افت فروش آیفون های اپل در بازار هند

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

با آن که در سال جاری فروش تلفن های هوشمند در بازار بزرگ هند با رشدی قابل توجه مواجه بوده، اما کمپانی اپل هنوز نتوانسته سهم در خور توجهی در این کشور به دست بیاورد، و حتی آمارهای اخیر نشان می دهد که کاربران آیفون های اپل امسال نسبت به سال قبل با کاهش مواجه شده است.


بر طبق گزارش موسسه «Strategy Analytics»، در سال جاری اپل حدود ۳۵ درصد آیفون کمتری را در هند فروخته است. چند ماه قبل بود که تیم کوک مدیرعامل این شرکت اعتراف کرده بود قیمت آیفون ها برای بخش عمده مردم نسبتاً فقیر یا متوسط هند، بیش از اندازه گران است.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

اپل در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ تنها توانسته ۸۰۰ هزار آیفون بفروشد، در حالی که در دوره مشابه سال قبل این رقم حدود ۱.۲ میلیون واحد بوده است.

البته قیمت بالا تنها مشکل اهالی کوپرتینو در هند نیست. قانون موسوم به «ساخت هند» هم دست و پای اپل را برای تاسیس فروشگاه فیزیکی عرضه محصولات بسته است. بر طبق این قانون، شرکت های غیر هندی تنها در شرایطی می توانند فروشگاه عرضه مستقیم محصولات خود را در هند باز کنند که دست کم بخشی از آن محصول در خاک این کشور تولید شده باشد. بنابراین اپل اگر می خواهد که این مانع را برطرف کند، نیاز دارد که بخشی از تاسیسات تولید خود را به هند ببرد.

اگر اپل بتواند مقامات این کشور آسیایی را مجاب کند که اجازه فروش آیفون های بازسازی شده را صادر کنند، شاید تیم کوک بتواند وضع شرکتش را در سومین بازار بزرگ دنیا بهبود ببخشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.