تعطیلی بخشی از واحد توسعه خودروی اپل و تغییر مسیر این پروژه

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

اخبار رسیده حاکی از آن است که اپل تیم توسعه اتومبیل اختصاصی اش را کمی کوچک ساخته و با تعطیل کردن برخی بخش ها عده ای از کارمندان نیز تعدیل شده اند.


به گزارش نیویورک تایمز، این اتفاق در راستای خبری تفسیر می شود که حدود یک ماه پیش بر روی خروجی های برخی خبرگزاری ها قرار گرفت مبنی بر آن که پس از بازگشت باب مانسفیلد (Bob Mansfield) به اپل و پذیرفتن سمت رهبری پروژه تایتان (پروژه ساخت خودروی اپل) این تیم دیگر قصد تولید یک خودروی مستقل را ندارد و در عوض تمرکز آن روی توسعه یه سامانه خودران هوشمند برای سایر خودروها قرار گرفته است.

مانسفیلد قبل از بازنشستگی سال ها سمت معاون ارشد تکنولوژی های اپل را بر عهده داشت و از ماه جولای رسماً دوباره به این شرکت بازگشت تا پروژه تایتان را رهبری نماید.

به کارمندان تعدیل شده از تیم تایتان گفته شده که این اقدام در راستای یک بازآرایی روش و استراتژی صورت گرفته است، اما هیچ یک از سخنگویان اپل حاضر به اظهار نظر در این باره نیستند.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۲

گفته می شود پیش از این اقدام، برنامه ساخت خودروی اپل به مرحله تولید چند نسخه اولیه و تست آنها نیز رسیده بود، اما به نظر می رسد پیچیدگی های فراوان این مسیر و برخی ملاحظات دیگر مدیران ارشد ساکن کوپرتینو را به این نتیجه رسانده که توسعه یک هوش مصنوعی و پلتفرم هوشمند خودران ساده تر بوده و در عین حال زودتر به سود دهی خواهد رسید.

اپل در ابتدای شروع کار تیم، کارمندان و مهندسین متعددی را از کمپانی هایی چون تسلا، فورد، جنرال موتورز و دیگر برندهای مشهور به استخدام خود در آورد، به حدی که در ایامی این گروه متشکل از هزار نفر متخصص و کارمند می شد.

در اوایل امسال استیو زادسکی (Steve Zadesky)، که سابقه ای طولانی در کمپانی فورد داشته، سکان هدایت پروژه تایتان را به دلایل شخصی رها کرد و از اپل خارج شد. برخی دلیل خروج او را ناتوانی اش در پیشبرد پروژه طبق برنامه زمانبندی کمپانی و همچنین برخی اختلافات درونی بر سر سازماندهی گروه می دانند.

ابتدا قرار بود خودروی اپل در سال ۲۰۲۰ رونمایی شود، اما پس از مدتی این موعد یک سال به عقب افتاد تا شاید مقدمات کار به طور کامل فراهم شود. حال باید تا آن سال به انتظار نشست و دید در نهایت محصول خروجی این تیم یک سخت افزار چهار چرخه خواهد بود، یا یک کیت توسعه قابل نسب بر روی دیگر خودروها

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.