در آینده نزدیک، آیفون هم به اسکنر عنبیه چشم مجهز می شود

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

اپل قصد دارد در سال ۲۰۱۷ و به مناسبت دهمین سال تولد آیفون هایش، آنها را به اسکنر عنبیه چشم مجهز کند. این خبر توسط خبرگزاری «دیجی تایمز» و به نقل از یک منبع چینی منتشر شده است. این در حالیست که وب سایت مذکور پبش از این اعلام کرده بود که در پی پرس و جو هایش از تامین کنندگان این قطعه، امکان چنین کاری تا سال ۲۰۱۸ برای اپل امکان پذیر نخواهد بود.


اسکنر عنبیه، می تواند تکمیل کننده حسگر اثر انگشت باشد، یا حتی ممکن است موجب حذف این فناوری گردد، چرا که عنبیه یا ماهیچه دایره ای و رنگی چشم، الگوهایی پیچیده و کاملا تصادفی دارد که برای هر نفر، منحصر به فرد است. اسکنر یاد شده می تواند در قفل گشایی گوشی، انجام پرداخت ها و سایر مواردی که امنیت در آن مطرح است، کاربرد داشته باشد. گفتنی است که سامسونگ در آخرین محصول خود، گلکسی نوت ۷، از چنین فناوری استفاده کرده است.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۵۶

یک تامین کننده تایوانی به نام «Xintec» (زین تک)، که به کمپانی تولید پردازنده TSMC وابسته است، قصد دارد تولید چیپ های تشخیص عنبیه را به طور انبوه برای سال ۲۰۱۷ آغاز کند. پیش بینی می شود در سال های آینده، این فناوری بسیار محبوب شود که در نتیجه، سفارش بسیاری از کمپانی هایی که گجت هوشمند تولید می کنند را در پی خواهد داشت. در همین راستا شرکت یاد شده قصد دارد خودش را برای حجم بالای سفارشات که ممکن است تنها از سوی اپل نباشد، آماده کند و امیدوارست این اقدام سود شرکت را به میزان قابل توجهی بالا ببرد. «زین تک» می گوید که در زمینه شایعات یا مشخصاتی که در رابطه با این محصول یا مشتریانش باشند، اظهار نظری نمی کند.

در هر حال همانطور که با شایعات رویداد چهارشنبه آینده روبرو هستیم، زمزمه هایی هم درباره محصولات اپل در سال ۲۰۱۷ به گوشمان می خورد که همگی این موضوع را تایید می کنند که باید منتظر تغییرات بسیار قابل توجهی در آیفون های سال آینده باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.