صدای «سیری» به لطف فناوری «یادگیری ماشینی» طبیعی تر خواهد شد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

تا چند روز آینده، و با یرگزاری رویداد ماه سپتامبر اپل،  آخرین نسخه ی iOS در دسترس قرار میگیرد. در پی مصاحبه ی وب سایت Backchannel با تعدادی از مدیران این مجموعه، قرار است دستیار صوتی اپل، سیری، در نحوه تلفظ و لحن با تغییرانی رویرو شود. این بهبود ها که مدیون فناوری یادگیری ماشینی هستند، صدای سیری را طبیعی تر خواهند نمود و  این حس که گویی با یک ربات هوشمند حرف می زنید را به شما منتقل نمی کند.


بر اساس گفته های «تام گرابر»، که مسئولیت توسعه پیشرفته پروژه سیری را بر عهده دارد، پاسخ هایی که دستیار یاد شده ارائه می دهد کماکان از یک بانک اطلاعاتی مرکزی استخراج می شوند که از پیش ضبط شده اند؛ در iOS 10 قرار است فناوری یادگیری ماشینی به کمک سیری بیاید و جمله بندی ها را روان تر کند، طوری که انگار یک انسان صحبت می کند.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۵۲

در زمینه ربات گونه بودن صدای سیری همیشه انتقاد هایی وجود داشته است و اخیرا خواننده معروف، Barbra Streisand هم شکایتش را پیش تیم کوک برده که چرا دستیار صوتی اش نام خانودگی او را اشتباه تلفظ می کند. تیم کوک هم پس از عذرخواهی، به خانم باربارا اطمینان خاطر داده که این مشکل به زودی برطرف خواهد شد.

منبع مصاحبه کننده با «ادی کیو» و «کریگ فدریگز»، معاونین ارشد کمپانی مورد بحث هم گفتگویی داشته است و بر اساس اظهارات این دو، تشخیص صدای سیری در جولای ۲۰۱۴ به یک سیستم شبکه عصبی منتقل شده که این امر به سیری در فهمیدن فرمان ها کمک قابل توجهی کرده است، البته مقامات شرکت یاد شده در آن زمان صلاح ندیده اند که این موضوع را فاش کنند. فدریگز در ادامه صحبت هایش اظهار کرده است که افراد زیادی در شرکت متبوعش بر روی فناوری یادگیری ماشینی کار می کنند که تمرکزشان نه تنها بر روی توسعه سیری بلکه مواردی مانند قلم اپل هم هست. اما تا کنون گروه خاصی در یک واحد مستقل برای کار بر روی این فناوری تشکیل نشده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.