اپل، یک مرکز تحقیق و توسعه در چین راه اندازی خواهد کرد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

فناوری تولید گوشی های هوشمند در طی یکی دو سال اخیر، پیشرفت های چشمگیری داشته اند. به طوریکه تا دو سال گذشته هر فردی که قصد خرید بهترین و مرغوب ترین اسمارت فون را داشت، قطعا به سراغ آیفون میرفت و جیب ش را با قیمت بالای کالای مورد نظرش هماهنگ می کرد. اما حالا اوضاع فرق کرده و تقریبا اکثر تولید کنندگان نامدار این گجت محبوب، محصولاتی با کیفیت تولید می کنند که اتفاقا قیمت مناسب تری نسبت به رقیب اپلی شان دارد و در نتیجه برای خریداران وسوسه انگیزتر می نماید.


در چنین شرایطی که کمپانی اپل نیز به خوبی از آن آگاهی دارد، آسیا و مشخصا کشور چین، بستر ایده آلی برای فروش محصولات و جبران کاهش فروش محسوب می شوند؛ به طوریکه «تیم کوک»، مدیر عامل شرکت مورد بحث، از آغاز سال جدید میلادی دوبار به این کشور سفر کرده و هربار با عالی ترین مقامات مربوط به فناوری دیدار و مذاکره داشته است.

یکی از تصمیمات بسیار مهم و موثری که از سوی این کمپانی صورت گرفته، در طی سفر اخیر تیم کوک در همین ماه اتخاذ شده که در پی آن قرار است تا پایان سال جاری، یک «مرکز تحقیق و توسعه» در چین احداث شود. این مرکز اولین ساختمان اپل با این هدف در آسیا و اقیانوسیه به حساب می آید و میزان حضور و بازاریابی شرکت مذکور را در چین افزایش می دهد. البته فعلا جزئیاتی مبنی بر محل پروژه و تعداد کارکنان برای عموم منتشر نشده است.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

didichuxing

مدیر اجرایی شرکت مورد بحث در ماه «می» نیز سفری به این کشور داشت که منجر به عقد قرارداد سرمایه گذاری با شرکت «Didi Chuxing» شد. این کمپانی داخلی، در زمینه شبکه حمل و نقل چین فعالیت میکند که افراد می توانند از طریق اپلیکیشن تلفن همراهشان انواع وسیله نقلیه و تاکسی را برای خود فراهم کنند. علی رغم اینکه چین، دومین بازار فروش محصولات اپل محسوب می شود، میزان فروش سال به سال شرکت در این کشور ۳۳% کاهش داشته است. برخی اهمیت آینده کمپانی اپل در چین را مربوط به سیاست موشکافانه این کشور در رابطه با هرگونه فناوری خارجی می دانند که اتفاقا مدتی پیش به نوعی دامن گیر اپل نیز شده بود.

در هر حال این شرکت غول فناوری، تمام تلاش خود را برای ماندن در بازار پر سود آسیا به کار بسته و قصد دارد جاپایش را در اقتصاد این کشور باز کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.