بعدی کمپانی Primesense برای تصویربرداری سه بعدی از محیط اطراف، دیگر ویژگی آینده گرایانه ای است که به آیفون ۸ نسبت داده می شود. گفته می شود در حال حاضر حدود ۶۰۰ مهندس تنها مشغول کار بر روی توسعه این اسکنرهای سه بعدی هستند. لازم به ذکر است که شرکت اپل چندی پیش کمپانی Primesense را به مالکیت خود درآورده است.

فعلاً نمی توان این ادعاها را به صورت قطعی باور کرد. به خصوص که برخی از آنها تا به حال تنها در فیلم های علمی تخیلی دیده شده اند. اما هنوز زمان زیادی تا عرضه آیفون نسل بعد باقی مانده، پس اگر قرار است که این محصول به معنای واقعی کلمه انقلابی باشد، پس می بایست انتظار سیلی عظیم از اخبار و شایعات را در ماه های آینده پیرامون آن داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.