شاید آیفون ۸ در حالت خاموش هم قابل ردیابی شود

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

بر اساس پتنت جدیدی که توسط اپل به ثبت رسیده، احتمال آن وجود دارد که بتوان آیفون های آینده این شرکت را در صورت خاموش بودن نیز ردیابی کرد. با این قابلیت جدید دزدی آیفون بیش از پیش دشوار خواهد شد.


برای آن که بتوانید آیفون گم شده یا دزدیده شده خود را بیابید، قبل از هر کاری می بایست قابلیت «Find My iPhone» را در آن فعال کرده باشید. در این صورت کافیست تا به وبسایت اپل مراجعه نموده و موقعیت موبایل گران قیمت خود را روی نقشه ببینید.

با این همه، اگر دزد آیفون شما بلافاصله دستگاه را خاموش کرده و سیمکارت را خارج سازد، دیگر چنین امکانی وجود ندارد. اپل با پتنت جدید خود قصد دارد این مشکل را رفع نماید.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

در پتنت مذکور آمده که آیفون خاموش شده می تواند به صورت دوره ای از خاموشی کامل خارج شده و موقعیت مکانی خود را گزارش نماید. این کار توسط یک تایمر داخلی انجام می گیرد و تنها بخش هایی از دستگاه که برای ارسال اطلاعات مکانی مورد نیاز هستند فعال خواهند شد.

البته هنوز معلوم نیست قابلیت مذکور چطور قرار است در آیپدهای غیر سلولار و مک بوک های این شرکت عمل کند. هر دوی این دستگاه ها از داشتن سیمکارت محروم هستند، بنابراین تنها در صورتی قابل پیدا شدن خواهند بود که به اینترنت WiFi دسترسی داشته باشند.

لازم به یادآوری نیست که ثبت یک پتنت به معنی قطعی شدن تولید محصول مرتبط با آن نیست. حتی در صورت قطعیت تولید نیز نمی تواند زمان دقیقی را برای تجاری سازی و عرضه به بازار تعیین نمود. با این حال خوشحال خواهیم شد اگر ببینیم که آیفون ۸ به این قابلیت امنیتی تازه مجهز شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.