«مینگ چی کو» می گوید پرچمداران امسال اپل نسبت به مدل های پارسال فروش پایین تری را تجربه می کنند

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

آقای مینگ چی کو تحلیل گر نام آشنایی که مسائل مربوط را به اپل را بررسی می کند، تاکنون برآوردها و اطلاعات جالبی را مطرح کرده؛ وی در آخرین اظهاراتش در مورد فروش آیفون های ۷ و ۷ پلاس اشاره می کند علی رغم استقبال بیش از انتظار از اسمارت فون های یاد شده، فروش آن ها کماکان از مدل های سال گذشته پایین تر خواهد بود.


وی اذعان می کند در این شرایط، تاثیر اتفاقی که برای گلکسی نوت ۷ سامسونگ افتاد را نباید نادیده گرفت. همچنین اقبال بهتر آیفون ۷ پلاس نسبت به سال های گذشته نیز دلیل دیگری است که وی برآورد می کند دستگاه های موبایل مورد اشاره در مجموع فروش ۷۰ تا ۷۵ میلیون دستگاه را تجربه کنند. گفتنی است کو پیش از فروش ۶۵ میلیون دستگاه از نسل جدید آیفون ها را تخمین زده بود.

تحلیلگر موسسه KGI می گوید امسال کلیه ی اپراتورهای مطرح ایالات متحده شرایط فروش بسیار مناسبی برای خریداران فراهم کرده و هر چهار اپراتور آیفون ۷ ظرفیت ۳۲  گیگابایت را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند. با این همه وی باور دارد این تمهیدات نیز در نهایت موجب نمی شود تا پرچمداران امسال فروش آیفون های سری ۶s در سال ۲۰۱۵ را پشت سر بگذارند.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۴۴

apple-iphone-7-on-sale

آقای کو در ادامه اطلاعات جالبی می دهد و می گوید اپل امسال صرفا ۶۰ تا ۷۰ درصد تقاضا برای رنگ جت بلک را برآورده می کند که این امر موجب کمبود موجودی در سراسر فروشگاه ها می گردد. کمپانی سازنده همچنین به تامین کنندگان گفته قصد دارد  ۱۰۰ میلیون دستگاه از اسمارت فون های یاد شده را تولید کند حال آنکه تولیدکنندگان خود را صرفا برای ۸۰ تا ۸۵ میلیون واحد در سال ۲۰۱۶ آماده کرده اند.

در این میان شماری تحلیلگران دیگر نیز به بررسی این موضوع پرداخته اند. محققان یک شرکت آلمانی موسوم به Gfk در پی تحلیل سیر فروش آیفون های ۷ و ۷ پلاس به این نتیجه رسیده اند که نخستین فروش آخر هفته امسال، ۲۵ درصد کمتر از سال های گذشته بوده. این در حالیست که در آن سوی دیگر، «سانگ ئون جینگ» تحلیلگر موسسه ای در کره جنوبی تخمین می زند به دلیل پیشنهادات شگفت انگیز اپراتورها، قطعا فروش پرچمداران امسال اپل از سایر رقبا پیشی می گیرد.

خوب است به این نکته اشاره کنیم همواره روایت های ضد و نقیضی در رابطه با میزان عرضه و تقاضا در محصولات اپل به گوش می رسیده حال آنکه ماه آینده می تواند برخی از تناقضات را خنثی کند. چرا که آن زمان اپل عایدی نخست خود را از روال فروش پرچمدارانش منتشر می کند و از همه مهمتر فروش منتهی به ماه دسامبر است که با تعطیلات سال نو میلادی همراه می شود و باید دید در گزارشی که در ژانویه سال آینده به انتشار در می آید، چه آماری از سوی اپل اعلام می شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.