آیا «سیری» اپل واقعا باهوش است؟

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

در حالیکه سیری در بروزرسان آی او اس ۱۰ بیش از پیش هوشمند شده، شماری بر این باورند دستیار مجازی اپل کماکان در برخی مواقع از ارائه‌ی پاسخ صحیح باز می ماند و گفته می شود دستیار هوشمند گوگل و یا نمونه ای که توسط سازندگان اصلی سیری توسعه یافته است به مراتب یهتر از پس سوالات بر می آیند. در همین رابطه یکی از کهنه‌کاران عرصه‌ی فناوری، آقای والت ماسبرگ، در یادداشتی در نشریه‌ی وِرج به این موضوع پرداخته که «سیری تا چه حد ابله است؟»


ماسبرگ در مقاله‌اش به ارائه‌ی مثال هایی پرداخته که سیری قادر به پاسخ دادن با آنها نبوده اما نباید این موضوع را هم فراموش کرد که این دستیار هوشمند به مداوم از سوی اپل در حال به روزرسانی و بهبود است و ممکن اگر همین لحظه سوالات والت ماسبرگ از او پرسیده شود، به خوبی به آنها پاسخ دهد(چرا که اپل قطعادر اولین فرصت ایرادات یاد شده را بر طرف کرده).

talking to siri

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۵۲

افزون بر این، کمپانی کالیفرنیایی در پاسخ به ماسبرگ عنوان کرده که سیری بیشتر بر روی انجام درخواست هایی مانند ارسال پیام و برقراری تماس و کارهایی از این دست متمرکز است تا پاسخ به انواع سوالاتی که ممکن است به ذهن برسد. این گونه سوالات که اپل از آنها به «دنباله‌ی بلند» یاد می کند، سوالات پیچیده تری هستند مانند این سوال که «مناظره ریاست جمهوری چه زمانی است؟» و این شرکت معتقد است که این گونه سوالات تنها چند صد بار در روز ممکن است پرسیده شوند حال آنکه کاربران در اکثر اوقات درخواست های مرتبط تری را از سیری خواستار می شوند.

همین چند وقت پیش بود که سازندگان اصلی سیری زیر چتر سامسونگ قرار گرفتند و اتفاقا در این زمینه اظهار کردند که سیری هرگز برای تبدیل شدن به یک دستیار هوش مصنوعی طراحی نشده است. افزون بر این، گوگل هم در جریان کنفرانس خود از دستیار هوشمندش پرده برداشت و به گفته ماسبرگ قادر است به هر پرسشی که سیری از پاسخ به آن عاجز است، پاسخ دهد.

ماسبرگ بر این باور است سیری در آی او اس ۱۰ هوشمندتر شده اما این سطح از ذکاوت در دنیایی که به سرعت در راستای هوش مصنوعی گام بر می دارد هرگز کافی نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.