با روی کار آمدن ترامپ احتمال مونتاژ آیفون در آمریکا قوت گرفت

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

دونالد ترامپ در دوران رقابت های انتخاباتی اعلام کرده بود که اپل می بایست محصولات خود را در خاک آمریکا تولید کند تا مردم این کشور به جای دیگرا از شغل های ایجاد شده بهره مند شوند. حال که این تاجر نیویورکی به مقام ریاست جمهوری رسیده، گفته می شود اپل از دو شریک سخت افزاری اصلی خود، فاکسکان و پگاترون خواسته تا امکان انجام سرمایه گذاری برای مونتاژ آیفون در خاک آمریکا را بررسی نمایند.


امروزه تمام آیفون ها و تقریباً همه محصولات اپل در کارخانه هایی واقع در کشور چین مونتاژ می شوند و تقریباً تمام قطعات اولیه آنها نیز از کشورهای شرق آسیا تامین می شود. به گزارش خبرگزاری ژاپنی Nikkei، اپل از پگاترون و فاکسکان خواسته تا راهکارهای خود برای انجام سرمایه گذاری لازم جهت راه اندازی سایت های مونتاژ در خاک آمریکا را ارائه دهند. این خبرگزاری همچنین مدعی شده که شرکت پگاترون به جهت تحمیل هزینه های مالی سنگین از قبول این مسئله امتناع کرده است.

منبعی در زنجیره تامین قطعات و مونتاژ آیفون ها به Nikkei گفته است که انتقال سایت های مونتاژ آیفون ها به آن سوی آب ها به معنی افزایش تقریباً دو برابری هزینه های تولید است.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

اپل و برخی دیگر از شرکت های آمریکایی همواره بابت تولید محصولات خود در سایر کشورها به دلیل کاهش هزینه مورد انتقاد بوده اند، اما روی کار آمدن ترامپ باعث شده تا تیم کوک و همکارانش به شدت نگران آینده و جایگاه شرکت خود در صورت عملی شدن تهدیدات هستند.

هنوز هیچ کس به درستی نمی داند که ترامپ تا چه حد به گفته ها و عده های رادیکال و بعضاً عجیب خود در پیش از انتخابات پایبند خواهد بود، اما در هر صورت کمپانی های بزرگ باید همه احتمالات را در نظر گرفته و بر اساس آن اقدامات مناسب را پیش بینی نمایند.

اگر رئیس جمهور جدید آمریکا می خواهد که تولید کننده های بزرگی چون اپل را با سیاست های خود همراه کند، ناچار است تا تسهیلاتی را نیز در اختیار آنها قرار دهد. چنانچه اپل بتواند از تخفیف های مالیاتی ویژه ای برخوردار شود، در عوض چندین هزار شغل برای بیکاران رو به افزایش آمریکایی ایجاد خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.