آتش گرفتن گلکسی نوت ۷ های ایمن؛ تاوانی که سامسونگ برای رقابت با آیفون ۷ پرداخت

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

دیگر نمی توان پایانی بر کابوس نوت ۷ سامسونگ متصور شد. بعد از انفجارها و آتش گرفتن های متعدد گلکسی نوت ۷ های این شرکت در هفته های اول پس از عرضه، این کمپانی ضرری بیش از یک میلیارد دلاری را به جان خرید و در طی فراخوانی بین المللی تلاش کرد تمام نسخه های معیوب را از دست کاربران جمع آوری و نسخه ایمن تلفن هوشمند خود را جایگزین آن نماید.


اما ماجرا به اینجا ختم نشد و مدتی بعد از گوشه و کنار جهان خبرهایی به دست رسید مبنی بر آن که نسخه های جایگزین شده نوت ۷ نیز آرام و قرار ندارند و گاه حوس آتش گرفتن به سرشان می زند.

ابتدا شنیده شد یک دستگاه از این فبلت، آن هم در شرایطی که خاموش بوده، در حین یک پرواز خود به خود در جیب صاحب آمریکایی اش آتش گرفته است. چند روز بعد خبری مشابه نیز از کشور تایوان به گوش رسید.

به دنبال این وقایع اپراتورهای مشهور در ایالات متحده اعلام کردند که کاربران می توانند به رایگان گلکسی نوت ۷ خود را با اسمارتفون دیگری جایگزین کنند. AT&T نیز اعلام کرده که در حال بررسی گزینه توقف کامل فروش فبلت گران قیمت سامسونگ است.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۴۰

شرکت کره ای تا به حال نسبت به این وقایع سکوت اختیار کرده بود، اما بالاخره دست به کار شد و با انتشار بیانیه ای رسمی به اولین حادثه منتسب به نسخه ایمن گلکسی نوت ۷ واکنش نشان داد:

«تا زمانی که دستگاه مورد نظر به دست ما نرسید، نمی توانیم تایید کنیم که واقعاً یک نوت ۷ جدید دچار حادثه شده است. ما در حال همکاری با مقامات هستیم تا بتوانیم تحقیق کاملی روی موبایل آتش گرفته انجام دهیم. به محض مشخص شدن ابعاد ماجرا اطلاع رسانی لازم انجام خواهد گرفت.»

مدت کوتاهی بعد از انتشار بیانیه فوق شرکت سامسونگ بیانه دیگری را در اختیار رسانه ها قرار داد:

«سامسونگ نگرانی های اپراتورها و مشتریان را در خصوص ایمنی نوت ۷ های جدید کاملاً درک می کند و می پذیرد که پس از انتشار اخبار جدید سوالاتی پیرامون ایمنی سری جدید این تلفن هوشمند به وجود آمده باشد. ما با به سرعت در حال تحقیق و بررسی هستیم هر گونه اطلاعاتی را به اشتراک می گذاریم. می خواهیم مشتریانمان اطمینان داشته باشند که ما هر گزارشی را جدی می گیریم و در راه روشن شدن ماجرا تلاش می کنیم.»

لازم به ذکر است که شرکت کره ای برای آن که بتواند رقابت جدی تری با آیفون های اپل داشته باشد، گلکسی نوت ۷ خود را مدتی زودتر از موعد سال های قبل روانه بازار کرد و عده ای بر این باورند همین عجله یکی از عوامل بروز چنین فاجعه ای بوده است و برای سامسونگ نتیجه عکس به دنبال داشته است، چرا که انتشار اخبار انفجارهای متعدد گلکسی نوت ۷ های سامسونگ سبب شد که بسیاری از خریداران به سمت آیفون ۷ پلاس اپل جلب شوند و فروش شگفت انگیزی را برای آن رقم بزنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.