می دانستید یک نمونه خاص از آیفون ۷ سرعت اینترنت بسیار کمتری دارد؟

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

گاهی پاک کردن صورت مسئله ساده ترین کار ممکن است. چندی پیش در آیفونچی خواندید که تست های انجام گرفته نشان می دهد در مواردی که سیگنال دریافتی شبکه LTE ضعیف باشد، سرعت اتصال در آیفون های جدیدی که مجهز به مودم ساخت کوالکام هستند نسبت به نسخه مجهز به مودم ساخت اینتل حدود ۳۰ درصد بیشتر است. حالا اپل رسماً تایید کرده که برای یکسان شدن عملکرد دو نسخه، سرعت مودم های کوالکام را محدود کرده است.


لازم به یادآوری است که تنها آیفون ۷ و ۷ پلاس هایی که تحت قرارداد با اپراتورهای AT&T و T-Mobile به فروش می رسند از چیپ های اینتل بهره می برند. ضمن این که این آیفون ها امکان اتصال به شبکه ۳G را نیز نخواهند داشت.

پیش تر اعلام شده بود که به دلیل عدم توانایی کوالکام در تامین تعداد مورد نیاز چیپ های LTE و جهت تنوع بخشی به منابع تامین قطعات، اپل تصمیم گرفته تا در کنار چیپ های ساخت کوالکام، بخشی از سفارش های خود را نیز روانه دیگر چیپ ساز بزرگ نماید.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

تست های قبلی نشان داده بود که حداکثر سرعت مودم X12 ساخت کوالکام در سیگنال های ضعیف به رقم ۶۰۰ مگابیت در ثانیه می رسد. این در حالی است که آیفون ۷ مجهز به مودم XMM 3360 اینتل در شرایط مشابه نتوانست رکوردی بهتر از ۴۵۰ مگابیت بر ثانیه را به ثبت برساند.

نکته جالب تر ماجرا در این است که پرچمدار امسال سامسونگ، یعنی گلکسی S7 نیز از همان چیپ X12 کوالکام بهره می برد، اما سرعت انتقال اطلاعات آن تحت شبکه اپراتورهای AT&T و T-Mobile بیش از دو برابر آیفون ۷ است.

به نظر می رسد تصمیم اپل برای محدود کردن سرعت مودم های کوالکام در آیفون ۷ و ۷ پلاس بیشتر حاصل اعتراض و احتمالاً فشاری باشد که از جانب دو غول مخابراتی به این شرکت وارد شده. قطعاً چنین تفاوتی در عملکرد تاثیری بسیار منفی در فروش نسخه های تحت قرارداد با این اپراتورها بر جای می گذاشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.