در سال ۲۰۱۷، آیفونی لوکس با صفحه نمایش خمیده رونمایی خواهد شد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

مدت ها پیش شایعه شده بود که اپل، سه مدل آیفون را برای سال ۲۰۱۶ در نظر دارد، حتی رندرهایی از مدل های مختلف نیز بیرون آمد و نام «آیفون پرو» هم بر این مدل نهاده شد تا اینکه گزارش های چند روز پیش، خبر دادند که تنها دو مدل ۴.۷ اینچی و ۵.۵ اینچی، در سپتامبر رونمایی خواهند شد. حالا اینطور که از گزارش های جدید پیداست، شرکت اپل قصد دارد نمونه کاملا جدیدی از آیفون را در سال ۲۰۱۷ عرضه کند و از مدت ها پیش هم کار بر روی آن را کلید زده است. سال آینده، دهمین سالگرد تولد آیفون است و فرصت مناسبی برای رونمایی از یک محصول کاملا جذاب به حساب می آید.


دستگاه مورد بحث، تاکنون نام قطعی ندارد اما ویژگی های منحصر به فردی خواهد داشت، از جمله صفحه نمایش بزرگتر ۵.۸ اینچی، آن هم از نوع خمیده. به کار گیری این نوع از صفحه نمایش می تواند قابلیت های بسیار نوآورانه ای را به این مدل بیافزاید. به علاوه کمپانی مورد بحث از فناوری AMOLED در این مدل استفاده خواهد کرد که کنتراست بالاتر و زاویه دید بهتر، برخی از مزایای آن محسوب می شوند که در مقایسه با صفحه نمایش های فعلی LCD، بسیار بهبودیافته تر خواهند بود.

گزارش های تازه، به نوعی ادعاهای تحلیلگر ارشد موسسه KGI، آقای «مینگ چی کو» را تصدیق می کنند که اپل قصد دارد سه نمونه از نسل بعدی آیفون هایش را تولید و عرضه کند. نسخه های ۴.۷ و ۵.۵ اینچی مانند قبل از فناوری LCD و مدل ۵.۸ اینچی برای اولین بار مجهز به صفحه نمایش AMOLED خواهد بود.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۵۶

iphonewraparounddisplay-800x511

سایز ۵.۸ اینچ برای آیفون بسیار بزرگ به نظر می رسد و با توجه به اینکه حاشیه های بالا و پایین گوشی بیشتر از سایر اسمارت فون هاست، این سایز ممکن است چندان خوش دست و کاربردی از آب در نیاید. اما اپل می تواند با همان سایز فعلی سری بلاس، ابه این هدف برسد؛ تنها کافیست ضخامت گوشی را به ۷.۲۵ میلیمتر افزایش دهد. با این کار ۵.۸ اینچ با رزولوشن بالاتر حاصل می شود و حاشیه افزایش یافته در لبه ها ی کناری، چیزی شبیه سامسونگ گلکسی S7 خمیده، از آب در می آیند.

شرکت اپل، مدتی ست که در بیشتر محصولاتش به افزایش تنوع رنگ بندی و تغییرات جزئی از این دست اکتفا می کند که این موضوع انتقاد بسیاری را در پی داشته است. این کمپانی می تواند با تولید این مدل آِیفون، ادعای عدم نوآوری و تکرار را تا حدودی کمرنگ کنذ.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.