جانی آیو مخالف نمایشگر لمسی در مک بوک های اپل است

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

جانی آیو به عنوان طراح ارشد محصولات کمپانی اپل در مصاحبه ای تازه با وبسایت CNET اعلام کرد که او و تیمش سال ها قبل ایده نمایشگر لمسی را در تولید مک بوک ها کنار گذاشته اند، اما گفت که آنها در حال کار بر روی دیگر راهکارها همچون نوار ابزار لمسی تاچ بار (Touch Bar) هستند.


او در پاسخ به این سوال که چرا او نمایشگرهای لمسی را برای لپ تاپ های اپل مناسب نمی داند، بیان داشت:

«دلایل محکم متعددی وجود دارد، اما تشریح آنها دشوار است، چرا که لازمه آن صحبت درباره کارهایی است که در حال حاضر مشغول انجام دادن آنها هستیم. من به هیچ وجه قصد ندارد فعلاً در مورد آنها حرفی بزنم.»

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۹

البته سرنخ هایی در این رابطه وجود دارد، از جمله این که می دانیم شرکت استرالیایی «Sonder Keyboard» سازنده کیبورد با دکمه های قابل شخصی سازی e-ink مذاکراتی را با اپل داشته است. آیو تنها به گفتن این مورد بسنده کرد که مسیری که با تولید تاچ بار آغاز شده با جدیت ادامه خواهد یافت.

این طراح مشهور تاکید می کند که طراحان اپل پیش از آن که روی توسعه تاچ بار تمرکز کنند، گزینه های متعددی را مورد بررسی قرار داده اند و مدتی با آنها کار کرده اند، اما به مرور هرکدام عیب های خود را آشکار ساخته و کنار رفته اند. بسیاری از ایده ها در تئوری بسیار کارآمد به نظر می رسند، اما پس از تولید نمونه اولیه و استفاده های طولانی عدم کارایی آنها مشخص می شود.

جانی آیو شعار قدیمی اپل یعنی «متفاوت بیاندیش» (thinking different) در بیان بسیار آسان می داند، اما تولید چیزی متفاوت که در دنیای واقعی به درد بخور هم باشد، واقعاً دشوار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.