بررسی آیفون ۷؛ وب سایت های برتر در مورد موبایل جدید اپل چه می گویند؟

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۴ دقیقه

اپل در جریان مراسم چهارشنبه شب هفته گذشته آیفون های ۷ و ۷ پلاس را رونمایی کرد و فردا هم عرضه ی رسمی آنها را آغاز می کند. اما از همان روزهای نخستین پس از معرفی، برخی از وب سایت ها اسمارت فون های یاد شده را زیر ذره بین شان قرار دادند و طی یکی دو روز گذشته نقد و بررسی های شان را هم ارائه داده اند. نکته ای که تقریبا از همه ی این بررسی ها برمی آید اینست که علی رغم اینکه اپل امسال طراحی ظاهری گوشی های هوشمندش را متحول نکرد، برداشت کلی منتقدین نسبت به مدل های جدید آیفون مثبت بوده است.


اولین نگاه نزدیک به تلفن های هوشمند مورد بحث را وب سایت  Verge منتشر کرده. بررسی انتشار یافته در این وب سایت را می توان عادلانه ترین دیدگاه به آیفون های سری ۷ خواند، که نویسنده آن ها را «تلفن های معرکه» ای می نامد که البته هنوز «ناقص» هستند و به این نکته اشاره می کند که دامنه انتخاب رنگ بازتر، موتور تپتیک که در دکمه هوم تعبیه شده و لنز دوگانه آیفون ۷ پلاس که به لطف نرم افزار قدرت گرفته، آنفدرها هم در وهله اول کاربر را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

وب سایت یاد شده در ادامه اضافه می کند که آیفون ۷، چشم اندازی از آینده را به ما نشان می دهد و رسالتش این است که راه را برای ورود قابل هضم تر نسل آینده آیفون ها به زندگی مردم هموار کند. در واقع مدل های امسال آیفون، پیش نمایشی از فناوری آینده اپل هستند  و ذهنیت ما را برای قدم های بعدی این شرکت آماده می کنند. وب سایت  Verge در آخر می گوید «اگر امسال موبایل تان را به آیفون ۷ هم ارتقاء ندهید، چیز زیادی از دست نمی دهید».

تمام این مدتی که از آیفون ۷ استفاده کردم، مدام حس میکردم، گوشی ایده آل سال آینده از راه رسیده و در لباس آیفون ۶ ظاهر شده. این دکمه هوم عجیب و غریب و پورت های خاص آدم را یاد آینده می اندازند، اما از طرفی با این طراحی تکراری در زمان حال نگهت می دارد

iphone7-water-2

نوبت به وب سایت Mashable می رسد. این وب سایت از نقطه نظر هیجان انگیزتری به آیفون های جدید نگاه می کند و بر خلاف  Verge معتقد است که اتفاقا ارزشش را دارد گوشی های قبلی را کنار بگذاریم و یکی از مدل های جدید آیفون را خریداری کنیم. از نظر نویسنده وب سایت یاد شده ، هر دو گوشی بسیار سریع هستند و اسپیکر های استریو در هنگام بازی کیفیت واقعی شان را نشان می دهند، همچنین او بر این باور است که عمر باتری آنقدر خوب شده که در استفاده معمولی می شود آیفون ۷ پلاس را تا دو روز شارژ نکرد.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۴۴

آیفون های جدید توسط وب سایت یاد شده از شماری تست های زیر آبی هم جان سالم به در برده اند و می توان گفت در این زمینه خیال کاربرانی که با گوشی به دستشویی می روند راحت باشد. نویسنده از بلاهایی که سر گوشی آورده اینطور می نویسد:

من چندین بار آیفون ۷ و ۷ پلاس را زیر شیر آب گرفتم و گاهی هم آنها را در ظرفی پر از آب قرار دادم، باید بگویم که هردوی آنها در زیر آب هم کار می کردند و پس از اینکه از آب بیرون  آوردم شان، نه تنها معیوب نشده بودند بلکه خیلی عادی توانستم از آنها استفاده کنم.

اگر آیفون ۷ شما هم به دلایلی خیس شد، از این بابت نگران نباشید و صرفا این نکته را به خاطر بسپارید که در این شرایط هیچ گاه اقدام به شارژ گوشی نکنید و کافیست ۵ ساعت منتظر بمانید تا پورت لایتنینگ کاملا خشک شود، سپس موبایل تان را شارژ کنید.

iphone7event-1397_1024

TechCrunch اما بیشتر از منظر رنگ، دوربین و کمی هم دکمه هوم، مدل های جدید آیفون را بررسی می کند. این وب سایت می نویسد که پس ار حدود یک هفته استفاده از آیفون ۷ با رنگ زیبای جت بلک، آثارخط و خش روی بدنه آن کاملا مشهود است، سپس در مورد فناوری جدید به کار رفته در دکمه هوم اشاره می کند که با هر بار فشردن این دکمه، گویی کل گوشی کمی به لرزه می افتد و معتقد است هدف اپل برای تغییر سبک عملکرد این دکمه این بوده است که اگر سال آینده موعد حذف دکمه هوم باشد، کاربران از یک سال قبل با عملکرد غیر مکانیکی آن خو گرفته باشند.

وب سایت یاد شده سپس تمرکزش را بر روی دوبین معطوف می کند و معتقد است که آنها بدون شک بهترین دوربین های سبک وزن موجود هستند که می توانیم هر لحظه همراه داشته باشیم و در همین زمینه اضافه می کند:

دوربین آیفون ۷ پلاس، بدون شک به پیشرفته ترین نوع ممکن فرایند عکس برداری و پردازش تصویر را با هم تلفیق می کند و هیچ تلفن هوشمندی تا به حال قادر به انجام این کار نبوده است. البته اپلیکیشن هایی هم هستند که عملکرد دوربین های دوگانه را تنظیم می کنند، اما نتیجه کار آنها هرگز قابل مقایسه با آنچه این دوربین انجام می دهد نیست.

زوم اپتیکال هم واقعا معرکه است و لنز ۵۶ میلیمتری جای گرفته در این دوربین تراکم ظریفی را به جزئیات چهره و پس زمینه تار شده اضافه می کند. زیبایی این کار زمانی بیشتر به چشم می آید که از نمای نزدیک عکسبرداری کنید.

تا تحویل آیفون های ۷ و ۷ پلاس به دست مشتریان یک روز بیشتر باقی نمانده و هم اکنون هم تصاویری از بسته بندی آنها در شرق آسیا منتشر شده است. اگر کمی صبر کنیم خواهیم دید برداشت کاربران از اسمارت فون جدیدشان چه خواهد بود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.