مدیر عامل اپل باز هم از «واقعیت افزوده» گفت؛ محصول انقلابی دیگری در راه است؟

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

پس از فراغت از معرفی آیفون های جدید، تیم کوک در مصاحبه ای تازه با شبکه خبری ABC News دیدگاه های خود را در خصوص واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و موضوع جنجالی حذف جک ۳.۵ میلی متری هدفون مطرح کرد.


او واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را بسیار جذاب و هیجان انگیز می داند و می افزاید: «اما از نظر من واقعتی افزوده بزرگتر و مهمتر است.»

از دیدگاه او واقعیت افزوده مقوله ای اجتماعی تر است، در حالی که تجربه واقعیت مجازی گرچه بزرگ و عالیست، اما به سختی می توان آن را با شخص دیگری به اشتراک گذاشت.

«واقعیت افزوده را به راحتی می توان با هم تجربه کرد، در خصوصش گفتگو نمود، چون هردوی ما می توانیم همزمان و به سادگی آن را ببینیم.»

با آن که دیدگاه کوک به شکل واضحی به جنبه تجاری واقعیت افزوده معطوف شده است، اما او احتمال عرضه یک محصول واقعیت مجازی را نیز در آینده از طرف اپل منتفی ندانست و گفت:

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۴۵

«فضاهای بسیاری برای استفاده از این تکنولوژی در محیط های آموزشی و دنیای گیمینگ وجود دارد، که توجه ما را به سمت خود جلب نموده است.»

مدیرعامل کمپانی اپل پیش از این و در خلال گردهم آیی ارائه گزارش مالی سه ماهه سوم این شرکت نیز دیدگاهش را در موضوع استفاده از واقعیت افزوده در محصولات آینده کمپانی کالریفرنیایی بیان داشته بود:

«واقعیت افزوده می تواند واقعاً عالی باشد. ما مدت هاست که روی این تکنولوژی سرمایه گذاری کرده ایم و به این کار ادامه خواهیم داد. ما تمرکز زیادی روی این موضوع داریم و برای طولانی مدت روی آن حساب می کنیم. به نظر من در اینجا فرصت های فراوانی برای مشتریان و کمپانی های بزرگ خلق خواهد شد.»

بعد از اشاره مجری به صحبت های قبلی در خصوص «شجاعت» اپل برای حذف درگاه سنتی هدفون، تیم کوک بار دیگر دیدگاهش را در این خصوص بیان داشت:

«وقتی شما تصمیم می گیرید که آینده را ترسیم کنید، می بایست که هر چه زودتر به سمتش بروید. خب چه چیز این ماجرا برای مشتریان اهمیت دارد؟ این درگاه فضای زیادی را اشغال می کند، در حالی که تکنولوژی های متعددی وجود دارد که ما تمایل داشتیم به آیفون اضافه کنم. و حذف این پورت دست ما را برای انجام این کار باز گذاشت»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.