تیم کوک خطاب به خریداران سابق نوت ۷: از تمام کاربران جدید استقبال می کنیم

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

گزارش سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۱۶ کمپانی اپل نشان داد که رشد درآمدهای این شرکت بعد از ۱۵ سال برای اولین بار متوقف شده و آنها امسال حدود سه میلیون آیفون کم تر از سال گذشته فروخته اند، گرچه اهالی کوپرتینو باز هم توانستند با فروش حدود ۴۵.۴ میلیون واحد آیفون پیش بینی تحلیلگران وال استریت را پشت سر بگذارند.


باید پذیرفت که دست کم بخش کوچکی از این فروش نسبتاً خوب آیفون ۷ و ۷ پلاس مدیون بحرانی است که در نهایت منجر به توقف تولید گلکسی نوت ۷ سامسونگ شد.

انفجارهای متعدد فبلت پرچمدار سامسونگ بسیاری را از خرید آن پشیمان یا منصرف کرد و در عوض به سمت فبلت پرچمدار رقیب یعنی آیفون ۷ پلاس کشاند.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

تیم کوک مدیرعامل این کمپانی در کنفرانس ارائه گزارش عملکرد مالی سه ماهه چهارم به سهامداران خبر داد که به لطف افزایش کشورهای پشتیبانی کننده، تراکنش های انجام گرفته در سرویس «Apple Pay» حدود ۵ برابر بیشتر شده است. او همچنین گفت که شرکت متبوعش قصد دارد به صورت جدی وارد حوزه اینترنت اشیا و خانه های هوشمند بشود.

اما مهمترین صحبت های کوک مربوط به محصول فاجعه آمیز رقیب می شد. او تایید کرد که خروج گلکسی نوت ۷ از میدان رقابت به فروش آیفون ۷ بیشتر کمک کرده است، گرچه نمی توان میزان و دامنه تاثیر آن را به صورت دقیق مشخص کرد. با این حال تیم کوک اعلام کرد که شرکتش به  تمام کسانی که به جای خرید نوت ۷، به سمت جدیدترین محصولات اپل روی می آورند خوشامد می گوید.

تقاضا برای آیفون ۷ و ۷ پلاس همچنان بالاست و شرکت کالیفرنیایی هنوز نتوانسته ظرفیت تولید خود را با تقاضای بازار هماهنگ کند. فعلاً نمی توان در خصوص زمان متعادل شدن این دو روند اظهار نظر کرد، اما تصور می شود حداکثر تا دو ماه آینده تحویل تمام نسخه های آیفون ۷ به روز شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.