بررسی تغییرات کنترل سنتر در IOS 10

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

اپل با معرفی کنترل سنتر در سیستم عامل IOS، توانست روند ملال آور دسترسی به تنظیمات سیستم عامل را از بین برده و راهکاری زیبا را برای دسترسی سریع کاربر به تنظیمات پرکاربرد دستگاه، ارائه دهد. کنترل سنتر در IOS 10 نیز دستخوش تغییرات ظاهری و کاربردی بسیاری شده که در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.


پنل اصلی:

با کشیدن انگشت از پایین صفحه نمایش به سمت بالا، به کنترل سنتر وارد خواهید شد. در این بخش می توان به تنظیمات مختلفی دسترسی داشت و اقدام به روشن یا خاموش کردن راه های ارتباطی دستگاه پرداخت. با انتقال بخش موسیقی از پنل اصلی کنترل سنتر، . وضعیت شیفت شب به صورت واضح تری به نمایش درآمده است. مهمترین ویژگی اضافه شده به پنل اصلی، به کار گیری ۳D Touch بر روی میانبر اپلیکیشن ها در قسمت پایینی کنترل سنتر است. به کمک این ویژگی و با فشاری محکم بر میانبرهای کنترل سنتر، می توان به منوی مخصوص ۳D Touch هر اپلیکیشن دسترسی داشت.

ios-10-control-center-first-panel

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۴۹

پنل چندرسانه ای:

تمرکز ویژه ی اپل بر روی موسیقی، موجب شد تا این کمپانی، سیستم عامل IOS را هر چه بیشتر برای لذت بردن از منابع صوتی و تصویری بهینه سازی کند. کنترل سنتر نیز از این تغییرات در امان نمانده و مهندسین اپل صفحه ای مجزا را برای بخش موسیقی آن در نظر گرفته اند.

2

کاربران با سوایپ به سمت چپ می توانند به بخش مدیریت چندرسانه ای کنترل سنتر وارد شوند. در این بخش می توان در حین پخش موسیقی با اشاره بر تصویر آلبوم، وارد اپلیکیشن موسیقی شده و یا صدای فایل های صوتی و تصویری را مدیریت کرد. در صورت پخش ویدئو از اپلیکیشن هایی نظیر YouTube، کنترل سنتر قابلیت هایی مشابه با مدیریت موسیقی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.