اپل از برخی قابلیت های جدید «سیری» پرده برداشت

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

در WWDC امسال بود که اپل اعلام کرد، دستیار صوتی اش «Siri» را دراختیار توسعه دهندگان قرار می دهد تا قابلیت های تازه ای به آن بیفزایند و بتوانند آن را با اپلیکیشن های شان مرتبط کنند. حالا گویی این اتفاق روی داده و در آستانه برگزاری مراسم هفتم سپتامبر، اپل برخی از قابلیت های اضافه شده را واضح تر معرفی کرده است. در iOS 10، کاربران می توانند از «سیری» بخواهند تا برای شان تاکسی بگیرد، به دوست شان پیام بفرستد، به جستجوی عکس بپردازد و بعضی امور مالی را نیز انجام دهد.


Siri_iOS10_ride-650-80

اگر در راه خانه هستید، از «سیری» بخواهید تا از طریق یکی از اپلیکیشن هایی که مایلید، به طور مثال Uber یا Lyft برای تان تاکسی بگیرد. حالا دستیار هوشمند دست به کار می شود و تاکسی را برای تان رزرو می کند، اگر مقصد را هم به او اعلام کنید، مبلغ کرایه را نیز محاسبه میکند به شما اطلاع می دهد.

Siri_iOS10_Money-650-80

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

برای شام بیرون رفته اید و می بینید دوست تان سفارش شما را هم پرداخت کرده، از «سیری» درخواست کنید تا مبلغ مورد نظر را به حساب فرد مورد نظر واریز کند. در این مرحله، منشی هوشمندتان برای اینکه اطمینان حاصل کند این خود شما هستید که این درخواست را دادید و نه کسی که صدای تان را خوب تقلید می کند، از شما اثر انگشت هم می گیرد.

با همین نسخه «سیری» هم می توانیم از پیام رسان پیش فرض iOS، پیام بفرستیم؛ در نسخه جدید این کار جالب تر می شود زیرا دستیار هوشمند اپل ازین به بعد می تواند پیام را از طریق اپلیکیشنی که مایلیم ارسال کند، به طور مثال واتس اپ یا تلگرام. اگر هم خواستید مکالمه تصویری برقرار کنید از «سیری» بخواهید با فرد مورد نظرتان در اسکایپ تماس بگیرد.

ios-10-siri-pinterest-100680454-large

چنانچه با اپ هایی مانند Pinterest یا LookLive سر و کار دارید، در iOS جدید می توانید با استفاده از «سیری» در آنها به جستجوی انواع عکس ها یپردازید. کافیست کلید واژه جستجو و نام اپلیکیشن را هم به آن بگویید تا عکس ها را برای تان بیابد و نمایش دهد.

بنابر گزارش وب سایت «۹To5Mac»، در حال حاضر، اپل ۶ نوع برنامه را با منشی هوشمندش هماهنگ کرده است. گروه هایی مانند حمل و نقل عمومی، پیام رسان، جستجوگر عکس، پرداخت ها، برقراری تماس های اینترنتی و ورزش و تمرین های روزانه می توانند با «سیری» ارتباط داشته باشند. تعداد این برنامه با اینکه نسبت به افزایش یافته اما خیلی خوب تر بود اگر می توانستیم امور مربوط به آهنگ ها یا پادکست های دلخواه مان، بازی ها و یا خرید های اینترنتی را هم با استفاده از «سیری» انجام دهیم. هر چند با توجه به اینکه اپل توانسته دستیار صوتی اش را به برنامه های غیر پیش فرص متصل کند، درآینده هم می تواند با ارائه ی به روز رسان هایی، تنوع اپلیکیشن ها را از قبل بیشتر کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.