از دیدگاه مدیران اپل مک بوک پرو نیازی به درگاه های اضافه ندارد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

این روزها اپل در بحث درگاه های ورودی ابزارهایش انتقادات زیادی را متوجه خود ساخته. از ماجرای حذف جک هدفون ۳.۵ میلی متری گرفته تا حذف پورت های USB، مگ سیف و اسلات کارت حافظه SD. اما مدیران این شرکت روی درستی تصمیم های خود اصرار دارند و می گویند محصولات جدید آنها به این درگاه ها نیازی نخواهند داشت.


فیل شیلر به عنوان یکی از اصلی ترین مدیران کمپانی اپل به تازگی در مصاحبه با نشریه ایندیپندنت و در جواب سوالی در خصوص دلیل حذف درگاه کارت حافظه SD اعلام داشته است که این تصمیم کاملاً عاقلانه گرفته شده، چرا که پورت مذکور علاوه بر حجیم و دست و پا گیر بودن، با وجود امکان انتقال عکس ها و فیلم ها از روی دوربین های دیجیتال با استفاده از وای فای، دیگر کاربرد سابق خود را از دست داده است.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۹

البته کاربران حرفه ای تر چندان با این نظر موافق نیستند، چون اتصال وای فای هنوز هم از لحاظ پایداری و سرعت توان رقابت با انتقال از طریق کارت حافظه SD را ندارد. در کاربردهای حرفه ای قابل اطمینان بودن و سرعت از فاکتورهای بسیار پر اهمیت به حساب می آیند که در حال حاضر وای فای فاقد این ویژگی ها است. به همین جهت باز هم بسیاری نیاز دارند که به سراغ خرید مبدل برای مک بوک تازه خود بروند.

از طرف دیگر فرد سوال کننده این موضوع را مطرح ساخته که حفظ جک هدفون با وجود حذف برخی درگاه های پر اهمیت تر رفتاری غیر منطقی و متناقض به نظر می رسد. شیلر در پاسخ به این دیدگاه می گوید که جک هدفون هنوز هم از طرف کاربران عادی و افراد حرفه ای بسیار پرکاربرد است، گرچه آنها تمایل دارند که افراد در این زمینه نیز به سمت راهکارهای بی سیم حرکت کنند.

این مدیر ارشد اجرایی اپل اعتراف می کند که گفتگوهایی تند و احساسی و جدل های سختی بر سر مک بوک پرو های جدید اپل در گرفته و او حتی از شدت و حجم برخی انتقادات شگفت زده شده است. فیل شیلر تایید می کند که حذف تمام درگاه ها و جایگزینی همه آنها با پورت تاندربولت / USB-C تصمیمی جسورانه بوده، اما می گوید که اپل قصد دارد تا به کاربران در گذر از این تغییر یاری برساند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.