در آیفون یک صفحه کلید جالب قرار گرفته که امکان تایپ یک دستی را فراهم می‌کند

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

برخی اوقات پیش می آید که شماری از برنامه نویسان، بخش های کامل نشده نرم افزارشان را با ارائه بروزرسان تکمیل می کنند؛ حال این کار یا توسط برخی آزمایندگان صورت می گیرد و نیازی هم نیست که کل برنامه بازنویسی شود و یا صرفا به بخشی تعلق دارد که از قلم افتاده و در فرصتی به اصل برنامه افزوده می شود. اتفاقاتی از این دست، گاهی هم در پلت فرم های آی او اس یا اندروید رخ می دهد و سپس مشخص می گردد که قابلیت‌های دیده نشده ای در آنها جای دارد. ویژگی های یاد شده غالبا از سوی کاربر عادی قابل دسترس نیست و صرفا برنامه نویسان این پلت فرم ها از عهده کشف آنها بر می آیند.


حالا یکی از توسعه دهندگان اپلیکیشن، استیو تی-اس، که اتفاقا به انواع هک و ترفند نیز علاقه‌ی زیادی دارد موفق گشته تا با دستکاری بخشی از کدهای آی او اس، صفحه کلیدی فراهم کند که تایپ از طریق آن صرفا با یک دست امکان پذیر است. ایده این کار بسیار راحت است، کافیست حاشیه‌ی چپ با سمت راست نمایشگر سوایپ شود تا کیبرد به حالت فشرده درآمده و کلیه‌ی حروف الفبا تنها با انگشت شست قابل دسترس شود. نکته جالب ماجرا اینست که فضای اضافی هم به طور بهینه در اختیار عملیاتی همچون کپی، کات، پیست و این موارد قرار گرفته است.

hiddenkeyboardios

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

خبر نه چندان خوب اینست که به نظر می رسد هیچ راهی برای دسترسی به صفحه کلید یاد شده وجود ندارد و استیو تی-اس صرفا توانسته از طریق یک شبیه ساز آی او اس بر روی رایانه‌ی مک به کدهای مرتبط با این قابلیت دسترسی پیدا کند.

افزون بر این توسعه دهنده مورد بحث اشاره می کند که این صفحه کلید جمع و جور از زمان آی او اس ۸ در کدهای سیستم عامل مذکور قرار داشته، پس احتمال می رود که اپل قصد ندارد به این زودی ها آن را در معرض استفاده قرار دهد. این احتمال نیز وجود دارد که کیبرد کنونی آیپد با شماری قابلیت های مختص خود ابتدا برای آیفون طراحی شده باشد؛ ویژگی‌ای مانند ترک پد که از طریق دوپار تپ کردن فراهم می شود پیش از این در بتای آی او اس ۹ و در آیفون مدل ۶s پلاس ظاهر گشت سپس از نسخه‌ی آیفون بیرون کشیده شد و به آیپد راه یافت.

اما کسی چه می داند، شاید کیبرد یاد شده نیز روزی در آیفون های ۵.۵ اینچی در دسترس قرار بگیرد.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.