اینتل و اپل بر سر تولید پردازنده های مبتنی بر ARM مذاکره می کنند

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

وب سایت Nikkei که بر روی اخبار مربوط به اپل متمرکز است می گوید، قرار داد جدیدی که اینتل با شرکت طراحی چیپست ARM  بسته است، می تواند به همکاری این دو یعنی اینتل و اپل منجر شود. در حال حاضر، کمپانی یاد شده از پردازنده های تولید TSMC در محصولاتش استفاده می کند و جانشینی اینتل برای کمپانی TSMC خیلی خوشایند نخواهد بود. این وب سایت می نویسد، اینتل می تواند همکاری اش را با تولید پردازنده های دو سال آینده اپل آغاز کند، یعنی چیپ های A12 که در سال ۲۰۱۸ به کار می روند. Nikkei اضافه می کند که فعلا کلیه پردازنده های A10 و A11 به طور انحصاری توسط TSMC ساخته می شوند.


«سموئل ونگ»، یک تحلیلگر کهنه کار در عرصه قطعات نیمه هادی که در موسسه تحقیقاتی گارتنر فعالیت می کند، به وب سایت مذکور می گوید که سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ دوران سختی برای TSMC خواهد بود چرا که اینتل شدیدا در صدد است که تولید پردازنده های اپل را از آن خود کند.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۵۱

a10processor

اینکه محصولات اپل به پردازنده های تولید اینتل مجهز باشند یا TSMC، برای کاربران فرق چندانی نمی کند و این کمپانی اهل کوپرتینو است که می تواند در فضای رقابتی موجود بین دو تولید کننده، به بهترین قیمت برای قراردادش دست یابد. شرکت کهنه کار تولید پردازنده که روند موفقی در راه یابی به گجت های کوچک و هوشمند را تجربه نکرد، این بار می خواهد با تکیه بر تجربیات ARM، چیپ هایی با فرایند تولید ۱۰ نانومتری بسازد؛ شرکت رقیب هم قبلا حرکت خود را به این سمت آغاز کرده است. نکته قابل توجه اینست که تولید بخشی از این نوع پردازنده ها می تواند در سرزمین مادری انجام شود و فرصت های شغلی تازه ای را برای اهالی آمریکا فراهم کند. این موضوع همواره یکی از سیاست های مورد تایید پایتخت هم به شمار می رود.

در حال حاضر همکاری بین اینتل و اپل آغاز شده و تولید تعداد مشخصی از مودم های آیفون ۷ به کمپانی یاد شده محول شده است. پیش از این، تولید این سخت افزارها برعهده شرکت کوالکوم بود که حالا اپل با چنین تصمیمی عملا از وابستگی اش به تولیدکننده مذکور کاسته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.