مقایسه عملکرد دوربین آیفون ۷ پلاس با یک دوربین عکاسی ۱۶۰۰ دلاری

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

برای بیان دلایل برتری آیفون ۷ پلاس نسبت به آیفون ۷ نیاز به توضیح زیادی نیست. حتی اگر از نمایشگر و باتری بزرگتر نیز صرف نظر کنیم، دوربین با لنز دوگانه و قابلیت زوم اپتیکال ۲ برابری برای راضی کردن هر خریداری کافی به نظر می رسد.


قبلاً به طور مفصل عملکرد دوربین این موبایل هوشمند جدید را در آیفونچی خوانید و با قابلیت ها و محدودیت های آن آشنایی دارید. قابلیت پرتره یا همان افزودن افکت بوکه نیز از دیگر ویژگی های منحصر به فرد دوربین اصلی آیفون ۷ پلاس به شمار می آید.

همین ویژگی ها کارشناس وبسایت phonearena را بر آن داشت تا توانایی های عکاسی این اسمارت فون پرچمدار اپل را با یک دوربین عکاسی نیمه حرفه ای مقایسه نماید. برای انجام این رقابت دوربین بدون آینه ۱۶۰۰ دلاری Lumix GH4 محصول شرکت پاناسونیک برای مقایسه انتخاب شد.

این دوربین از یک لنز ۲۵ میلی متری ساخت الیمپوس با گشادگی F/1.8 برخوردار است می تواند تصاویر بوکه بسیار با کیفیتی را به ثبت برساند. لازم به یادآوری است که قیمت این دوربین برابر است با مبلغ خرید دو دستگاه آیفون ۷ پلاس.

خب، در ابتدا با تصاویر کلوزآپ شروع می کنیم.

panasonic-lumix-gh4-50mm-f1-8 iphone-7-plus-no-bokeh

تصویر اول دوربین GH4 و دومی آیفون ۷ پلاس

باید بدانید که اگر می خواید عکسی را در حالت پرتره در آیفون ۷ پلاس بگیرید، نمی بایست چندان از سوژه خود فاصله داشته باشید. این فاصله در شرایط نوری مناسب نباید بیش از ۲.۴ متر باشد. در نور مناسب محیط باز هم خواهید دید که هاله ای خاص و ناخوشایند دور سوژه شما شکل می گیرد، در حالی که در تصویر گرفته شده توسط دوربین پاناسونیک چنین مشکلی وجود ندارد.

panasonic-lumix-gh4-50mm-f1-8-1 iphone-7-plus-1

تصویر اول دوربین GH4 و دومی آیفون ۷ پلاس

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

اگر بتوانید فاصله خود با سوژه عکاسی را به کمتر از یک متر کاهش دهید، خواهید دید که مشکل بالا تقریباً به طور کامل رفع خواهد شد. شاید عده ای رنگ پوست سوژه را در عکس ثبت شده توسط آیفون طبیعی تر بدانند، اما به طور قطع رنگ های محیط در عکس GH4 به واقعیت نزدیک تر است.

iphone-7-plus-2 panasonic-lumix-gh4-50mm-f1-8-3

تصویر اول آیفون ۷ پلاس و دومی دوربین GH4

مشکلی که در بالا به آن اشاره کردیم در اینجا نیز خود را نشان می دهد. به خصوص که در محیط بسته و نور ناکافی اوضاع کمی بدتر هم می شود و در تصویر کراپ شده به خوبی نویزهای به وجود آمده در لبه ها قابل مشاهده است.

iphone-7-plus-no-bokeh-1 panasonic-lumix-gh4-50mm-f1-8-2

تصویر اول آیفون ۷ پلاس و دومی دوربین GH4

در آخر نیز به سخت ترین تست می رسیم؛ شرایطی که در حین ثبت یک تصویر بوکه سوژه ای جلوتر از سوژه اصلی ما وجود داشته باشد.

باید اعتراف کرد که آیفون ۷ پلاس واقعاً ما را شگفت زده کرد، چرا که انتظار داشتیم سیستم در تشخیص هدف اصلی اعکاسی دچار اشتباه شود، یا این که هم زن و هم گل موجود در کادر را به عنوان موضوع اصلی انتخاب کند. اما می بینیم که این چنین نشده، گرچه عملکرد دوربین پاناسونیک بسیار بهتر و نتیجه کار آن زیباتر از آب درآمده است.

iphone-7-plus-3 panasonic-lumix-gh4-50mm-f1-8-4

تصویر اول آیفون ۷ پلاس و دومی دوربین GH4

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.