یک راه‌حل کاربردی برای رفع هاله‌ی زرد صفحه نمایش در برخی آیفون‌های ۷

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

به سال ۲۰۱۰ و رونمایی از آیفون ۴ اپل که برگردیم، یادمان می‌آید که بعضی آیفون‌هایی که آن زمان به دست کاربران رسیدند، صفحه‌نمایش‌شان کمی به زردی می‌زد. پس از ابراز نگرانی شماری از کاربران، مشخص شد که اپل به دلیل تعجیل در تحویل تلفن‌های هوشمندش به مشتریان، دیگر فرصت آن را نداشته تا اجازه دهد دستگاه‌ها پیش از بسته بندی خشک شوند. در هر حال این موضوع پس از مدتی ار بین می رفت و صفحه‌نمایش کاملا به حالت شفاف درمی‌آمد.


حالا پس از گذشت شش سال، شماری از خریداران آیفون ۷ عنوان می‌کنند که اسکرین گوشی هوشمندشان رنگی مایل به زرد دارد. در این شرایط چنانچه مشکل از خشک نشدن چسب و مواردی از این دست باشد، مشکل خود به خود برطرف می‌شود. حال آنکه اگر مدتی از مشاهده این موضوع می‌گذرد و رنگ زرد همچنان قابل رویت است از طریق اعمال برخی تنظیمات می‌توان مشکل را مرتفع نمود.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

برای انجام تنظیمات یاد شده به مسیر Settings>>General>>Accessibility بروید. دراینجا روی Display Accommodations تپ کنید و سپس دکمه Color Filters را به حالت روشن درآورید. در لیستی که برای‌تان به نمایش درمی‌آید، Color Tint را برگزینید و با لغزاندن نوار Hue، میزان دلخواه رنگ زرد را تنظیم نمایید. با لغزاندن Intensity به کمترین حد، صفحه نمایش طیف آبی‌تری به خود می‌گیرد که می‌توانید میزانی که مایل هستید را تنظیم کنید.

پس می‌توانیم نتیجه‌گیری کنیم که ممکن است زردی صفحه‌نمایش به دلیل نمناک بودن چسب‌های زیرین باشد که با گذشت چند روز و پس از خشک شدن از بین می‌رود. این احتمال هم می‌رود که تنظیمات دستکاری شده باشند که با اعمال دستورالعمل بالا می‌توانید رنگ موردنظرتان تنظیم کنید. در غیر این صورت، مشکل از جای دیگری است و احتمالا می‌بایست دستگاه موبایل‌تان را تعمیر یا تعویض نمایید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.