رسماً تایید شد: محافظ دکمه هوم و لنز دوربین آیفون ۷ از جنس یاقوت کبود است

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

در طی چند هفته ای که از عرضه سراسری آیفون ۷ می گذرد، کانال های مختلف در یوتوب حسابی مشغول تولید ویدیو بوده اند و هر گونه تستی که به ذهنتان برسد را روی ساخته های تازه اپل انجام داده اند.


از جمله این تست ها، بررسی مقاومت شیشه محافظ دکمه هوم و لنز دوربین اصلی بود تا معلوم شود آیا جنس آنها از یاقوت کبود هست یا نه.

یاقوت کبود (sapphire) از درجه سختی ۹ برخوردار است، یعنی از این لحاظ تنها الماس را در بالای سر خود می بیند. همین درجه سختی سبب شده تا برخی تولید کننده های ساعت های لوکس از آن به عنوان شیشه محافظ ساعت های گران قیمتش خود استفاده کنند. اپل نیز چند سالی هست که مدعیست از آن به عنوان محافظ دکمه هوم و لنز دوربین پشتی آیفون هایش بهره برده است.

ویدیوهای بررسی منتشر شده تا امروز (همانند ویدیوی زیر) نشان داده که لنز دوربین آیفون ۷ در مقابل ابزارهایی با درجه سختی کمتر از ۹ تسلیم می شود،‌ در حالی که انتظار این است که دست کم تا درجه سختی ۸ را بدون خش برداشتن مقاومت نماید.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

تماشای ویدیو

همین مسئله باعث شد عده ای تصور کنند که شاید اپل در خصوص استفاده از یاقوت کبود در محصولات خود دروغ گفته است. حال فیل شیلر مدیر ارشد محصولات و یکی از اصلی ترین چهره های اپل این ادعاها را رد کرده و تاکید دارد که ماده مذکور پوشاننده لنز دوربین آیفون ۷ است.

یکی از متخصصین وبسایت iMore در توضیح آن چه در ویدیوها مشاهده می شود می گوید که این ابزارها روی شیشه محافظ را «خش» نمی اندازند، بلکه با نیرویی بیش از حد استاندارد آن را «خراش» می دهند. وقتی یک ماده را تا این حد نوک تیز بسازید، در محل تماس نیروی نه چندان زیاد دست کاربر روی سطحی بسیار کوچک متمرکز شده و می تواند به موادی با درجه سختی بالاتر هم آسیب برساند.

برای انجام تست در حالت استاندارد می بایست ماده تست کننده ضخامت یکسانی با ماده تست شونده داشته باشد و با نیرویی استاندارد و یکنواخت روی آن کشیده شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.