تیم کوک: هوش مصنوعی و واقعیت افزوده آینده اپل را می سازند

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

تیم کوک مدیر عامل کمپانی اپل به تازگی در مصاحبه ای تاکید کرد که شرکتش در محصولات آینده اش تمرکز و سرمایه بالایی را صرف تکنولوژی های هوش مصنوعی و واقعیت افزوده خواهد کرد.


تیم کوک این صحبت ها را در پاسخ به گفته خبرنگار روزنامه واشینگتن پست مطرح نمود که پرسیده بود؛ او و همکارانش چگونه می خواهند نگرانی سهامداران از بابت وابستگی بیش از حد اپل به فروش آیفون ها و کاهش هیجان بازار تلفن های هوشمند، واکنش نشان دهد.

او معتقد است افزوده شدن هوش مصنوعی به محصولات فعلی این شرکت می تواند وابستگی و نیاز کاربران به آنها را بیش از پیش افزایش دهد، چرا که انسان ها در آینده نیاز دارند در همه حال به سرویس های مختلف متصل باشند.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۸

مهندسین اپل هر سال تلاش می کنند قابلیت های دستیار صوتی خود را ارتقا دهد. هدف نهایی چنین سرویسی توسعه دستیار دیجیتالی کاملاً هوشمندی است که به نحوی بخشی از مسئولیت های روزانه فرد را بر عهده بگیرد. این تلاش وقتی بیشتر شده که رقبای اصلی (گوگل و آمازون) هم سرویس های مشابه خود را دارند و در یکی دو سال اخیر سرمایه گذاری زیادی را بر روی این سرویس ها (گوگل ناو و آلکسا) انجام داده اند.

تیم کوک همچنین می افزاید که اپل نگاه ویژه ای برای توسعه تکنولوژی واقعیت افزوده دارد و سرمایه قابل توجهی را به آن اختصاصی داده است. البته او توضیح نداد که این تلاش ها محدود به توسعه نرم افزارهای واقعیت افزوده می شود، یا این که قرار است سخت افزاری مستقل نیز در این زمینه با برند اپل روانه بازار شده و با گوگل گلس، مجیک لیپ و از همه مهمتر هولولنز مایکروسافت به رقابت بپردازد.

مدیرعامل شرکت ساکن کوپرتینو در ادامه گفت: «من فکر می کنم که فناوری واقعیت افزوده جذابیت فراوانی دارد، پس بله، ما در پشت پرده کارهای زیادی را در این زمینه در دست انجام داریم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.