ایرپاد پرو ۲ با درگاه USB-C عرضه می‌شود

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

طبق ادعای مینگ چی کو، تحلیلگر مسائل مرتبط با کمپانی اپل، این شرکت تصمیم دارد تا ایرپاد پرو ۲ را در سال ۲۰۲۳ با درگاه USB-C عرضه کند. اگرچه پیش از این قرار بود تمامی ایرپاد‌ها با این درگاه جدید عرضه شوند. اما به نظر می‌رسد اپل تصمیمی مبنی بر عرضه ایرپاد ۲ و ایرپاد ۳ با این درگاه جدید ندارد. تا به امروز تمامی ایرپاد‌های اپل با درگاه لایتنینگ برای شارژ عرضه شده‌اند.

مینگ چی کو در یک توییت گفته، اپل فعلا برای جایگزین کردن درگاه لایتنینگ با USB-C در ایرپاد ۲ و ۳ اقدامی انجام نداده است. در مقابل، از آنجایی که ایرپاد پرو ۱ در ابتدا با نسخه کیس شارژ بی‌سیم (Wireless Charging Case) عرضه شده بود و سپس در سال ۲۰۲۱ با کیس مگ‌سیف (Magsafe Charging Case) عرضه شد؛ بعید نیست که ایرپاد پرو ۲ نیز در یک نسخه جدیدتر عرضه شود. در ادامه، مینگ چی کو ادعا می‌کند اپل قرار است درگاه USB-C را در نسل چهارم ایرپاد‌ها اضافه کند.

مارک گورمان، تحلیلگر مؤسسه بلومبرگ، نیز باور دارد که تمامی مدل‌های ایرپاد تا پایان سال ۲۰۲۴ با درگاه USB-C عرضه خواهند شد. این تغییر استفاده از درگاه لایتنینگ و جایگزین کردن آن با درگاه USB-C در پی اجبار‌های اتحادیه اروپا و قوانین مرتبط به آن صورت گرفته است تا یک درگاه شارژ یکسان برای تمامی محصولات الکترونیکی وجود داشته باشد. در پی همین قانون‌گذاری، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس نیز به احتمال زیاد با درگاه USB-C و پروتکل تاندربولت ۳ عرضه شود.

یکپارچه شدن محصولات الکترونیکی در بهره‌مندی از درگاه شارژ USB-C یک گام مثبت در صرفه‌جویی در تولید لوازم جانبی می‌رسد. اگرچه، پیش از این نیز اخباری مبنی بر الزام بهره‌مندی لوازم جانبی USB-C از استاندارد MFi منتشر شده بود. در نتیجه نمی‌توان از هر کابل یا محصولی در کنار محصولات اپل استفاده کرد.

منبع MacRumors
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.