اپل تا آخر این ماه، به پشتیبانی سخت افزاری «آیفون ۴» پایان می دهد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

تلفن های هوشمند که سن و سالی ازشان می گذرد و قدیمی می شوند، کم کم از زیر چتر پشتیبانی سازنده شان هم بیرون می آیند، چرا که تولید قطعاتی با تکنولوژی قدیمی دیگر توجیه اقتصادی ندارد و عملی نیست. در مورد محصولات اپل هم روال به این صورت است که پس از گذشت پنج سال از پایان تولید آن محصول، پشتیبانی و خدمات هم به پایان می رسند. حالا با رونمایی مدل های ۷ و ۷پلاس، آیفون ۴ شش ساله می شود و دیگر مدلی منسوخ به حساب می آید.


اگر به خاطر بیاورید، رونمایی از آیفون ۴ با حواشی همراه بود. پس از اینکه عرضه اسمارت فون یاد شده آغاز شد، کاربران گله می کردند که موبایل شان پرش آنتن دارد و تماس ها قطع و وصل می شوند. این اتفاق زمانی رخ می داد که آن ها گوشی را در وضعیت خاصی در دست شان می گرفتند؛ بالا گرفتن گله و شکایت ها در نهایت به نطق بسیار جالبی از «استیو جابز» فقید منجر شد: “گوشی را در آن حالت، دست تان نگیرید”

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۴۴

با همه این داستان ها، اینکه این گوشی چقدر محبوب شد و یکی از بهترین دوران های اپل را رقم زد، بر کسی پوشیده نیست. تا حدی که آیفون SE جوان که تنها چند ماه از عمرش می گذرد، بسیاری از ویژگی های زیبایی شناسی کلاسیک جدش را به ارث برده است.

در تاریخ سیزدهم سپتامبر، آیفون ۴ منسوخ می شود به این معنی که اپل و تمام سرویس کاران مجازش دیگر به این گوشی خدمات سخت افزاری ارائه نمی دهند. این وسط یک استثنا وجود دارد، آن هم کالیفرنیاست که باید تا دو سال دیگر هم، خدمات این گوشی کلاسیک را پوشش دهد و تلفن هوشمند مورد بحث، به یک یادگار کوپرتینوئیی در سایر نقاط دنیا مبدل می شود.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.