احتمالاً آیفون های امسال با دکمه هوم حساس به فشار روانه بازار می شوند

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

خبرگزاری بلومبرگ مدعی شده آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس شاهد تغییری اساسی در دکمه فیزیکی هوم خواهند بود. به این ترتیب که بعد از حدود ۹ سال بالاخره شاهد حذف دکمه فیزیکی و جایگزینی آن با دکمه ای مجهز به فناوری حساس به فشار لمس خواهیم بود.


گفته شده فناوری به کار رفته در زیر این دکمه مشابه آن چیزی است که اپل پیش از این در ترک پد مک بوک های سال ۲۰۱۵ خود استفاده کرده است. این یعنی گرچه دکمه مذکور عملاً در جای خود ثابت است، اما به کمک موتورهای هپتیک می تواند لرزشی جهت شبیه سازی عمل کلیک ایجاد نماید.

این اولین بار نیست که خبری در خصوص جایگزینی دکمه هوم آیفون های جدید به گوش می رسد. پیش از این هم منابع مختلف به احتمال اتخاذ چنین تصمیمی از سوی اهالی کوپرتینو اشاره کرده بودند، اما آخرین خبر در این خصوص آن بود که به علت تامین نشدن ظرفیت لازم تولید جهت پاسخگویی به نیاز بازار، استفاده از این قابلیت به آیفون سال آینده موکول شده است.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

حالا منبع خبرگزاری بلومبرگ مدعی شده که مشکلات مورد اشاره رفع شده و اپل مصمم است این قابلیت جدید را به آیفون های امسال اضافه کند.

این منبع همچنین خبر داده که آیفون ۵.۵ اینچی ۷ پلاس، به لطف بهره مندی از دوربین با لنز دوگانه، می تواند عکس هایی با روشنایی بیشتر و جزئیات دقیقتر را به ثبت برساند. ظاهراً هر کدام از سنسورهای این دوربین دوگانه طیف های خاصی از رنگ را در عکس به ثبت می رسانند. سپس نرم افزار اختصاصی این دو عکس را با هم ترکیب کرده و تصویری با جزئیات رنگی و روشنایی بالا را تحویل کاربر می دهد.

علاوه بر ثبت تصاویر روشن تر، به لطف دوربین دوگانه کاربر می تواند در هنگام عکس برداری روی سوژه خود زوم کند، بدون این که از کیفیت تصویر خروجی کاسته شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.