آیا وقت آن رسیده که با گوشی قبلی خداحافظی کرده و آیفون ۷ بخریم؟

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۳ دقیقه

در طی چند سال گذشته اپل تقریبا در حوالی پاییز از یک پرچمدار تازه رونمایی می کند. این بدین معنی است که هر سال یک گوشی به روز با امکانات چشمگیرتر در فروشگاه‌ها برای‌مان دست تکان می دهد. بعضی ها که بدون معطلی میروند و یک دستگاه تهیه می کنند اما بیشتر کاربران از یک طرف دوست دارند گوشی هوشمند نو داشته باشند و از طرف دیگر نمی توانند خودشان را متقاعد کنند.


همین موضوع در رابطه با آیفون ۷ نیز صدق می کند. دو رنگ منحصر به فرد و چشم نواز مشکی مات و براق، در کنار دوربینی که به لطف لرزشگیر اپتیکال دیگر عکس تار نمی اندازد و از طرفی عملکرد بسیار بهتری در محیط های کم نور از خود به جا می گذارد، به علاوه‌ی پردازنده فیوژن فوق سریع به اتدازه کافی وسوسه کننده هستند. در این مقاله به این موضوع می پردازیم که آیا وقت تعویض گوشی قبلی با آیفون ۷ فرا رسیده است یا می توانیم همچنان با گوشی قدیم‌مان سر کنیم؟

دارندگان آیفون SE

apple-talk-podcast-iphone-se-hero

اگر به این دلیل به سراغ آیفون SE رفته اید که خوش دست بودن و سایز مناسب را می پسندید، باید بگوییم هیچ گزینه‌ی بهتری ندارید که جایگزینش کنید. تنها موضوعی که می ماند بحث ظرفیت حافظه است؛ بالاترین فضای ذخیره سازی که این اسمارت فون ۴ اینچی در اختیار قرار می دهد، ۶۴ گیگابایت است که البته برای شماری کاربران کفایت می کند. حال آنکه در عصر فیلم برداری ۴k و تصاویر HD به همراه بازی های سنگین ممکن است کمی با کمبود حافظه مواجه شوید، مخصوصا اگر عکس برداری و ثبت ویدیو به طور روزمره یا در جریان سفر به یکی از عادات‌تان بدل شده است.

دارندگان آیفون ۶s و ۶s پلاس

iphone-6s-plus-metal-hero

در روان شناسی صنعتی اصطلاحی وجود دارد موسوم به «تفاوت محسوس». این اصطلاح بدین معنی است که اگر کالای جدیدی با مشخصات به روز روانه‌ بازار شد و این مشخصات تفاوت چندانی با محصولی که شما دارید نمی کرد، خرید مدل جدیدتر هیچ لزومی ندارد. به طور مثال ممکن است خیلی ها نتوانند بین عکس های ثبت شده با آیفون ۶s و ۷ تفاوتی قائل شوند و صرفا در حالتی که شرایط نور ضعیف باشد و یا بخواهید با حالت «پرتره» عکس برداری کنید و یا زیاد از قابلیت زوم استفاده می برید، آیفون ۷ به کارتان می آید. در غیر این صورت چنانچه از سطح کیفی تصاویر و ویدیوهایی که می گیرید رضایت دارید، هیچ لزومی به آپگرید و خرید مدل ۷ یا ۷ پلاس نیست.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۴۴

دارندگان آیفون ۶ و ۶ پلاس

iphone_6_plus_gold_box_hero

اسمارت فون های یاد شده کماکان در زمره بهترین گوشی های موبایل به قرار دارند و صرفا کمی پا به سن گذاشته اند و دوربین و پردازنده‌شان قابل قیاس با سری ۷ یا ۶s نیست. اما چنانچه سرعت پردازش و یا کیفیت تصاویر ثبت شده با آیفون ۶ یا ۶ پلاس‌تان همچنان رضایت بخش است که هیچ، ولی در صورتیکه این موارد پس از گذشت دو سال کمی اذیت‌تان می کند، آیفون ۷ با بهترین دوربین و سریع ترین پردازنده موجود منتظر شماست.

دارندگان آیفون ۵

iphone-5-iphone-5s-iphone-se-latte

شماری از کاربران هم مدت هاست که در حال استفاده‌ی یکی از مدل های ۵ یا ۵c و یا ۵s  هستند. خب باید بگوییم که گوشی های هوشمند یاد شده حسابی سن و سالی ازشان گذشته و قابلیت های به کار رفته در آیفون ۷ یا ۷ پلاس از همه لحاظ برتری قابل توجهی نسبت به آنها دارد. حال اگر دوست دارید از یک iOS 10 روان و با تمام ویژگی ها بهره ببرید و قادر باشید بازی و یا اَپ های‌تان را براحتی بروزرسانی کنید، همچنین دوربین بسیار با کیفیت تری در دست داشته باشید حتما یکی از مدل های آیفون ۷ را تهیه کنید. اما در صورتیکه تنها به طراحی آیفون فعلی‌تان علاقه دارید، خب می توانید به آیفون SE مهاجرت نمایید.

سخن نهایی

به یاد داشته باشید که همواره فناوری به سوی بهتر، سریع تر، باریک تر و شفاف تر شدن گام برمی دارد. این نکته را هم در نظر بگیرید که سال آینده مصادف با دهمین سال تولد آیفون به حساب می آید و ممکن است اپل با ارائه محصولی نوآورانه همه را غافلگیر نماید. پس خوب است پیش از اینکه تصمیم‌تان به خرید جدی شود، به همه موارد خوب فکر کنید.

 

1 نظر
  1. ایفون 7 بخرم یا نه - فارس نتورک می‌گوید

    […] آیفون ۷ بخریم یا نه؟ […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.