اتوکد برای مک تا سال ۲۰۲۴ منتشر می‌شود!

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

کمپانی اتودسک (Autodesk) که نامی آشنا برای طراحان دو بعدی و سه‌بعدی در سرتاسر دنیاست، از انتشار نسخه مخصوص اتوکد برای مک تا سال ۲۰۲۴ خبر داد. به این ترتیب، نرم‌افزار‌های AutoCAD 2024 و AutoCAD LT 2024 با سازگاری کامل برای چیپست‌های اپل مانند M1 و M2 منتشر می‌شوند.

البته نسخه اتوکد جدید ۲۰۲۴ نه تنها با چیپ‌های M1 و M2 اپل، بلکه با تمامی مکبوک‌های دیگر یعنی مدل‌های دارای پردازنده اینتل نیز سازگار خواهد بود. این سازگاری کامل یا به اصطلاح Native سبب می‌شود تا هیچگونه اختلال یا خطایی در زمینه اجرای نرم‌افزار اتوکد مک وجود نداشته باشد. چنین اتفاقی به احتمال زیاد بازار لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های مجهز به پردازنده‌های X86 مانند Intel و AMD را کساد خواهد کرد.

تا به امروز معماران و بسیاری از دانشجویان برای استفاده از نرم‌افزار اتوکد، مجبور به استفاده از کامپیوتر‌های اینتل بودند. پس از آخرین مک بوک‌های تولید شده با پردازنده اینتل در سال ۲۰۱۹، بسیاری از کاربران حرفه‌ای برای برطرف کردن نیازهای خود به خرید لپتاپ‌های گیمینگ شرکت‌های دیگر روی آورده بودند. اما مشکل اساسی بسیاری از این دستگاه‌ها، وزن بالا، باتری ضعیف و طول عمر نسبتا پایین بود. در عوض، مک بوک‌ها به لطف باتری قدرتمند، مصرف بهینه CPU و گرافیک، نمایشگر با کیفیت و بدنه آلومینیومی، طرفداران زیادی دارد. به علاوه، یکپارچگی سخت‌افزار و نرم‌افزار نیز سبب افزایش طول عمر مفید و کارایی دستگاه می‌شود.

سازگار شدن اتوکد با مک به معنای افزایش راندمان این نرم افزار تا بیش از ۲ برابر است. در نتیجه به راحتی می‌توان با تمامی مک بوک‌های مجهز به چیپ‌ M1 و M2، اتوکد را به راحتی اجرا کرد. به علاوه بسیاری از قابلیت‌ها مانند Markup Import، Markup Assist، Smart Blocks Placement و Trace Updates نیز اضافه خواهند شد.

با سازگار شدن اتوکد برای مک، به احتمال زیاد سایر نرم‌افزارهای کمپانی اتودسک مانند ۳DMax نیز پس از آن برای مک های مجهز به چیپ سری M منتشر خواهند شد. در نتیجه به نظر می‌رسد پایان دوره پادشاهی کامپیوترهای مجهز به چیپ Intel نزدیک است و تمام افراد حرفه‌ای در تمامی زمینه‌ها به زودی به مک بوک روی خواهند آورد.

منبع MacRumors
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.