از امروز آپدیت macOS سیرا به صورت خودکار در رایانه های مک دانلود می شود

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

شرکت اپل اواخر ماه سپتامبر عرضه جدیدترین نسخه سیستم عامل رایانه های رومیزی خود با نام macOS سیرا را با تغییراتی نه چندان زیاد نسبت به نسخه پیشین عرضه کرد. تا امروز کاربران برای دریافت این آپدیت می بایست به اپلیکیشن اپ استور مراجعه و آپدیت مذکور را به صورت دستی دریافت و دانلود می کردند. اما از این پس این آپدیت به صورت خودکار روی رایانه های مک کاربران دانلود خواهد شد.


البته این دانلود خودکار به معنی نصب اتوماتیک macOS سیرا نیست و هنوز کاربر می بایست خود اقدام به نصب آن نماید. باید توجه داشت که دانلود این آپدیت دست کم ۴ گیگابایت از ترافیک اینترنت شما را مصرف خواهد کرد، بنابراین اپل امکان آن را فراهم آورده تا گزینه دریافت اتوماتیک این فایل را از طریق تنظیمات سیستم غیر فعال نمایید.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۹

برای این کار کافیست به بخش «System Preferences» و قسمت «App Store» مراجعه نموده و تیک گزینه «Download newly available updates in the background» را بردارید.

حتی اگر این گزینه را هم غیر فعال نکرده باشید، خود سیستم عامل در صورت نداشتن فضای کافی جلوی این کار را خواهد گرفت. توجه داشته باشید که فایل دانلود شده در صورتی که فضای حافظه داخلی دچار کمبود شود، به طور خودکار توسط سیستم عامل پاک خواهد شد. بنابراین اگر تمایل به نگهداری فایل خام macOS سیرا را دارید، بهتر است از آن روی یک حافظه جانبی نسخه پشتیبان تهیه نمایید.

اپل با این تغییر جدید قصد دارد کاربران بیشتری را برای به روز رسانی سیستم عامل رایانه های مک خود ترغیب کند. به نظر می رسد تفاوت نه چندان محسوس مابین سیرا و ال کاپیتان سبب شده تعداد قابل توجهی از کاربران علاقه ای به صرف ترافیک اینترنتی خود برای دانلود آن نشان نداده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.