تکنولوژی Live Listen ایرپادهای بی سیم اپل به سمعک های بلوتوث می آید

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

شرکت اپل به تازگی تغییراتی در بخش «امکانات برای کاربردهای خاص» (accessibility) سیستم عامل iOS اعمال کرده تا به واسطه آن تکنولوژی به کار رفته در ایرپادهای بی سیم خود را برای افرادی که از سمعک استفاده می کنند نیز فراهم آورد.


تمرکز اصلی روی در دسترس قرار دادن قابلیت Live Listen برای این گروه از افراد است. قابلیت مذکور این امکان را برای افراد کم شنوا فراهم می آورد تا با اعمال تنظیماتی در حساسیت میکروفن و نوع صدای خروجی، بتوانند در محیط های پر سر و صدا نیز به راحتی به گفتگوها بپردازند.

اپل پشتیبانی از سمعک های بلوتوثی را از نسخه ۷ به سیستم عامل ابزارهای موبایل خود افزوده بود تا کاربران کم شنوا بتوانند تماس های تلفنی و تصویری خود را با استفاده از سمعک شخصی شان انجام دهند.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۲۸

شرکت ساکن کوپرتینو برای تحقق این ایده مدتی است که مذاکراتی را با چند برند مطرح تولید سمعک در دنیا آغاز کرده تا بتواند تکنولوژی خود را در محصولات این کمپانی ها وارد سازد.

حالا و در آپدیت تازه iOS 10 شاهد افزوده شدن تنظیماتی جدید به صفحه سمعک ها در بخش accessibility هستیم. در این بخش امکان تنظیم دقیق حجم صدای خروجی برای گوش و چپ و راست و همچنین زیر و بم صدا فراهم شده است. ضمن این که مقدار شارژ باتری باقی مانده سمعک های بلوتوثی پشتیبانی شده به تفکیک گوش چپ و راست نیز در این صفحه به نمایش درمی آید.

علاوه بر این، با استفاده از قابلیت موقعیت یابی موبایل، سیستم قادر خواهد بود بسته به مکانی که در آن هستید (خیابان، رستوران، خانه، کتابخانه و . . .) صدای خروجی را به صورت اتوماتیک و هوشمند تنظیم نماید. در آخر نیز باید به امکان پیدا کردن سمعک از طریق همین بخش نیز اشاره کرد.

به نظر می رسد اپل برنامه دارد چیپی مشابه چیپ W1 که در ایرپادهای بی سیم جدید به کار رفته را در سمعک های آینده جای دهد، تا برخی قابلیت های کلیدی آنها را به این بزارهای کمکی اضافه نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.