انتخاب بین آیفون ۶s و آیفون ۷؛ کدامیک برای من مناسب است؟

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۴ دقیقه

آیفون ۷ و ۷ پلاس آخرین و بهترین پرچمداران اپل محسوب می شوند. اما آیا این موضوع می تواند جذابیت مدل های پارسال را کم کند؟ در حالی که طراحی ظاهری یکسان بوده، سایز نمایشگر تغییر نداشته و هر دو به خوبی iOS 10 را اجرا می کنند، آیا باز هم توجیه دارد که برای محصولی هزینه کنیم که صرفا جدیدتر است؟ در این میان، قیمت منطقی تر آیفون ۶s هم بسیار وسوسه کننده است! آیفون‌چی در این مقاله به مسئله یاد شده پرداخته و تمام ویژگی های جدیدی که به آیفون ۷ اضافه گشته با آیفون ۶s مقایسه می کند. با ما همراه باشید.


 

رنگ بندی

iphone-7-backs

 

آیفون های سری ۶s در رنگ های گلد، سیلور، رزگلد و گری یا همان خاکستری عرضه شدند. حال آنکه در مدل های امسال، رنگ خاکستری جای خود را به مشکی مات داده و همچنین رنگ براق آن نیز در دسترس است.

  • چنانچه واقعا یکی از رنگ های مشکی به دل‌تان نشسته، احتمالا باید به سراغ آیفون ۷بروید.

مقاومت در برابر آب

iphone-7-water-resistance

با اینکه آیفون های سری ۶s استاندارد کیفی مقاومت به آب را دریافت نکردند اما نوارها و دورگیرهای تعبیه شده در آنها، اسمارت فون های مورد اشاره را در مقابل رطوبت و تماس سطحی با آب محافظت می کنند.

از طرفی مدل های جدید آیفون موفق به دریافت گواهینامه‌ی IP67 گشته که کاملا از ورود آب و گرد و غبار به داخل گوشی مانع می شود. هرچند اپل دقیقا اشاره نکرده که منظور دقیق از عبارت ضد آب چیست، اما به نظر می رسد گوشی های یاد شده نسبت به پاشیده شدن آب و یا افتادن در آب مقاوم هستند. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که هرگز توصیه نمی شود آن ها را برای مدت طولانی زیر آب قرار داده یا با هریک از این دو تلفن هوشمند به شنا بروید.

  • اگر با محیط هایی سروکار دارید که احتمال دارد آیفون‌ مرطوب یا خیس شود، گواهی IP67 آیفون ۷، یک ویژگی کاربردی قلمداد می شود.

سرعت، باتری و حافظه ذخیره‌سازی

iphone-7-geekbench

تلفن‌های هوشمند ۶s و ۶s پلاس به پردازنده‌های دوهسته‌ای A9 مجهز هستند که تا همین چند وقت پیش مقام بهترین چیپ ست دنیای اسمارت فون را یدک می کشیدند. آنها از دو گیگابایت رم بهره می برند که همراه ظرفیت های ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت با هر نوع نیاز هماهنگ هستند.

از طرفی در قلب آیفون ۷، پردازنده فوق سریع A10 فیوژن جا خوش کرده که علی رغم اینکه مانند نسل قبلی به صورت ۶۴ بیتی طراحی شده، اما دو هسته اضافه دارد که می توانند بین پردازش‌های عادی و سنگین توزان قابل توجهی برقرار کنند. همین امر تاثیر ویژه ای روی مصرف باتری گذاشته و عمر آن را تا دو ساعت در آیفون ۷ و یک ساعت در مدل ۵.۵ اینچی افزایش می دهد. افزون بر این اپل سرانجام ظرفیت ذخیره‌سازی پایه را به ۳۲ گیگابایت افزایش داده و از آن طرف بالاترین حافظه را به ۲۵۶ گیگابایت ارتقاء بخشیده است.

  • اگر به دنبال حافظه، سرعت و باتری بهنر هستید، آیفون‌ ۷ انتخاب بهتری است.

دوربین

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

iphone_6_camera_photo_hero_1

 

آیفون ۶s از دوربین پشتی ۱۲ مگاپیکسلی و بسیار با کیفیت بهره می برد که قادر است ویدیوهای ۴k هم ضبط کند. همچنین نمونه‌ی بکار رفته در مدل ۵.۵ اینچی از لرزشگیر اپتیکال (OIS) بهره برده که از آن طریق می توان در شرایط نوری ضعیف، تصاویر با کیفیت تری به ثبت رساند. هر دو مدل نیز از دوربین جلویی ۵ مگاپیکسلی برخوردار هستند.

آیفون ۷ نیز از همان دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و ۴k برخوردار است اما دهانه دیافراگم بهبود یافته آن قادر به ثبت عکس هایی با کیفیت بالاتر است. دوربین جلو نیز به ۷ مگاپیکسل ارتقاء یافته و سلفی های بهتری می اندازد. در این میان از لنز ثانویه هم نباید غافل شد که ویژگی های منحصر به فردی از قبیل حالت پرتره را برای آیفون ۷ پلاس فراهم میاورد.

  • اگر به کیفیت دوربین بیش از اندازه اهمیت می دهید، آیفون ۷ یا ۷ پلاس را انتخاب کنید. در غیر این صورت کیفیت عکاسی و فیلمبرداری آیفون ۶s و ۶s پلاس نیز بسیار بالاست و در برخی موارد بهتر از سایر پرچمداران هم ردیف خود است.

 

دکمه‌ی هوم

iphone-7-vs-6s-home-buttons

 

آیفون ۶s از دکمه‌ی هوم کلاسیکی برخودار است که واقعا فشار داده می شود و عملکردی مکانیکی دارد. در حالی که اپل دکمه یاد شده را در آیفون ۷ جایگزین کلیدی غیر مکانیکی نموده و از فناوری مانند فورس تاچ در ترک پد رایانه‌های مک بهره برده است. در واقع با هر بار فشردن دکمه‌ی هوم صرفا حس و صدای کلیک منتقل می شود.

 

  • اگر عملکرد جدید دکمه‌ی هوم به مذاق‌تان خوش نمی آید، به خرید آیفون ۷ فکر نکنید.

 

جک هدفون

iphone-7-no-headphone-jack

جک ۳.۵ میلیمتری صدا از زمان اولین آیفون ها تا مدل های ۶ و ۶s بکار گرفته شده اما مدل های امسال از آن بی بهره هستند و می بایست از یک مبدل استفاده نمود که خوشبختانه همراه با آیفون ۷ عرضه می شود. گزینه‌ی دیگری که اپل ارائه داده خرید یک جفت هدفون بی سیم موسوم به AirPods است که قیمت بسیار بالایی دارد.

 

  • اگر وجود درگاه ۳.۵ میلیمتری صدا برای‌تان اهمیت دارد، آیفون ۶s یا ۶s پلاس را خریداری کنید.

 

توجه به مواردی که به آنها اشاره شد می تواند انتخاب دقیق تری را برای‎تان ممکن سازد؛ همچنین به یاد داشته باشید که بیش از یک سال از عرضه‌ی آیفون ۶s می گذرد و حالا قیمت این محصول بسیار قابل قبول تر از آیفون ۷ است.

 

 

 

احتمالا مایل به مطالعه‌ی این مطالب هم هستید:

کدام ظرفیت آیفون ۷ را بخریم؟

 راهنمای جامع انتخاب رنگ در خرید آیفون ۷

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.