ایرلندی ها به اپل چراغ سبز نشان دادند؛ ایجاد ۱۰۰۰ فرصت شغلی در این کشور

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

حدود نه ماه از زمانی که اپل قصدش را برای توسعه پایگاه هایش در شهر «کُرک» ایرلند اعلام کرد می گذرد و در این بین، اتحادیه اروپا هم به فعالیت های مالیاتی شرکت آمریکایی مشکوک شده و  پیوسته در حال تحقیق است. با همه این اوصاف، شرکت یاد شده توانست مجوز ایجاد هزار فرصت شغلی را در شهر مذکور کسب کند که برای تحقق این هدف به زمانی معادل ۱۸ ماه نیاز دارد.


این افزایش نیرو، تعداد افراد مشغول به کار را به بیش از ۶۰۰۰ نفر می رساند. به نقل از خبرگزاری «Irish Times»، کوپرتینویی ها قصد دارند برای مستقر کردن این حجم از کارکنان جدید، ساختمان چهار طبقه ای را  طی یک سال آینده احداث کنند. همچنین کمپانی مورد بحث، ساخت ۲۷۵ پارکینگ را هم در دستور کارش قرار داده و حدود ۲۰۰ نفر قرار است روی اجرای پروژه ها کار کنند.

ساکنین منطقه ای در نزدیکی ساختمان آینده اپل، به این تصمیم اعتراض نشان دادند و می گویند در صورتی که اپل، پروژه هایش را توسعه دهد، محل زندگی شان به یک منطقه صنعتی تبدیل می شود. با این حال، «هیئت طرح و برنامه» ایرلند، به ساکنین منطقه یاد شده خاطر نشان کرده اند که ساختمان و دفتر کمپانی آمریکایی در محدوده «طرح توسعه شهر کُرک» قرار دارد و هیچ تاثیری بر روی مناطق همسایه نمی گذارد.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

AppleHQCork

شایعات مربوط به برنامه توسعه در این شهر ایرلندی، به ماه می سال گذشته بر می گردد. در آن زمان گزارش ها خبر می دادند که در راستای افزایش تقاضا برای محصولات اپل، کمپانی سازنده قصد دارد امکاناتش را در کشور یاد شده گسترش دهد. بعد از مدتی، «تیم کوک» هم این موضوع تایید کرد و از قصدش برای جذب ۱۰۰۰ نفر نیروی کار در واحد های مالی، تولید، امور مشتریان و مدیریت تامین و عرضه جهانی، خبر داد.

شرکت آمریکایی در حالی به ساخت و ساز در ایرلند مشغول می شود که در همین زمان، اتحادیه اروپا هم بررسی مسائل «آنتی تراست» را روی برخی شرکت های غیر اروپایی، در دستور کار قرار داده؛ این قوانین برای «اجازه یک رقابت عادلانه در بازار» طرح شده اند و اینطور به نظر می رسد که کمپانی مورد بحث این قوانین را نقض می کند و به نوعی متهم به فرار مالیاتی شده است. بین طرح توسعه مورد بحث در این کشور اروپایی و سبک خاص اپل در مدیریت مسائل مربوط به مالیات و حسابداری، همخوانی جالبی به چشم می خورد که همین موضوع شک بازرسان اتحادیه اروپا را بر انگیخته و فعالیت های این غول فناوری را بیشتر زیر ذره بین قرار داده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.