حدود ۹۰ درصد از لوازم جانبی محصولات اپل در فروشگاه آمازون تقلبی هستند

زمان حدودی مطالعه مطلب: < 1 دقیقه

اپل قصد دارد به شکل جدی با عرضه لوازم جانبی غیر اصلی محصولاتش در فروشگاه های آنلاین مقابله کند. بررسی های تازه این شرکت نشان می دهد که از هر ۱۰ مورد لوازم جانبی عرضه شده در فروشگاه معتبری چون آمازون، حدود ۹ مورد تقلبی هستند.


بیشتر آمار محصولات تقلبی مربوط به شارژر و کابل های تبدیل انواع آیفون می شود که خطر بزرگی برای این ابزارهای گران قیمت کاربران ایجاد خواهند کرد.

اپل به دنبال شکایت از این تولید کننده های غیر قانونی و دریافت غرامت از آنهاست. این شرکت همچنین به کاربرانش هشدار داده که استفاده از این لوازم می توانند باعث افزایش بیش از حد گرما در باتری دستگاه ها، آتش سوزی و یا بروز اتصال کوتاه و شوک الکتریکی شوند.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

کابل ها و آداپتورهای غیر اصلی در فروشگاه آمازون معمولاً با عنوان «فروخته شده توسط اپل» یا (sold by Apple) معرفی می شوند و در عوض تصاویر واقعی، از تصاویر تبلیغاتی محصولات اصلی خود اپل استفاده می نمایند،‌ اما در واقع این محصولات ساخت کمپانی هایی مانند «Mobile Star» و حدود ۵۰ شرکت کوچک تر دیگر هستند که همین امر برخورد با آنها را دشوارتر می سازد.

شرکت ساکن کوپرتینو هنوز به صورت رسمی شکایت خود را تحویل مقامات قضایی نداده است، اما طی بیانیه ای رسماً اعلام کرده که با تمام توان برای مقابله با تولید و عرضه این محصولات تقلبی و خطرناک تلاش خواهد کرد. البته علی رغم پیگیری های انجام گرفته هنوز هم سیل این محصولات تقلبی به سمت وبسایت هایی چون آمازون روان است.

mobile-star-counterfeit

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.