اپل پیشنهادات تازه ای به توسعه دهندگان اپلیکیشن ها ارائه می دهد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

 


اپل، تغییراتی را در اپلیکشن های اپ استور اعمال کرده که به کاربران اجازه می دهد، حق اشتراک برنامه مورد نظرشان را از درون برنامه، تمدید کنند. این خبر که پیش از این در ماه ژوئن نیز منتشر شده بود، حالا به واقعیت پیوسته و موضوع ازین قرار است که هنگامی که حق اشتراک برای استفاده از اپلیکیشن به پایان می رسد، از حساب کاربر مبلغی مشابه، به صورت خودکار و برای همان مدت زمان قبلی کسر می شود. این روند به همین صورت ادامه پیدا می کند مگر اینکه کاربر انصراف دهد و اشتراکش را کنسل کند.

app-renewable-subscription02

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۸

در چنین شرایطی، استفاده از نسخه رایگان برنامه ها هم راحت تر می شود. به این صورت که به محض دریافت اپلیکیشن مورد نظر، نسخه رایگان فعال می شود و لازم نیست که مبلغی پرداخت شود، پس از اتمام مدت زمان آن، هزینه لازم از حساب کاربر کسر می گردد. نکته ای که دراین بین وجود دارد اینست که مدت ارائه نسخه رایگان نباید از حداقل زمان پولی آن بیشتر باشد، به عبارت دیگر، چنانچه توسعه دهنده، یک ماه را برای حداقل زمان اشتراک اختصاص داشته باشد، همین زمان برای نسخه رایگان در نظر گرفته می شود و نه بیشتر.

نحوه تخصیص فروش اپلیکیشن ها نیز به این صورت است که در طی سال اول، سهم توسعه دهنده، ۷۰% و سهم اپل ۳۰% در نظر گرفته می شود، حال اگر همین کاربر برای سال دوم هم از برنامه استفاده کند، اپل تنها ۱۵% از قیمت اپلیکیشن را برای خود بر می دارد و ۸۵% مابقی به توسعه دهنده می رسد. یک حالت دیگر هم ممکن وجود داشته باشد، آنهم اینکه اگر کاربر دیگر مایل به استفاده از آن برنامه نباشد و حق اشتراکش را لغو کند، در صورتی در فاصه ۶۰ روز مجددا آن را شارژ کند، حق اشتراکش از ادامه همان زمانی که پایان یافته بود محاسبه می شود.

چنانچه شما هم از توسعه دهندگان و برنامه نویسان اپلیکیشن های اپ استور هستید و مایلید از این فرصت استفاده کنید، حتما به بخش ویژه توسعه دهندگان در وب سایت اپل مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.